REVIEW: Παγκύπριες πρεμιέρες και μαγευτικό βιολί Sibelius από τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου

Το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στον σπουδαιότερο Φινλανδό συνθέτη Sibelius, με δύο σημαντικά του έργα σε πρώτη παγκύπρια εκτέλεση: Andante Festivo και την πλούσια 3η Συμφωνία

Γράφει ο Αντρέας Τσαούσης

Μια πολύ όμορφη συναυλία μας χάρισε τη Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την πρώτη της στη φετινή σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου.

Το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στον σπουδαιότερο Φινλανδό συνθέτη Sibelius, με δύο σημαντικά του έργα σε πρώτη παγκύπρια εκτέλεση: Andante Festivo και την πλούσια 3η Συμφωνία.

Πρωταγωνιστής υπήρξε ο διεθνούς φήμης βιολινίστας Βερολινέζος Kolja Blacher που, ευτυχώς για τους μουσικόφιλους της Κύπρου, είχε αποδεχτεί την πρόσκληση του Μαέστρου Bachmann να παίξει πλάι στην Ορχήστρα μας το φημισμένο Κοντσέρτο για Βιολί. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με το λυρικότατο Andante Festivo, σε μια επίδειξη μεστού ήχου από τα έγχορδα της ΣΟΚ.

Η συνέχεια ανήκε αποκλειστικά στον Κ. Blacher, που μας μάγεψε με το “Ex-Zukermann” Guarneri del Gesù (1730) βιολί του. Και οι τρεις κινήσεις εκτελέστηκαν στην εντέλεια, με τον σολίστ να δικαιώνει απόλυτα τη φήμη του, τόσο στα αργά μελωδικά σημεία, όσο και στα εκρηκτικά μέρη, που απαιτούν ιδιαίτερη δεξιοτεχνία. Ο J Bachmann καθοδήγησε τη ΣΟΚ σε μια αντάξια συνοδεία, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τα κοντραμπάσα, των οποίων ο βαθύς ήχος δονούσε στην αίθουσα και στήριζε υποδειγματικά τον σολίστ.

Μετά το διάλειμμα, απολαύσαμε την πρώτη στην Κύπρο εκτέλεση της 3ης Συμφωνίας. Μαέστρος και Ορχήστρα διατήρησαν την υψηλή ποιότητα εκτέλεσης από το έργο που είχε προηγηθεί, δίνοντας μας μια γενναιόδωρη εκδοχή αυτής της συμπυκνωμένης σύνθεσης. Όλες οι ομάδες οργάνων αρίστευσαν, να σημειώσουμε όμως τα ωραιότατα pizzicato από τα έγχορδα και, φυσικά, το θριαμβευτικό και σβέλτο φινάλε στη Ντο μείζονα. Οι φιλόμουσοι αποχώρησαν απόλυτα ικανοποιημένοι…

(Να μας επιτραπεί εδώ να παρακαλέσουμε τη Διεύθυνση του Δημοτικού Θεάτρου Στροβόλου, τη μέρα κάθε συναυλίας, να γίνεται τουλάχιστον ένα καλό σκούπισμα έξω από το κτήριο, αφού κανείς πια δεν ενδιαφέρεται για τους ανθώνες. Και να φροντίζει οι ξύλινες πόρτες στον εξώστη να είναι κλειστές κατά τη διάρκεια μιας Συναυλίας: αυτό βοηθάει στην καλή ακουστική του χώρου και τον απομονώνει από ανεπιθύμητους εξωτερικούς θορύβους. Είναι πολύ δύσκολο;)

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Σήμερα το τελευταίο αντίο στον Δημήτρη Μητροπάνο

Το τελευταίο αντίο στον Δημήτρη Μητροπάνο θα πουν στις 2 το μεσήμερι στην Αθήνα, ...

H «Ειρήνη» διεκδικεί το Saatchi Gallery/ Deutsche Bank Art Prize 2017

Μετά το πρώτο βραβείο της γκαλερί Saatchi Λονδίνου και το «Βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη 2016» ...

Ανακοινώθηκαν οι «17» για τον Χρυσό Λέοντα – ελληνικό «παρών» με τον Γιώργο Ζώη

Δεκαεπτά ταινίες διεθνούς παραγωγής διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ Βενετίας, κυρίαρχο θέμα του ...

Street Art 25.000 τετραγωνικών μέτρων στο Παρίσι

Το γαλλικό δίδυμο καλλιτεχνών δρόμου Ella & Pitr ολοκλήρωσε το τελευταίο έργο του στο ...

Καλώς μας ήρθατε Περσείδες! – Tips νυκτερινής φωτογραφίας από τον Silvio Augusto Rusmigo

Φαντάζομαι πολλοί από εσάς θα το βάλετε για την εξοχή απόψε, για να απολαύσετε ...

«Τοπία»: από την Κρατική Συλλογή στο Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη

Επιμέλεια: Μερόπη Μωυσέως Ο Σάββας Χριστοδουλίδης ξεχώρισε από την Κρατική Συλλογή Έργων Τέχνης έργα ...

X