Εκατόν σαράντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα στην Ευρώπη, το εμβληματικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, ανεβαίνει από τη Δεύτερη Σκηνή της ΕΘΑΛ, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αύρας Σιδηροπούλου. «Ένας υπηρέτης του θεάτρου ο συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης Ίψεν, μας έκανε πιο πλούσιους αφήνοντας την παρακαταθήκη του», ανέφερε μεταξύ άλλων ο ηθοποιός Νεοκλής Νεοκλέους, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» για την παραγωγή που κάνει πρεμιέρα από τις 6 Νοεμβρίου, στον Τεχνοχώρο ΕΘΑΛ.

Ένα έργο που πρωτο-παρουσιάστηκε το 1879 κι όμως «κουμπώνει» ακόμη στα δεδομένα μιας σύγχρονης κοινωνίας.

Όχι μόνο κουμπώνει, αλλά μπορεί να χαρακτηριστεί και σύγχρονο έργο κατά τη γνώμη μου καθώς πραγματεύεται ένα θέμα το οποίο βλέπουμε δυστυχώς να συμβαίνει ακόμη.  Όλοι λίγο πολύ ζούμε μια ζωή η οποία δεν είναι εξ’ ολοκλήρου αυτή που θέλουμε, δεν είναι η ουσιαστική ζωή η οποία μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους. Κι όλη αυτή η ψεύτικη πραγματικότητα βιώνεται με ανθρώπους που μας περιβάλλουν είτε στις επαγγελματικές είτε στις προσωπικές μας σχέσεις. Όλα αυτά αντικατοπτρίζονται στο έργο του Ίψεν, γι’ αυτό και μοιάζει στις μέρες μας πιο επίκαιρο από ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Στο «Κουκλόσπιτο» μιλάμε κανονικά

Με ποιο τρόπο αντικατοπτρίζεται αυτή η «φυλακή» στο συγκεκριμένο έργο;

Η κεντρική ηρωίδα, η Νόρα, είναι αυτή που ζει σε αυτή τη φυλακή, στο κουκλόσπιτο, καθώς ζει σε ένα γάμο ο οποίος είναι βασισμένος σε μία πλαστή πραγματικότητα. Ο άντρας της, τον οποίο υποδύομαι, της κάνει ικανοποιεί όλα τα αιτήματά της που αφορούν υλικά αγαθά έτσι ώστε να την έχει υπό την επίβλεψή του, χωρίς ποτέ να λαμβάνει υπόψιν του τη δική της γνώμη. Η Νόρα από την άλλη πιστεύει σε ένα πολύ όμορφο κόσμο, όπου ένας άνθρωπος μπορεί ακόμα και να δώσει τη ζωή του για κάποιο άλλο από αγάπη. Όλα αυτά ωστόσο γκρεμίζονται μπροστά της από τον ίδιο της τον άντρα για ένα μόνο της στραβοπάτημα. Και τότε συνειδητοποιεί ότι δεν ξέρει πραγματικά ποια είναι και τι θέλει σε αυτό τον κόσμο. Αυτό είναι το ταξίδι της Νόρας.

Αυτά τα τεράστια έργα που αντέχουν μέσα στον χρόνο, δεν διδάσκουν, μόνο θέτουν ερωτήματα προς τον καθένα μας, γιατί στο κέντρο είναι ο άνθρωπος

Τι διδάσκει στους θεατές το συγκεκριμένο έργο;

Αυτά τα τεράστια έργα που αντέχουν μέσα στον χρόνο, δεν διδάσκουν, μόνο θέτουν ερωτήματα προς τον καθένα μας, γιατί στο κέντρο είναι ο άνθρωπος. Μέσω ενός ποιητικού λόγου ο θεατής μπαίνει βαθιά στις ψυχές των ηρώων. Αυτό κάνει η ποίηση, πάει κάτω στο μεδούλι, δεν ασχολείται με την επιφάνεια, αλλά με την αλήθεια των ανθρώπων. Έτσι ο θεατής αρχίζει να βλέπει κομμάτια του εαυτού του επί σκηνής με αληθοφάνεια και καλείται να απαντήσει στα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το έργο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αύρα Σιδηροπούλα, τα σκηνικά/κοστούμια ο Γιώργος Τενέντες, την μουσική σύνθεση ο Βάνιας Απέργης, τον σχεδιασμό φωτισμών ο Αλεξάντερ Γιότοβιτς και τα video art η Άρτεμις Τζάβρα Bulloch.

Βοηθός σκηνοθέτη η Μαρία Χατζηστυλλή.

Επί σκηνής θα δούμε τους Βασιλική Κυπραίου, Νεοκλή Νεοκλέου, Θανάση Δρακόπουλο, Φώτη Αποστολίδη, Μυρτώ Κουγιάλη, Μαρία Πόβη και Λεωνίδα Έλληνα.

+ Πρεμιέρα στις 6 Nοεμβρίου 2019, στις 20:30 στον Τεχνοχώρο της ΕΘΑΛ [Φραγκλίνου Ρούζβελτ, Λεμεσός]. Παραστάσεις στις 8, 9, 12, 15, 16 Νοεμβρίου 2019 στις 20:30 και 10, 17 Νοεμβρίου 2019 στις 18:30 | Λευκωσία: 20, 21, 22 Νοεμβρίου 2019 | 20.30 | Θέατρο Αποθήκες ΘΟΚ) Πληροφορίες: 25877827

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«Ηχώ»: μία παράσταση-περίπατος στο Πάρκο Ακαδημίας

Μία παράσταση περίπατος για παιδιά, στον φυσικό χώρο του πάρκου Ακαδημίας, θα πραγματοποιηθεί μεταξύ ...

Ένας «ισπανικός» Ιππόλυτος στην Κύπρο

Ο Ιππόλυτος του Ευριπίδη, μία ισπανική παραγωγή του Maltravieso Teatro και της La Almena ...

Μαρία Χατζηκωστή

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως  11.7.2010 H διευθύντρια του τμήματος Αρχαιοτήτων, δρ Μαρία Χατζηκωστή, μιλά ...

Ζωή στο dead stock

Εμφανίστηκε στα εικαστικά δρώμενα το 2013, όταν συμμετείχε στο Window Project των Νεωτερισμών Τουμάζου, ...

JOSS STONE | «Θέλω να είμαι ελεύθερη και είμαι»

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Κινούμενη έξω από τα συμβατικά πλαίσια των δισκογραφικών εταιρειών, η ...

«Η αρρώστια της νιότης» από τον ΘΟΚ

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, υποδέχεται τη νέα χρονιά με το έργο «Η αρρώστια της ...

X