Ανέκδοτο, ημιτελές μυθιστόρημα της Φρανσουάζ Σαγκάν στα βιβλιοπωλεία

Εκδοτική έκπληξη από τον οίκο Pion η κυκλοφορία του "Les quatre coins du coeur", που εξέδωσε το μυθιστόρημα σε 70 χιλιάδες αντίτυπα

Ένα ανέκδοτο μυθιστόρημα της Φρανσουάζ Σαγκάν [1935-2004], το οποίο έμεινε ανολοκλήρωτο, κυκλοφορεί σήμερα στα (γαλλικά) βιβλιοπωλεία, σχεδόν δεκαπέντε χρόνια μετά τον θάνατο της συγγραφέα του «Καλημέρα θλίψη».

Η κυκλοφορία του “Les quatre coins du coeur”, από τις εκδόσεις Pion, δεν είχε ανακοινωθεί στο πρόγραμμα του εκδότη που αναμένει να κερδίσει από αυτή την «έκπληξη» με ένα ασυνήθιστο τιράζ 70.000 αντιτύπων.

Στον μικρόκοσμο των εκδόσεων κυκλοφορούσαν τους τελευταίους μήνες φήμες για την κυκλοφορία ενός ανέκδοτου έργου συγγραφέα που έχει πεθάνει. Μερικά περιοδικά είχαν κάνει λόγο για ένα κολοσσιαίο (και απίθανο) τιράζ αυτού του βιβλίου-μυστήριο στα 250.000 αντίτυπα.

Ο αναγνώστης ξαναβρίσκει σε αυτό το μυθιστόρημα που υπογράφει η Φρανσουάζ Σαγκάν το αποστασιοποιημένο και σαρκαστικό ύφος που συνιστούσε τη γοητεία του έργου της. Όμως μένει επίσης με μια απογοήτευση. Το μυθιστόρημα διατηρεί τη γεύση του ημιτελούς.

Τα πρόσωπα και τα σκηνικά εμφανίζονται κάπως παλιομοδίτικα. Γιος ενός πλούσιου βιομήχανου από την Τουρ, ο Λουντοβίκ Κρεσόν είναι θύμα ενός τρομερού τροχαίου ατυχήματος (στο νου έρχεται εκείνο που λίγο έλειψε να κοστίσει τη ζωή στη μυθιστοριογράφο τον Απρίλιο του 1957). Ήδη πριν από το ατύχημα, ο γάμος του κατέρρεε. Η Μαρί-Λουίζ, η «σοφιστικέ και χωρίς κουλτούρα» σύζυγός του, τον περιφρονεί. Η μητέρα της, Μαρί-Λουίζ Φανί (ο σύζυγος της οποίας, Κεντίν, έχει σκοτωθεί σε αεροπορικό δυστύχημα), δεν είναι αδιάφορη στη γοητεία του γαμπρού της.

Τον πρόλογο του έργου γράφει ο Ντενί Γουέστχοφ, ο γιος της μυθιστοριογράφου.

Όπως λέει, βρήκε το χειρόγραφο του μυθιστορήματος σχεδόν από «θαύμα» μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2004, δεδομένου ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία της μυθιστοριογράφου «κατασχέθηκαν πουλήθηκαν, δόθηκαν ή αποκτήθηκαν με αμφίβολο τρόπο». Το έργο, σε δύο δακτυλογραφημένους τόμους, «είχε φωτοτυπηθεί τόσο πολύ που το περίγραμμα των γραμμάτων δεν ήταν καθόλου καθαρό», προσθέτει ο γιος της μυθιστοριογράφου.

«Το κείμενο με εξέπληξε λόγω της γραφής του με έντονα ‘σαγκανικά’ στοιχεία, του μερικές φορές αδιάντροπου χαρακτήρα του, της τόσο μπαρόκ τονικότητάς του και των απίστευτων ιστοριών ορισμένων περιπετειών» λέει ο Ντενίς Γουέστχοφ που παραδέχεται επίσης ότι έχει επιμεληθεί το έργο.

Από το χειρόγραφο «έλειπαν ορισμένες λέξεις, μερικές φορές και ολόκληρα κομμάτια», λέει προκειμένου να εξηγήσει τις παρεμβάσεις του. Ο Ντενί Γουέστχοφ υποστηρίζει πως «έκανε διορθώσεις εκεί που του φαινόταν σημαντικό φροντίζοντας να μην αλλοιώσει ούτε το στυλ ούτε τον τόνο του μυθιστορήματος».

Το κείμενο τελειώνει στην αρχή μιας μεγάλης βραδιάς όπου μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι μάσκες θα πέσουν. Όμως δεν θα το μάθουμε ποτέ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ/ΜΠΕ

You May Also Like

«Έπεα πτερόεντα: Ρίμες σε πεζό ρυθμό» από τη Στεφανία Σάββα

Η Στεφανία Σάββα παρουσιάζει την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο «Έπεα Πτερόεντα: Ρίμες ...

Στην Κύπρο ο συγγραφέας Αρης Μαραγκόπουλος

«Η ουτοπία σήμερα: Δείγμα γραφής» είναι ο τίτλος εκδήλωσης στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο, στην ...

Ο Νικόλας Κυριάκου υποψήφιος για το Βραβείο Διηγήματος της Κοινοπολιτείας

Ένα διήγημα από την Κύπρο είναι ανάμεσα στα υποψήφια για το φετινό Βραβείο Διηγήματος ...

Εκδοση βιβλίου για τη λαϊκή ποίηση της Κύπρου από τις Πολιτιστικές Υπηρεσίες

Οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνουν την έκδοση του βιβλίου με ...

Ντοκουμέντο: Ο Καββαδίας απαγγέλλει Λιπέρτη

Μια σπάνια τηλεοπτική συνέντευξη του ποιητή της Νίκου Καββαδία, όταν βρέθηκε στη Λεμεσό στις ...

“Ας μην τη λέμε τρελλή” την αμυγδαλιά που τόλμησε…

Την 1η του Μάρτη μετρήσαμε δεκατέσσερα χρόνια από τον θάνατο του Κώστα Μόντη, ενός ...

X