Ημερολόγιο μη συμβάντων: «Ανθρωπιά στη γραφή του Μαννούρη»

Το έργο ανεβαίνει με τη μορφή θεατρικού αναλογίου για δύο μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Χώρα

Το κείμενο του Κώστα Μαννούρη «Ημερολόγιο μη συμβάντων», ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Χώρα, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μανναρίδου Καρσερά. Η ίδια μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «τι παίζει;» για το έργο και όλα όσα διδάσκει στον θεατή το συγκεκριμένο θεατρικό αναλόγιο.

Οι μνήμες της Καλομοίρας

«Το έργο καταπιάνεται με τη ζωή μιας γυναίκας η οποία είναι γύρω στα 50 και προσπαθεί να αναθεωρήσει κάποιες καταστάσεις που έζησε ή και όχι, γράφοντας ένα ημερολόγιο. Ένα ημερολόγιο για όλα τα γεγονότα που δεν συνέβησαν ποτέ στη ζωή της και θα ήθελε πολύ να συμβούν», αναφέρει η σκηνοθέτις του έργου σκιαγραφώντας τον βασικό χαρακτήρα της παράστασης. Πρωταγωνιστές στην ιστορία της Καλομοίρας- την οποία υποδύεται η ηθοποιός Δήμητρα Δημητριάδου- είναι μία παλιά της συμμαθήτρια, η Ευανθία (Αντωνία Χαραλάμπους) και ένας παλιός της συμμαθητής ο Μηνάς (Ανδρέας Κουτσόφτας), ο οποίος είναι και ο εφηβικός, ισόβιος έρωτάς της, που δεν εκπληρώθηκε ποτέ. «Εκείνη τους ανακαλεί, στην προσπάθεια της να καταγράψει τα γεγονότα, τις μνήμες της που καταφέρνει να φέρει στην επιφάνεια, μέσα από το ημερολόγιό της», συμπληρώνει η κυρία Καρσερά.

Ευαισθησία και χιούμορ

Μιλώντας για το κείμενο, η σκηνοθέτις αναφέρεται σε δύο βασικά στοιχεία που ξεχωρίζουν τον λόγο του συγγραφέα. «Είναι ένα κείμενο με πολύ χιούμορ και ευαισθησία, χαρακτηριστικά της γραφής του Κώστα Μαννούρη. Είναι πολύ ανθρώπινος, στον τρόπο που σκιαγραφεί τους ανθρώπους, τις σχέσεις τους και τις ζωές τους. Το κείμενο περιγράφει το παράπονο που έχουμε πολλές φορές όλοι από τη ζωή και τη μοίρα γιατί δε μας φέρθηκε ίσως όπως θα θέλαμε. Ωστόσο όλη αυτή κατάσταση παρουσιάζεται πολύ έξυπνα από τον συγγραφέα, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του χιούμορ», όπως συμπληρώνει.

Ανθρώπινος μεν, ποιητικός δε

«Η ανθρωπιά της γραφής του Κώστα και ο συνδυασμός της με το ποιητικό στοιχείο του λόγου του καθιστούν ακόμη πιο ξεχωριστό το ‘Ημερολόγιο μη συμβάντων’», όπως αναφέρει η σκηνοθέτιδα του ομώνυμου έργου. «Υπάρχει ποίηση μέσα στα κείμενα του Κώστα και πολλή ανθρωπιά. Είτε μιλά για πολύ πεζά πράγματα, είτε διαμορφώνει θεατρικούς διαλόγους οι οποίοι αφορούν την καθημερινότητα, ο λόγος του παραμένει ποιητικός. Αυτό με κέρδισε από την αρχή διαβάζοντας το κείμενο. Η γραφή του Κώστα».

Συντελεστές

Συγγραφέας: Κώστας Μαννούρης

Σκηνοθεσία: Μαρία Μανναρίδου Καρσερά

Ερμηνεύουν: Δήμητρα Δημητριάδου,  Αντρέας Κουτσόφτας και Αντωνία Χαραλάμπους

Παραστάσεις

Σάββατο 14 και Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019, στις 20:30

«Θέατρο Χώρα», Κοραή 1, Πλατεία Αρχιεπισκοπής, Λευκωσία

Είσοδος ελεύθερη

Πληροφορίες/Κρατήσεις: 99711261

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» στη σκηνή του Ανεμώνα

Σε σκηνοθεσία, μετάφραση και δραματουργική επεξεργασία του Βαρνάβα Κυριαζή ανεβαίνει από τις 11 Οκτωβρίου ...

Βαρβάρα Χριστοφή: «Παίρνω δύναμη από τους χαρακτήρες του έργου»

«Ένα από τα αριστουργήματα όχι μόνο του Λόρκα αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας», χαρακτήρισε ...

Νισσίμ Καλντερόν:Τέσσερα βήματα για την εξέλιξη του πολιτισμού

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως / Φωτογραφία Ελένη Παπαδοπούλου Ο δρ Καλντερόν είναι μια σύγχρονη ...

2014 “Έτος Μόντη” : Ο παππούς μου ο Κώστας Μόντης

Μια συνομιλία του Κώστα Μόντη, εγγονού του ποιητή και εκτελεστικού διευθυντή του Ιδρύματος Μόντη, ...

Κριτική για την παράσταση «Αψίνθιον = Δηλητήριο»

Σκηνοθεσία: Μόνικα Μελέκη Μουσική: Λευτέρης Μοσχοβίας Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Αχιλλέως Χορογραφίες/Κινησιολογία: Ρόζα-Μαρία Πάντζη Σχεδιασμός Φωτισμού: ...

Καλοκαίρι με την οπερέτα «Ο Βαφτιστικός» στον ΘΟΚ

Η ελληνική οπερέτα «Ο Βαφτιστικός», του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, είναι η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του ...

X