Αλέξης Βασιλείου: «Υβριδικά έργα στο 10ο Open House Festival»

Με παραστάσεις σε διάφορα σημεία της Λεμεσού ξεκινάει σήμερα το πρόγραμμα του χορευτικού θεσμού που μετράει φέτος 10 χρόνια διοργάνωσης

Προσεγγίζοντας τον σύγχρονο χορό στην πιο καινοτόμα του μορφή το φεστιβάλ που έγινε πλέον θεσμός για τα πολιτιστικά δρώμενα της Λεμεσού, επιστρέφει με την 10η επετειακή του έκδοση παρουσιάζοντας στο κοινό παραστάσεις από την τοπική και διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία.

Ο χορευτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Αλέξης Βασιλείου, μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει», για το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης και όχι μόνο.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη διοργάνωση του συγκεκριμένου φεστιβάλ;

Ξεκίνησε το 2010 από τις ιδρύτριες της Στέγης Χορού Λεμεσού, ως μία ανάγκη να δημιουργήσουν ένα χώρο με στόχο να προωθήσουν τον σύγχρονο χορό και γενικά τη σύγχρονη τέχνη που ασχολείται με το σώμα. Ήθελαν να στήσουν ένα φεστιβάλ το οποίο να αγκαλιάζει και την τοπική αλλά και τη διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία.

Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουν συνειδητοποιήσει πολλοί Κύπριοι ακόμη ότι οι παραστάσεις που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του φεστιβάλ είναι πραγματικά διεθνούς εμβέλειας

Είναι ευτυχές το γεγονός ότι μας δίνεται η ευκαιρία σαν θεατές να παρακολουθήσουμε παραστάσεις διεθνών προδιαγραφών.

Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουν συνειδητοποιήσει πολλοί Κύπριοι ακόμη ότι οι παραστάσεις που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του φεστιβάλ είναι πραγματικά διεθνούς εμβέλειας. Πρόκειται για έργα πολύ επιτυχημένα που ανεβαίνουν σε πάρα πολλά θέατρα του εξωτερικού.

Θεωρείς ότι δεν είμαστε τόσο κοντά οι Κύπριοι θεατές σε αυτό το είδος χορού;

Έχουμε δρόμο ακόμη. Ωστόσο μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια που δουλεύω ως χορογράφος βλέπω και αναγνωρίζω ότι υπάρχει μία εξέλιξη και όσον αφορά το ποσοστό του κοινού που επιλέγει να παρακολουθεί τέτοιες παραστάσεις, αλλά και στην ανάγκη του να έρθει πιο κοντά σε σύγχρονα χορογραφικά έργα. Τα έργα αυτά είναι υβριδικά. Συνδυάζουν θέατρο, εικαστικές τέχνες αλλά ταυτόχρονα μπορεί να δανείζονται στοιχεία και από τη μουσική. Επομένως, είναι λογικό το αποτέλεσμα να είναι πιο περίπλοκο για το κοινό, καθώς δεν πρόκειται για βατές παρουσιάσεις. Έτσι χρειάζεται το κοινό μας να διατηρήσει την περιέργεια που θα του επιτρέψει να παρακολουθήσει ένα έργο και να άρει τις ιδέες του.

Τι ξεχωρίζει το πρόγραμμα της επετειακής έκδοσης του φεστιβάλ;

Φέτος για τα 10 χρόνια έχω φτιάξει ένα πρόγραμμα το οποίο επικεντρώνεται και πάλι στο σώμα και τον τρόπο με τον οποίο το αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες, πέρα από την τέχνη του χορού, συνδυάζοντας διάφορες μορφές τέχνης. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ παρουσιάζουμε έργα πολύ δημοφιλή που έχουν παρουσιαστεί πολλές φορές στο εξωτερικό αλλά και πρεμιέρες από Κύπριους καλλιτέχνες.

Πες μας ένα σχόλιο για την πρόταση νόμου που απαγορεύει τη διδασκαλία χορού σε ανήλικα παιδιά μετά τις 8 το βράδυ.

Σίγουρα το βρίσκω τουλάχιστον παράλογο. Όταν τα περισσότερα παιδιά τελειώνουν από τις υπόλοιπες εξωσχολικές τους υποχρεώσεις στις 6 ή 7 το βράδυ και πιο αργά πώς μπορούμε να απαγορεύουμε εμείς να πηγαίνουν σε μία άλλη εκπαίδευση, όπως είναι ο χορός; Κάτι που για μένα είναι μία από τις πιο βασικές δραστηριότητες που πρέπει να έχει ένα παιδί για πολλούς λόγους. Γιατί να του απαγορευτεί αυτή η ενασχόληση; Δεν βρίσκω καμία εξήγηση σχετικά.

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Μάριος Ιωάννου: Το θέατρο είναι “κουμέρες”

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως “Πρώτα ήταν ο μονόλογος ‘Το Ημερολόγιο ενός τρελού [μουσικού]’, που ...

VOLKER LUDWIG & ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΚΑΛΑΝΙ : Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί

Συνέντευξη στην Μερόπη Μωησέως /φωτογραφία: Ελένη Παπαδοπούλου Μια παράσταση για ανθρώπους 6 ετών και ...

Ruven Rrupic | Levant Project

Ο ντράμερ Στέλιος Ξυδιάς μιλά με τον κρουστό του σχήματος Levant Project, Ruven Rrupic ...

Πλατφόρμα Χορογραφίας: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων

Αιτήσεις συμμετοχής στη 19η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου 2019 δέχονται από την 1η Απριλίου οι ...

HeartLand – a dark forest, από τους Δημήτρη Σπύρου και Φώτη Νικολάου

Ο Φώτης Νικολάου υπογράφει τη χορογραφία και ο Δημήτρης Σπύρου τη μουσική στο έργο ...

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού | «Ξεχωρίζουν οι ταινίες»

Είκοσι οκτώ ντοκιμαντέρ θα προβληθούν στη μεγάλη οθόνη στη διάρκεια του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ ...

X