Τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει δεκάδες μαθητές του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων εξαιτίας της «καταστροφικής» διαχείρισης του Προγράμματος από το Πανεπιστήμιο Κύπρου τονίζει ο Σύνδεσμος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων του ΠΑΜΤ σε ανακοίνωσή του.

Ο Σύνδεσμος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η απόφαση της μεταστέγασης του Προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Κύπρου «σήμαινε την κατάρρευση και καταστροφή όσων με πολύχρονους μόχθους αυτό το πρόγρμαμα έχει χτίσει και πετύχει σε σχέση με τη μουσική παιδεία του τόπου μας» ενώ σημειώνει σχετικά με την ανάδειξη νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Προγράμματος ότι η διαδικασία προκήρυξης της θέσης «είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο. Κι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο».

«Δεν χρειαζόμαστε μαέστρο, χρειαζόμαστε μουσικοπαιδαγωγό», αναφέρει ο Σύνδεσμος και επισημαίνει: «Με όλο τον σεβασμό στην προσωπικότητα του συγκεκριμένου μουσικού που επιλέχθηκε από την πλευρά του Πανεπιστημίου για να αναλάβει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε τις μεθοδεύσεις που αποσκοπούν σ’ έναν στόχο και μόνο: την εκπαραθύρωση του καθηγητή Ματθαίου Καριόλου και στην αλλοίωση και παρέκκλιση από τη φιλοσοφία και τους στόχους του Προγράμματος για τη μετατροπή του σ’ ένα χαμηλών προδιαγραφών πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης, μέχρι την πλήρη εξαΰλωσή του.»

Αυτούσια η ανακοίνωση

Όταν το 2018 το Πανεπιστήμιο το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσιζε ότι το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού θα λειτουργεί και θα στεγάζεται στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, εμείς και τα παιδιά μας πιστέψαμε ότι το Πρόγραμμα θα έβρισκε επιτέλους το απάγκιο που αναζητούσε για τη θεσμική του θωράκιση και την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του για τα επόμενα χρόνια. Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μας δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι η απόφαση εκείνη σήμαινε την κατάρρευση και καταστροφή όσων με πολύχρονους μόχθους αυτό το πρόγραμμα έχει χτίσει και πετύχει σε σχέση με τη μουσική παιδεία του τόπου μας.

Το Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν τήρησε τίποτα από όσα είχε υποσχεθεί. Στο διάστημα που το ΠΑΜΤ βρίσκεται υπό την ευθύνη του Πανεπιστημίου Κύπρου, δεν το είδαμε ποτέ να «στεγάζεται» στις εγκαταστάσεις, αλλά ουσιαστικά ούτε και να λειτουργεί όπως θα έπρεπε, περνώντας τη μεγαλύτερη κρίση στην 13χρονη ιστορία του. Ζήσαμε απίστευτες, ψυχοφθόρες, προσβλητικές και αντιεκπαιδευτικές συμπεριφορές, βιώσαμε αναστολή μαθημάτων, πάγωμα μισθών του εκπαιδευτικού προσωπικού, αρνητική προδιάθεση, μέχρι και τη δημόσια τοποθέτηση από τις νέες πρυτανικές αρχές (στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής) ότι δεν θέλουν το Πρόγραμμα. Μόνο εμείς και τα παιδιά μας γνωρίζουμε τι έχουμε περάσει τον τελευταίο χρόνο.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όμως, τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού συζητά την επιστροφή του Προγράμματος υπό τη σκέπη του, το Πανεπιστήμιο Κύπρου συνεχίζει απτόητο την καταστροφική του πολιτική, προκαλώντας με ανορθόδοξες συνθέσεις «επιτροπών», αγνοώντας επιδεικτικά την ιστορία και τους όρους εντολής του Προγράμματος και οδηγώντας το σ’ ένα αδιέξοδο απ’ όπου σύντομα δεν θα υπάρχει επιστροφή.

