Ο εικαστικός Αλέξανδρος Κυριακίδης, που γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά την τελευταία δεκαετία ζει στη Λάρνακα, παρουσιάζει τη νέα του έκθεση στο koraϊ project, στη Λευκωσία.

Η έκθεση έχει τίτλο «Gokiburi Britney» και εγκαινιάζεται την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου.

Σε αυτή την έκθεση, ο Αλέξανδρος Κυριακίδης μεταφέρει τον μετενσαρκωμένο καλλιτέχνη Sandro DeAngelis στην γκαλερί που συν-διευθύνει, μετατρέποντας τον εκθεσιακό χώρο σε ένα προσωρινό μπαρ-τουρσί που λειτουργεί και ως καθαρτήριο. Ενα ενδιάμεσο χώρο για τον νεκρό καλλιτέχνη όπου αναζητά τη λύτρωση.

Για την έκθεση

Όταν ο Sandro DeAngelis είχε κηρυχθεί νεκρός, η κληρονομιά του αριθμούσε μερικές ομαδικές εκθέσεις κατά τη δεκαετία του ’90. Το όνομά του είχε ήδη βυθιστεί σε διψήφιες σελίδες στα αποτελέσματα του Google. Στον τραπεζικό του λογαριασμό είχε 866 δολάρια ενώ χρωστούσε περίπου 1600 σε τέλη πιστωτικών καρτών. Στη σκέψη του προτού αφήσει την τελευταία του πνοή, ήταν μια σκηνή από τη σειρά Σοπράνος, όπου ο Τόνι οδηγεί τον γιο του Anthony Jr σε μια παλιά καθολική εκκλησία στο Jersey για να του δείξει πώς οι παλιότεροι αφιέρωσαν τη ζωή τους για να χτίσουν κάτι σταθερό και αιώνιο. Επίσης, συμβούλεψε το γιο του να αγοράσει ακίνητη περιουσία επειδή «ο Θεός δεν κάνει πλέον καινούργια γη». Ο Sandro δεν διέθετε κανένα περιουσιακό στοιχείο. Βρέθηκε αναίσθητος σε ένα ενοικιαζόμενο διαμέρισμα που φαινομενικά του ανήκε, λόγω μιας συλλογής προσωπικών αντικειμένων που βρέθηκαν τοποθετημένα στο χώρο. Για κάποιο λόγο, υπήρχαν πολλές παρόμοιες εσφαλμένες αντιλήψεις για τη ζωή του. Στους γείτονες του ήταν γνωστός ως καλλιτέχνης. Όσοι τον γνώριζαν, πίστευαν ότι μιλούσε σαν καλλιτέχνης, συμπεριφερόταν σαν καλλιτέχνης, έπινε σαν καλλιτέχνης, αλλά ο ίδιος ήξερε πολύ καλά ότι κάτι τέτοιο δεν ευσταθούσε. Ήταν ένας κάλπικος καλλιτέχνης. Κάτι σαν τον Jack Isidore, μόνο που ο Σάντρο έπρεπε να πληρώνει και φόρους από πάνω. Το τελευταίο του έργο, το οποίο ο ίδιος αποκαλούσε ως μια σειρά εκτυπώσεων, ενώ στην πραγματικότητα ήταν μια αναπαραγόμενη εικόνα, έγινε πριν από 15 χρόνια.

Ο Sandro DeAngelis πέθανε από ασφυξία, αποτέλεσμα αλλαντίασης, που προκλήθηκε κατόπιν κατανάλωσης χαλασμένης άλμης αγγουριών τουρσί. Μετά το θάνατό του, του δόθηκε η ευκαιρία για λύτρωση. Επέλεξε τη μετενσάρκωση ως μια δεύτερη ευκαιρία να επιστρέψει και να αποδείξει ότι ακόμα μπορεί να κάνει κάτι. Ωστόσο, λόγω του μικρού αριθμού έργων τέχνης που δημιούργησε αλλά και της μη απόκτησης ακίνητης ιδιοκτησίας, οδήγησε στην αρνητική του καρμική πίστωση, με αποτέλεσμα να του επιτραπεί να πάρει μορφή κατώτερου οργανισμού. Ενός πολύ κατώτερου οργανισμού, του βακτηριδίου Γαλακτοβακίλλων, ο οποίος χρησιμοποιείται ως ο ζυμωτικός παράγοντας για την παρασκευή τουρσί. Αυτός είναι ο θρησκευτικός καπιταλισμός όπου κάθε υποβάθμιση στη γονοτυπική κλίμακα θεωρείται απαραίτητη τιμωρία.

