Άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2007 από τον Αντώνη Αριστοδήμου και εξειδικεύεται σε κόμικς κάθε είδους: προμηθεύει τους φανατικούς με παλιούς, κλασικούς τίτλους αλλά και με συναρπαστικές νέες εκδόσεις στο είδος των εικονογραφημένων βιβλίων. Είναι ο παράδεισος των geeks [γκικς] -όρος που χρησιμοποιείται για τους ειδικούς ή φανατικούς του είδους των κόμικς [και μαζί τους των σχετικών ταινιών και βιντεοπαιχνιδιών]- και το καταφύγιο των συλλεκτών του είδους. Το Ant Comics στην παλιά Λευκωσία μετρά 12 χρόνια ύπαρξης και μπορεί να περηφανεύεται γιατί αποτελεί έναν από τους πυλώνες της κοινότητας των κομικάδων.

Με αφορμή τη διαχείριση του χώρου από την Άιβι Παγιάτσου Βιγιαλβάζο από τον περασμένο Απρίλη και τη συνεχή προσπάθεια του Ant Comics να συγχρονίζεται με τα διεθνή αντίστοιχά του καταστήματα και τη θεματολογία των κόμικς, ζητήσαμε να μάθουμε διάφορα με βασικότερο: Είναι ο κόσμος των κόμικς ένας αντρικός κόσμος;

Αδιάκριτες ερωτήσεις: Ρωτάνε εάν όντως γνωρίζω από κόμικς ή εάν διαβάζω κόμικς, εάν περιμένω τον σύντροφό μου ή εάν είναι δικό του το κατάστημα και με άφησε υπεύθυνη για λίγο

Προς τα πού στρέφεται το Ant Comics και τι επιδιώκει να πετύχει στην κοινότητα;

Το κατάστημα στρέφεται προς τη δημιουργία και εδραίωση μιας «κοινότητας» που διαβάζει, που έχει κριτική σκέψη και μπορεί να αναλύσει με τον δικό της τρόπο τη σύγχρονη επικαιρότητα. Το διάβασμα είναι ένα σημαντικό εφόδιο για την εποχή μας, ναι, ακόμα και το διάβασμα των κόμικς. Υπάρχουν για παράδειγμα κόμικς που μιλάνε για τον πόλεμο, τον ρατσισμό, τον φασισμό, τον σεξισμό και τη βία. Φυσικά έχουμε και τους τυπικούς σούπερ ήρωες με… σπάντεξ και μύες, αλλά ακόμα και αυτά μεταδίδουν ένα μήνυμα για μια κοινωνία ελεύθερη, ίση για όλους.

Ποιες είναι οι προτιμήσεις του Κύπριου geek; Μπορεί να γίνει λόγος για συγκεκριμένο προφίλ;

Παλιά μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τις προτιμήσεις των Kύπριων geeks. Πλέον όμως όχι. Έχουμε εμφανείς επιρροές από όλα όσα βομβαρδιζόμαστε καθημερινά: το εξωτερικό, το ίντερνετ και τις κοινωνικοπολιτικές αλλαγές. Κατά κάποιον τρόπο έχουμε αναβαθμιστεί. Οι Kύπριοι geeks διαβάζουν απ’ όλα… ευτυχώς.

Είναι αντρικός ο κόσμος των κόμικς;

Μέχρι τώρα όντως ήταν ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον. Οι πλείστοι δημιουργοί και καλλιτέχνες είναι άντρες. Τα τελευταία χρόνια όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Γυναίκες, ΛΟΑΤΙ+, άνθρωποι από μειονότητες κ.λπ. πλέον δεν βρίσκονται στο περιθώριο. Εμφανίζονται νέες δουλειές και έτσι ξεκινά ένας σημαντικός διάλογος και προβληματισμός.

Και η προσωπική σου εμπειρία από τη διαχείριση του Ant Comics;

Ενδιαφέρουσα. Αρκετοί άντρες κομπλάρουν όταν δουν γυναίκα σε τέτοιο κατάστημα και θέση. Ρωτάνε εάν όντως γνωρίζω από κόμικς ή εάν διαβάζω κόμικς. Επίσης, κάνουν αδιάκριτες ερωτήσεις, εάν περιμένω τον σύντροφό μου ή εάν είναι δικό του το κατάστημα και με άφησε υπεύθυνη για λίγο κ.ά. Κάποιοι έκαναν τόσες πολλές ερωτήσεις που ένιωθα λες και ήμουνα μπροστά στην Ιερά Εξέταση. Πραγματικά γελοίες καταστάσεις.
Υπάρχουν από την άλλη άτομα που ενθουσιάζονται που με βλέπουν, ειδικά νεαρά κορίτσια, γυναίκες και άλλα ακομπλεξάριστα άτομα. Κάποιοι παραδέχτηκαν πως ένιωσαν πολύ πιο άνετα στο να ξεκινήσουν να διαβάζουν κόμικς.

