Η Google αλλάζει τους αλγόριθμους

  • Όρκο δεν παίρνω. Αλλά έχω την εντύπωση ότι πέτυχα τον Ρίτσαρντ Γκίνγκρας με μαγιό στο Καβούρι στην ιδιωτική παραλία μεγάλου ξενοδοχείου. Είχε μαζέψει η Google μεγαλοστελέχη από όλον τον κόσμο σε μία κλειστή ιδιωτική συνάντηση το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα. Εμένα δεν με είχαν καλέσει αλλά χώθηκα στην παραλία, φυσικά για να κάνω το ρεπορτάζ. Εκεί μου τον έδειξαν. Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Γκίνγκρας; Ο αντιπρόεδρος του τομέα news της Google.

    Στον Γκίνγκρας οφείλουμε την τελευταία καινοτομία της εταιρείας που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι ειδήσεις στην αναζήτηση. Κάθε λεπτό της ημέρας δημοσιεύονται δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες, εκατοντάδες ώρες βίντεο και χιλιάδες tweets. Δουλειά της Google είναι, πλέον, να ξεχωρίζει ποια από αυτά είναι δημοσιογραφικά και να τα προωθεί στις πάνω σειρές της κατάταξής της. Και να τα αφήνει εκεί για περισσότερο χρόνο.

    Η Google αποφάσισε να αλλάξει τους αλγόριθμους κατάταξης για να στηρίξει την ερευνητική δημοσιογραφία

    Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι ότι ένα πρωτότυπο ρεπορτάζ ή μια αποκλειστική συνέντευξη μένει για πολύ λίγο στην κορυφή των αναζητήσεων, αφού μόλις αρχίσουν να το αντιγράφουν ή να αναφέρονται σε αυτό και άλλα sites περνάνε αυτά μπροστά. Έτσι, η Google αποφάσισε να αλλάξει τους αλγόριθμους κατάταξης για να στηρίξει την ερευνητική δημοσιογραφία. Οι αλγόριθμοι αυτοί αποτελούνται από εκατοντάδες διαφορετικές “ειδοποιήσεις” που συνεχώς ενημερώνονται και βελτιώνονται. Για να “συντονίσουν” τους αλγόριθμους και να κάνουν τα συστήματα να δουλεύουν καλύτερα, υπάρχουν και πάνω από 10.000 άτομα σε όλον τον κόσμο που αξιολογούν τους αλγόριθμους. Οι παρατηρήσεις τους δεν αλλάζουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα (της αναζήτησης) που αξιολογείται αλλά χρησιμοποιούνται ώστε να εφαρμοστούν στα επόμενα αποτελέσματα.

    Οι αξιολογητές της Google εργάζονται με βάση συγκεκριμένες οδηγίες που είναι δημόσιες (θα τις βρείτε στο https://bit.ly/2oVRPec αν αντέχετε να διαβάσετε 165 σελίδες) και οι οποίες, όπως μας ενημέρωσε ο Γκίνγκρας, άλλαξαν πρόσφατα.

    Η πιο σημαντική από τις αλλαγές είναι ότι η Google ζητά από τους αξιολογητές να ελέγχουν, όχι μόνο τη “φήμη” της ίδιας της ιστοσελίδας, αλλά και τους “συντάκτες”. Πολλές σελίδες είναι πίσω σε αυτό το θέμα, δεν έχουν βιογραφικά για τους συντάκτες τους και δεν ξέρεις ποιος έχει γράψει κάτι ή ποιος είναι ποιος. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα όταν πρόκειται για περιστασιακούς συνεργάτες. Το ίδιο ισχύει και για τα βίντεο και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Την εποχή των fake news και των θεωριών συνωμοσίας (ακόμα και για την κλιματική αλλαγή αν το πιστεύετε!) η Google “αναβαθμίζει” άριστα τις κατευθυντήριες γραμμές της. Αυτό ευνοεί άμεσα τα παραδοσιακά μέσα που βρίσκονται στο διαδίκτυο και που έχουν και καλή φήμη και καλή “ταυτότητα” (τα ονόματα των συντακτών και των στελεχών σε μια εφημερίδα). Όμως υπάρχουν και διαδικτυακά μέσα που κάνουν εξαιρετική δουλειά αλλά έχουν μείνει πίσω στην πιστοποίηση. Και θα πρέπει να “αναβαθμιστούν”. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αυτοί που διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις θα σπεύσουν να αναβαθμιστούν πρώτοι απ’ όλους. Αλλά, τουλάχιστον, για τη φήμη τους δεν μπορεί να κάνουν πολλά.

    Μια άλλη σημαντική αλλαγή είναι μια προσπάθεια να καταπολεμήσει το clickbait. Η Google ζητά από τους αξιολογητές να δίνουν χαμηλή βαθμολογία όταν οι τίτλοι είναι κραυγαλέοι ή όταν δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο. Τέλος, κάτι που ως αναγνώστες δεν θα αναγνωρίσουμε εύκολα, η Google θα προσπαθήσει να τσακώσει αυτούς που κάνουν περιεχόμενο με μοναδικό σκοπό να ανέβει ψηλά στην κατάταξη κι έτσι να μπει μέσα ο αναγνώστης και να κάνει κλικ σε διαφημίσεις. Δεν θα το πιστέψετε αλλά είναι πάρα πολλά τα sites που γράφουν για την Google για να φτάσουν στον αναγνώστη και όχι το αντίθετο όπως κάνουν τα δημοσιογραφικά sites.

    You May Also Like

    Οι αδελφοί Λουμιέρ και το YouTube

    valia@inrec.gr Μπορείς να “κολλήσεις” χαζεύοντας ένα μικρό ντοκιμαντέρ 8 λεπτών για την παραδοσιακή τουρκική ...

    Πολιτική και social

    Την ερχόμενη Τρίτη διενεργούνται οι βουλευτικές εκλογές στο Ισραήλ. Και μάλιστα είναι πρόωρες γιατί ...

    Viral βίντεο απαγορεύει το καμάκι

    Παράνομη θεωρείται πλέον η σεξουαλική παρενόχληση στους δρόμους της Γαλλίας, το γνωστό καμάκι, ενώ ...

    Οι γυναίκες υφαίνουν τον ιστό

    @valia_kaimaki Το πρόβλημα του ψηφιακού χάσματος μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι από τα πρώτα ...

    Η γνώση πάει παντού

    @valia_kaimaki Όποιος ανακαλύψει τον κόσμο της online γνώσης, δύσκολα ξεκολλάει. Έχετε χαζέψει καθόλου τι ...

    1-0 για τα δίκτυα

    Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Ο Ατζίτ Βαρανταράζ Πάι είναι ο 34ος επικεφαλής ...

    X