Πέτρος Στυλιανού: Απογοήτευση και αναμονή

Κέρδισε τη θέση καλ. διευθυντή του ΠΑΜΤ, παραιτήθηκε από τη δουλειά του και την αποδέχτηκε και τώρα η θέση δεν υπάρχει, αφού το Υπουργείο Παιδείας ενσωματώνει το ΠΑΜΤ στα μουσικά σχολεία

Την απογοήτευσή του για την κατάληξη της διαδικασίας σχετικά με τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων εκφράζει στον «Π» ο Πέτρος Στυλιανού. Ο κ. Στυλιανού αναδείχθηκε καλλιτεχνικός διευθυντής του ΠΑΜΤ τον περασμένο Ιούλιο, ύστερα από προκήρυξη της θέσης από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, στο οποίο -επίσημα- υπάγεται ακόμη το ΠΑΜΤ.

Αναμένει τελικές αποφάσεις

Η εν λόγω θέση δεν φαίνεται να υφίσταται πια, μετά την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) να επιστρέψει το πρόγραμμα στις δικές του τάξεις, ύστερα από σχετικό αίτημα του Συνδέσμου Γονέων, Φίλων και Κηδεμόνων του ΠΑΜΤ (αν και το υπουργείο ανακοίνωσε στις 30 Αυγούστου ότι δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις).

«Είμαι πολύ απογοητευμένος», ανέφερε ο κ. Στυλιανού. «Φαίνεται πως μια μερίδα ατόμων στον χώρο δεν θέλει τους νέους επιστήμονες στο πεδίο δράσης τους», επισήμανε ο κ. Στυλιανού, τα επόμενα βήματα και ενέργειες του οποίου θα εξαρτηθούν, όπως ο ίδιος ανέφερε στον «Π», από την επίσημη κοινοποίηση των τελικών αποφάσεων των αρμόδιων οργάνων.

«Μένουμε εκτεθειμένοι»

Όπως ο «Π» έχει ήδη γράψει, το θέμα του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων συζητήθηκε την Τετάρτη σε συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, στην παρουσία μόλις τεσσάρων βουλευτών.

Σε εκείνην τη συνεδρία ο πρόεδρος της επιτροπής, βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης ανέφερε κατηγορηματικά ότι το πρόγραμμα αποτελεί παρελθόν, παρά το ότι το ΠΚ αφενός δεν είχε ποτέ ενημερωθεί επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας για αυτό το ενδεχόμενο, αφετέρου είχε προχωρήσει με όλες τις ενδεδειγμένες διαδικασίες -ακολουθώντας συγκεκριμένες υποδείξεις του γενικού ελεγκτή- για την προκήρυξη της θέσης καλλιτεχνικού διευθυντή. Θέσης που κατείχε για 13 χρόνια -χωρίς ποτέ να προκηρυχθεί- ο Ματθαίος Καριόλου.

Αντιδρώντας, ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου Ιωάννης Γιαπιντζάκης, που ήταν παρών στη Βουλή, επεσήμανε ότι ο Πέτρος Στυλιανού παραιτήθηκε από τη δουλειά του για να αποδεχτεί τη θέση, γεγονός που επιβεβαίωσε στον «Π» ο κ. Στυλιανού. «Αμέσως μόλις κέρδισα τη σύμβαση και αφού υπέγραψα επιστολή του Πανεπιστημίου Κύπρου με την οποία αποδεχόμουν τη θέση, παραιτήθηκα από την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή που κατείχα στο Sistema Cyprus», που κατείχε για έναν χρόνο.

«Μένουμε εκτεθειμένοι», σχολίασε ο κ. Στυλιανού κάνοντας λόγο τόσο για τον ίδιο αλλά και για το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο ενδεχομένως να έχει νομικές συνέπειες για μια απόφαση που δεν έλαβε το ίδιο.

«Αντιεπαγγελματική» η στάση του πανεπιστημίου, λέει ο Σύνδεσμος Γονέων

Στο μεταξύ, νέα ανακοίνωση με την οποία επιτίθεται στο Πανεπιστήμιο Κύπρου εξέδωσε στις 30 Αυγούστου ο Σύνδεσμος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων του ΠΑΜΤ, ύστερα από αίτημα του οποίου ο υπουργός Κώστας Χαμπιαούρης πρότεινε την επιστροφή του προγράμματος στο ΥΠΠΑΝ από το Πανεπιστήμιο Κύπρου (όπου βρισκόταν με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου του 2018).