Σε αυτή την έκθεση, ο Αλέξανδρος Κυριακίδης μεταφέρει τον μετενσαρκωμένο καλλιτέχνη στην γκαλερί που συν-διευθύνει με τον Ανδρέα Ζ. Μαλλουρή, μετατρέποντας τον εκθεσιακό χώρο σε ένα προσωρινό μπαρ-τουρσί που λειτουργεί και ως καθαρτήριο. Ενα ενδιάμεσο χώρο για τον νεκρό καλλιτέχνη όπου αναζητά τη λύτρωση.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τον καλλιτέχνη, ή τουλάχιστον τη βακτηριακή μετεμψύχωσή του, στη μορφή αγγουριού τουρσί. Κατόπιν κατανάλωσης, ο καλλιτέχνης μεταφέρεται στο σώμα του ξενιστή, επαναπροσδιορίζοντας τον εαυτό του στη συνείδηση του επισκέπτη, ενώ ταυτόχρονα αποκτά και μια νέα μορφή καταφυγίου, μια παρασιτική μετάβαση σε ακριβότερη ακίνητη ιδιοκτησία.

Ο Αλέξανδρος Κυριακίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών «Μπρέρα» του Μιλάνου και συνέχισε το μεταπτυχιακό του στην Σχολή Καλών Τεχνών της Γλασκόβης. Η έρευνα του επικεντρώνετε στην εφήμερη ύπαρξη του καλλιτέχνη και τον τρόπο που επηρεάζει την πολιτική του «ανευθυνότητα». Έχει εκθέσει, μεταξύ άλλων, στο ίδρυμα Sandretto Re Rebaudengo (Τορίνο), Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ροσκίλντε, Μουσείο Τέχνης Αόστα, Via Farini (Μιλάνο), Tramway (Γλασκώβη) και Γκαλερί Annarumma (Νάπολι). Το 2002 συμμετείχε στην έκθεση “Festa dell’ Arte” του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Ρώμης, όπου το έργο του είχε βραβευτεί από την επιτροπή. Τα τελευταία δέκα χρόνια ζει στη Λάρνακα όπου και εργάζεται ως λέκτορας στο Alexander College. Είναι συνιδιοκτήτης του καλλιτεχνικού χώρου Korai καθώς επίσης συνιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας ηλεκτρονικής μουσικής Whizzy Wigs.

+ «Gokiburi Britney» του Αλέξανδρου Κυριακίδη. Εγκαίνια την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019 στις 19:00 στο koraï project space στη Λευκωσία [Κοραή 6-8, Λευκωσία]. Η έκθεση θα είναι ανοιχτή μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2020 και προσβάσιμη κατόπιν ραντεβού. 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Έκθεση του Σώτου Κωνσταντίνου Γονιού στην Thiseas Art Gallery

Ο Σώτος Κωνσταντίνου Γονιός παρουσιάζει τη νέα του ζωγραφική δουλειά με τίτλο «Δίχως Λόγια» ...

Περιοδεύει το Θέατρο Διόνυσος

Η φετινή παραγωγή του Θεάτρου Διόνυσος με το έργο «Δυόμισι φόνοι και ένα μπουλντόγκ» ...

11o Διεθνές Παιδικό Φεστιβάλ Λαϊκών Χορών

Για εντέκατη χρονιά, ο Λαογραφικός Όμιλος Λεμεσού διοργανώνει και φέτος το Διεθνές Παιδικό Φεστιβάλ ...

«Πολύχρωμη Πόλη» από την κολεκτίβα ZoneBox

H εικαστική παρέμβαση με τίτλο «Πολύχρωμη Πόλη» εγκαινιάζεται την Παρασκευή 26 Ιουλίου στις 19:00, ...

Ο μακαρίτης ο εφτάψυχος

Το Σατιρικό Θέατρο παρουσιάζει την κυπριακή μουσική κωμωδία του Αχιλλέα Λυμπουρίδη «Ο Μακαρίτης ο ...

Ο Σταύρος Δουζίνας εκθέτει στην Γκαλερί Μορφή

Την πρόσφατη δουλειά του Σταύρου Δουζίνα φιλοξενεί η Γκαλερί Μορφή, από την Τετάρτη 12 ...

X