Φοβόμαστε ότι η διαδικασία που προώθησε το Πανεπιστήμιο Κύπρου με την προκήρυξη για τη σύναψη σύμβασης με Καλλιτεχνικό Διευθυντή για την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, διεύθυνσης και λειτουργίας του ΠΑΜΤ (αλλά και των βοηθών καθηγητών) είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο. Κι αυτό δεν συνέβη καθόλου τυχαία.

Με όλο τον σεβασμό στην προσωπικότητα του συγκεκριμένου μουσικού που επιλέχθηκε από την πλευρά του Πανεπιστημίου για να αναλάβει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε τις μεθοδεύσεις που αποσκοπούν σ’ έναν στόχο και μόνο: την εκπαραθύρωση του καθηγητή Ματθαίου Καριόλου και στην αλλοίωση και παρέκκλιση από τη φιλοσοφία και τους στόχους του Προγράμματος για τη μετατροπή του σ’ ένα χαμηλών προδιαγραφών πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης, μέχρι την πλήρη εξαΰλωσή του.

Χωρίς καθοδήγηση από έναν πολύπειρο μουσικοπαιδαγωγό με διεθνή εμβέλεια και αποδεδειγμένα άριστα αποτελέσματα, χωρίς γνώση της συγκεκριμένης μεθόδου και τεχνικής που χρησιμοποιείται, χωρίς οποιαδήποτε καθοδήγηση από τον εμπνευστή του, το Πρόγραμμα θα είναι κάτι άλλο, εντελώς διαφορετικό. Δεν χρειαζόμαστε μαέστρο, αλλά μουσικοπαιδαγωγό. Ο διαγωνισμός που προκήρυξε το ΠΚ ήταν εξαρχής αίολος και αποδείχτηκε στην πράξη, γεγονός που μας κάνει να απορούμε για το πού έχει τις ρίζες της όλη αυτή η αρνητική προδιάθεση απέναντι στο Πρόγραμμα και τα επιτεύγματά του.

Επιθυμούμε να τονίσουμε ότι δεν θεωρούμε παιδαγωγικά και ηθικά σωστό να εκμεταλλευτούμε τα ίδια μας τα παιδιά και να τα βγάλουμε στους δρόμους, μ’ ένα έγχορδο στο χέρι, για να εκβιάσουμε ψυχολογικά και επικοινωνιακά τις καταστάσεις. Και δεν θα το κάνουμε. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έστω και την υστάτη το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού θα παρέμβει για να σώσει μια δική του πολυετή επένδυση, προστατεύοντας τα δικαιώματα δεκάδων καταρρακωμένων παιδιών που βλέπουν τα όνειρα και τους κόπους τους να χάνονται. Εμείς πάντως είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε αυτά τα δικαιώματα με κάθε έννομο μέσο.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Ακαδημία Επιστημών Γραμμάτων και Τέχνων: οι κανονισμοί

Διαβούλευση για τη διαμόρφωση Κανονισμών έναρξης και λειτουργίας της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και ...

Σωκράτης Μάλαμας στη Λεμεσό

Ο Σωκράτης Μάλαμας θα δώσει δύο συναυλίες στις 23 και 24 Μαρτίου στη Λεμεσό, ...

Κύπρια 2018: Συναυλίες από το κιθαριστικό σύνολο Acordes

Mια πρωτότυπη προσέγγιση μουσικών μοτίβων από τον παγκόσμιο κινηματογράφο διασκευασμένα για ένα σχήμα που ...

Red Hot Chili Peppers live στις Πυραμίδες της Γκίζας

Οι θρύλοι της funk/alternative rock Red Hot Chili Peppers (RHCP) ανακοίνωσαν ότι θα δώσουν ...

Συναυλίες Μάριου Φραγκούλη σε Λευκωσία και Λεμεσό

Μια σημαντική στιγμή του φετινού πολιτιστικού καλοκαιριού αποτελούν οι συναυλίες  του Μάριου Φραγκούλη που ...

Διαχωρίζει τη θέση της η ΕΘΑΛ

Σε σχέση με το κοινό μέτωπο των τεσσάρων μεγάλων θεάτρων κατά του ΘΟΚ και ...

X