Κάνοντας αναφορά στη συνεδρία της Βουλής, ο Σύνδεσμος αναφέρει σχετικά: «Ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου ισχυρίστηκε ότι καταβλήθηκαν όλοι οι μισθοί των βοηθών καθηγητών. Δεν είπε, όμως, πότε και πώς έγινε αυτό. Κι ούτε ενδιαφέρθηκε κανείς πώς τα έβγαζαν πέρα για έξι μήνες χωρίς χρήματα», αφήνοντας να νοηθεί ότι ο σύνδεσμος ήταν που πλήρωνε τους καθηγητές και όχι το πανεπιστήμιο. «Το Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν ελέγχεται μόνο για την αντιεκπαιδευτική κι αψυχολόγητη στάση του απέναντι στα παιδιά. Ελέγχεται και για την αντιεπαγγελματική στάση του απέναντι στους διδάσκοντες, τους οποίους σχεδόν πέταξε στον δρόμο με την απόφασή του να αναστείλει τη λειτουργία του ΠΑΜΤ. Χωρίς να λάβει υπόψη ότι δύο εξ αυτών μετακλήθηκαν από το εξωτερικό, έχοντας πετύχει στις ακροάσεις που είχαν πανευρωπαϊκά ανακοινωθεί. Η «μικρή ομάδα γονιών», όπως υποτιμητικά αποκαλούν κάποιοι τον σύνδεσμό μας, κατάφερε παρά τις αντιξοότητες να κρατήσει αυτούς τους ανθρώπους στην Κύπρο και να διατηρήσει το πρόγραμμα ζωντανό».

Αυτούσια η ανακοίνωση του Συνδέσμου

Με αφορμή δημοσιεύματα στον ημερήσιο Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο σχετικά με όσα διαμείφθηκαν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για την επιστροφή του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων (ΠΑΜΤ) στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας αισθανόμαστε την υποχρέωση να διευκρινίσουμε δημόσια τα παρακάτω:

Είναι ανακρίβειες όσα έχουν γραφτεί περί πρωτοβουλίας και παρέμβασης του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού για την επιστροφή του προγράμματος υπό τη σκέπη του ΥΠΠΑΝ. Ήταν κατόπιν πάγιου δικού μας αιτήματος που αποφάσισε ο Υπουργός να δώσει λύση προς αυτή την κατεύθυνση, αντιλαμβανόμενος και την υποχρέωσή του ως πολιτικός προϊστάμενος να διαφυλάξει τα δικαιώματα μαθητών. Ο Σύνδεσμός μας προειδοποιούσε δημόσια και ενημέρωνε με στοιχεία εδώ και καιρό για όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει από τη μεταφορά του ΠΑΜΤ στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και γνώμονας για κάθε μας πράξη είναι το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών. Και δεν εννοούμε μόνο των δικών μας παιδιών, κάποια εκ των οποίων σύντομα αποφοιτούν, αλλά ακόμη περισσότερο των μουσικών ταλέντων που μελλοντικά θα φοιτήσουν και θα αναδειχτούν μέσα από ένα πρόγραμμα αριστείας.

Παρακολουθώντας όλο αυτό το διάστημα τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις του Πανεπιστημίου Κύπρου για ομαλή μετάβαση του ΠΑΜΤ να παραμένουν υποσχέσεις, με αποκορύφωμα την πέραν πάσης λογικής απόφαση για αναστολή της λειτουργίας του, αιτηθήκαμε επίσημα –και όχι στο παρασκήνιο- με επιστολές προς διάφορους φορείς, την επιστροφή στο ΥΠΠΑΝ ως λύση που θα διέσωζε το πρόγραμμα από τη διαφαινόμενη καταστροφή. Αυτό άλλωστε ήταν κάτι που είχε τεθεί και συζητηθεί επισταμένα στη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής στις 13 Φεβρουαρίου 2019, με τους ίδιους τους βουλευτές να ζητούν από τους εκπροσώπους του ΥΠΠΑΝ να μελετηθεί η συγκεκριμένη προοπτική.

Επανειλημμένα τους τελευταίους μήνες ο Σύνδεσμός μας ζητούσε την επιστροφή του ΠΑΜΤ στο ΥΠΠΑΝ και επανειλημμένα απαιτούσε τον τερματισμό των διαδικασιών πρόσληψης νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή, στη βάση της συγκεκριμένης προκήρυξης. Το Πανεπιστήμιο Κύπρου ήταν πλήρως ενημερωμένο για τις προσπάθειες επιστροφής, αλλά με δική του ευθύνη προχώρησε στην επιλογή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Ακόμα ρωτούμε και δεν πήραμε ποτέ απάντηση, σε ποιες μουσικοπαιδαγωγικές αρχές και με βάση ποιες έρευνες αποφάσισε να αλλάξει το χαρακτήρα του ΠΑΜΤ, όπως φάνηκε ξεκάθαρα στην ίδια την προκήρυξη; Όπως δεν πήραμε ποτέ απάντηση για το ποιοι είναι οι επιφανείς μουσικοί που έκαναν την επιλογή.