Αναρτήσεις [και] στα τουρκικά: Έχουμε πολλούς Τουρκοκύπριους πελάτες οι οποίοι είναι εξαιρετικά ενθουσιώδεις με το είδος των κόμικ, αλλά και ως μέρος μιας κοινότητας η οποία τους αποδέχεται

Ανοίγματα προς πολλές κατευθύνσεις

«Είναι δύσκολο να αντεπεξέλθει ένα κατάστημα αποκλειστικά για κόμικς σε μια εποχή όπως η δική μας, που είμαστε όλοι δεμένοι στις ηλεκτρονικές συσκευές μας. Προσεγγίσαμε περισσότερους ντόπιους και ανεξάρτητους καλλιτέχνες, έχουμε και κάποια άλλα σχέδια στα σκαριά φυσικά. Όλα θέλουμε να κινούνται σε αρμονία με την geek κοινότητα στο νησί και τις απαιτήσεις των πελατών μας.

Φέρνουμε τίτλους για θέματα ΛΟΑΤΙ+ που είναι μέχρι και απομνημονεύματα τα οποία μιλάνε για τη σεξουαλικότητα και εξηγούν με έναν ξεχωριστό τρόπο τη διαφορετική ματιά που ο καθένας έχει για αυτά τα θέματα.

Επίσης, έχουμε πολλούς Τουρκοκύπριους πελάτες οι οποίοι είναι εξαιρετικά ενθουσιώδεις με το είδος των κόμικς αλλά και ως μέρος μιας κοινότητας η οποία τους αποδέχεται γιατί είναι μια δεμένη κοινότητα. Ξέρετε, οι αναρτήσεις μας πια στη σελίδα μας στο facebook είναι σε τρεις γλώσσες: αγγλικά, ελληνικά και τούρκικα. Κάποτε ακούμε σχόλια γι’ αυτό, κάποιοι ενοχλούνται, όμως η τουρκική γλώσσα είναι μέρος της Ιστορίας μας. Και είναι σημαντικό για μας γιατί με αυτόν τον τρόπο απευθυνόμαστε και στους Τουρκοκύπριους για τους οποίους -ας μην το ξεχνάμε- το κόστος ενός κόμικς είναι πολύ μεγαλύτερο από τους Ελληνοκύπριους πελάτες μας.

Επιπρόσθετα, προσπαθούμε να έχουμε τίτλους που δεν υπήρχαν πριν, για θέματα που άπτονται της πολιτικής, της ενηλικίωσης, για τους μετανάστες, ιστορίες που προσεγγίζουν με αλληγορία τα θέματά τους. Και αποδεικνύεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιους τίτλους.
Γιατί στο τέλος της ημέρας διαβάζουμε. Τα κόμικς δεν είναι απλώς εικόνες».

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Η Άιβι Παγιάτσου Βιγιαλβάζο ©Ελένη Παπαδοπούλου

  • Μερόπη Μωυσέως

    Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Καλύπτει το πολιτιστικό ρεπορτάζ στο Παράθυρο της εφημερίδας Πολίτης από το 2005. Ζει στη Λευκωσία | meropi.m@politis-news.com

You May Also Like

Κώδικας Δεοντολογίας Σχεδιαστών Οπτικής Επικοινωνίας της Ico-D

Η Ico-D (International Council of Design), παλαιότερα γνωστή ως Icograda, είναι μια παγκόσμια οργάνωση ...

Vladimir Radibratovic: Η καλλιγραφία είναι διαλογισμός

Ο Vladimir Radibratovic έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική και ζωγραφική στο Βελιγράδι και είναι μισός Σέρβος ...

Toolkit Startup 2

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά | @makad.cy Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Toolkit Startup, η ...

Lettering, από την καλλιγραφία στην τυπογραφία

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά, @mak.adcy Δύο σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο της τυπογραφίας, τους ...

1ο Cyprus Robotex Challenge

Γράφει η Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη // @aggeliki.mk Ένας από τους σημαντικότερους σχεδιαστές της σύγχρονης εποχής, ...

Διαγωνισμός για την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Λευκωσίας

Ανακοίνωση σχετικά με την προκήρυξη διαγωνισμού για το σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του Διεθνούς ...

X