Ο πολυτάραχος βίος του μεγάλου δημιουργού Μάρκου Βαμβακάρη μεταφέρθηκε επί σκηνής δύο χρόνια πριν, από τον σκηνοθέτη Θανάση Παπαγεωργίου, μέσα από το θεατρικό κείμενο της Νάνσυς Τουμπακάρη, το οποίο είναι βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη έτσι όπως την κατέγραψε η Αγγελική Βέλλου-Κάϊλ.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Παπαγεωργίου, μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι Παίζει», με αφορμή την παράσταση στην Κύπρο, την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, στο Θεάτρο Ριάλτο. 

Πώς προέκυψε η ιδέα για αυτή την παράσταση;

Εντελώς συμπτωματικά, όταν γνωρίστηκα με την Νάνσυ Τουμπακάρη στο θέατρο και μου ανέφερε ότι έγραψε ένα μονόλογο για τον Μάρκο Βαμβακάρη. Όταν διάβασα το έργο το αγάπησα και την επόμενη μέρα σχεδόν συμφωνήσαμε να το μεταφέρω στη σκηνή.

Τι είναι αυτό που έκρινε την επιτυχία του έργου, που ανεβαίνει φέτος για τρίτη χρονιά στην Ελλάδα;

Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας είναι η περίπτωση Μάρκος Βαμβακάρης που δεν είναι τυχαία. Αυτή η προσωπικότητα από μόνη της ελκύει τον κόσμο, πόσο μάλλον αυτή η περίεργη ζωή που έχει ζήσει ο ίδιος. Μην ξεχνάτε ότι έχει ζήσει σε μία περίοδο της Ελλάδας βιώνοντας σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Από το 1905 που γεννήθηκε μέχρι το ‘72 που πέθανε πέρασαν δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, η μικρασιατική καταστροφή, το κύμα των προσφύγων που ήρθε από τη Σμύρνη, δύο δικτατορίες και ένας εμφύλιος πόλεμος. Όλα αυτά τα έζησε και μέσα εκεί γεννήθηκε και το ρεμπέτικο τραγούδι.

Πολλοί μου λένε ότι δεν ξέρουν αν βλέπουν στη σκηνή τον Παπαγεωργίου ή τον Βαμβακάρη κι αυτό με τιμά ιδιαίτερα γιατί ήταν ένας από τους στόχους μου

Ποιος ήταν ο στόχος σας σαν σκηνοθέτης του έργου;

Επειδή είναι ένα πολύ δύσκολο έργο, είχα πάρει την απόφαση να το ανεβάσω αλλά ήμουν έτοιμος να κατεβάσω το έργο αμέσως, στην περίπτωση που δεν κέρδιζα το δικό μου προσωπικό στοίχημα. Ήθελα οι θεατές να είναι μία συντροφιά στο σπίτι του Μάρκου που ακούει τις ιστορίες του. Να δημιουργηθεί ένα οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον. Γιατί το να μιλάς για τη ζωή ενός ανθρώπου χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη δράση στη σκηνή, δεν είναι τόσο εύκολο. Είχα μεγάλη αγωνία αν αυτό θα περάσει κάτω και αν θα αγγίξει τον κόσμο. Κάτι που τελικά έγινε και είμαι πολύ ευτυχής γι’ αυτό.

Τι κέρδισε τελικά την προσοχή του κοινού;

Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται στο θέατρο. Πολλοί μου λένε ότι δεν ξέρουν αν βλέπουν στη σκηνή τον Παπαγεωργίου ή τον Βαμβακάρη κι αυτό με τιμά ιδιαίτερα γιατί ήταν ένας από τους στόχους μου. Νομίζω λοιπόν ότι δημιουργείται μια πολύ ωραία παρέα στο θέατρο, όπου κανείς δεν καταλαβαίνει ποιον ακριβώς ακούει. Εκεί πια παρεμβαίνει η σημαντικότητα του Μάρκου, από κάθε άποψη.

*«Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης». Τετάρτη 2 Οκτωβρίου στο Θέατρο Ριάλτο, στις 20:30. Πληροφορίες: 77777745

 

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Ο Ai Weiwei σκηνοθετεί όπερα στη Ρώμη

Μετά τη Σοφία Κόπολα, που σκηνοθέτησε την «Τραβιάτα» προ τριετίας, ήρθε η σειρά του ...

Σάββας Κυριακίδης | Πρώτη γνωριμία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή ΘΟΚ

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως | Φωτογραφίες Ελένη Παπαδοπούλου Τρία χρόνια και πέντε μήνες παρέμενε ...

31o Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου: τα αποτελέσματα

 Το 31o Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου που διοργανώνει ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου κάθε χρόνο ...

Mila Turajlic: «Η ταινία ήταν μια κάθαρση για μένα και πολλούς ανθρώπους»

Παρουσιάζοντας στο κοινό μια διαφορετική προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων έτσι όπως εξελίχθησαν στη Σερβία, ...

ACHIM WIELAND: Η επικοινωνία με το κοινό δεν είναι μαθηματικά

Το πέμπτο Buffer Fringe ανοίγει τους ορίζοντές του, καλωσορίζει περφόρμερς από την Κύπρο και ...

«Τριλογία του παραθερισμού» στον ΘΟΚ

Ο ΘΟΚ παρουσιάζει σε πρώτη παγκύπρια την αριστουργηματική «Τριλογία του παραθερισμού», του Κάρλο Γκολντόνι, ...

X