Άλλοι είναι εκείνοι που κινούνται λυσσαλέα στο παρασκήνιο, χρόνια τώρα, προσπαθώντας για τους δικούς τους λόγους να υπονομεύσουν και να καταποντίσουν ένα πρόγραμμα που έχει να επιδείξει αντικειμενικά και διεθνώς αναγνωρισμένα αποτελέσματα. Εμείς από την πλευρά μας θεωρούμε υποχρέωσή μας να αποτρέψουμε την καταπάτηση των δικαιωμάτων 70 παιδιών που κέρδισαν με το σπαθί τους το προνόμιο της στοχευμένης επαγγελματικής μουσικής εκπαίδευσης, αλλά κυρίως όλων των εν δυνάμει μαθητών.

Ο Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων, Οικονομικών και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Κύπρου  ισχυρίστηκε στη Βουλή ότι καταβλήθηκαν όλοι οι μισθοί των βοηθών καθηγητών. Δεν είπε όμως πότε και πώς έγινε αυτό. Κι ούτε ενδιαφέρθηκε κανείς πώς τα έβγαζαν πέρα για 6 μήνες χωρίς χρήματα. Το Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν ελέγχεται μόνο για την αντιεκπαιδευτική κι αψυχολόγητη στάση του απέναντι στα παιδιά. Ελέγχεται και για την αντιεπαγγελματική στάση του απέναντι στους διδάσκοντες, τους οποίους σχεδόν πέταξε στο δρόμο με την απόφασή του να αναστείλει τη λειτουργία του ΠΑΜΤ. Χωρίς να λάβει υπόψη ότι δύο εξ αυτών μετακλήθηκαν από το εξωτερικό, έχοντας πετύχει στις ακροάσεις που είχαν πανευρωπαϊκά ανακοινωθεί. Η «μικρή ομάδα γονιών», όπως υποτιμητικά αποκαλούν κάποιοι τον Σύνδεσμό μας, κατάφερε παρά τις αντιξοότητες να κρατήσει αυτούς τους ανθρώπους στην Κύπρο και να διατηρήσει το Πρόγραμμα ζωντανό.

Υπενθυμίζουμε ότι το ΠΑΜΤ αποτελείται από παιδιά, πολλά εκ των οποίων ήδη εκπαιδεύονται για 13 χρόνια τώρα. Έχουν δασκάλους, διδάσκονται συγκεκριμένη μέθοδο και τεχνική και δικαιούνται να έχουν το επίπεδο διδασκαλίας που είχαν τόσα χρόνια. Δεν έχουν λιγότερα δικαιώματα από τα υπόλοιπα παιδιά. Απευθύνουμε, λοιπόν, έκκληση στα ΜΜΕ να εξετάζουν καλύτερα και σφαιρικότερα τις πληροφορίες τους όταν μεταδίδουν δημοσιεύματα που αφορούν παιδιά.

Ο Σύνδεσμός μας θέλει ακόμα μια φορά να ευχαριστήσει τόσο την Επιτροπή Παιδείας όσο και τον Υπουργό Παιδείας για τη θετική τους στάση.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

ΓΚΡΟ ΠΛΑΝ | Η Σαντάλ Άκερμαν και η ανατρεπτική «Ζαν Ντελμάν»

Γράφει η Δέσποινα Χριστοδούλου | @despichri Πρωτοπόρα σκηνοθέτιδα του πειραματικού κινηματογράφου, ανατρεπτική στις φιλμικές ...

Το Rainbow Warrior της Greenpeace αγκυροβόλησε στη Λεμεσό

Γράφει η Μαρία Χατζημιχαήλ | Φωτογραφίες Παύλος Βρυωνίδης Όταν ο Bob Hunter, Καναδός δημοσιογράφος ...

Αποκαλύφθηκε η Περσεφόνη στην Αμφίπολη

Την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα απεικονίζει το ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στην Αμφίπολη, ...

Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Oberhausen στο Ίδρυμα ARTos

Σε συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας των προβολών του περσινού Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους ...

«Μονοπάτια σε κοινό έδαφος» | Συμπόσιο στην Πάφο

Ένα συμπόσιο με τίτλο «Μονοπάτια σε κοινό έδαφος. Καλλιτέχνες επί τόπου» πραγματοποιείται στις 15 ...

Αλλαγή μαέστρου στη συναυλία της ορχήστρας Concertgebouw (RCO) στο Κούριο

Γράφει ο Αντρέας Τσαούσης  Ενώ συνεχίζονται πυρετωδώς οι προετοιμασίες για τη Συναυλία στο Κούριο ...

X