Συζήτηση «A listening for subverted witnessings» στο NiMAC

Συζήτηση µε τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση hypersurfacing, συντονίζει η Ιωάννα Γερακίδη
  • Η επιμελήτρια και θεωρητικός τέχνης Ιωάννα Γερακίδη θα συντονίσει μια σειρά ομιλιών των συμμετεχόντων στην ομαδική έκθεση hypersurfacing καλλιτεχνών με τίτλο A listening for subverted witnessings.

    Με αρχικό σημείο αναφοράς τα εργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, η συζήτηση θα επικεντρωθεί σε εναλλακτικές μεθόδους παρατήρησης. Στo πλαίσιο αυτό, οι καλλιτέχνες θα αναφερθούν στην πρακτική τους και θα κάνουν λόγο για τη σύνδεσή της με πιθανούς τρόπους αμφισβήτησης των κανονικών συμπαραδηλώσεων του να κοιτάζει, ν’ ακούει, να ερμηνεύει και ν’ αγγίζει κανείς ό, τι είναι παρόν και αντιληπτό. Μέσα από μια σειρά αναλύσεων, σχολιασμών ή σύντομων επισημάνσεων για τα έργα, οι παρουσιάσεις των καλλιτεχνών θα εστιάσουν επίσης στις θεματικές των προσωπικών και συλλογικών αρχειακών δομών, των διευρυμένων ή καταργημένων υλικοτήτων, αλλά και της συλλογιστικής για το πραγματικό και το φανταστικό ως δύο δυνάμεις όχι αντίθετες, αλλά αλληλοσυμπληρωματικές. Ακόμα, τα μοτίβα που προκύπτουν μέσα από τις έννοιες του ιστορικού, του αυτο-εθνογραφικού, του ποιητικού, του ορθολογικά ειπωμένου και, τέλος, του αστικού ή περιφερειακού, δηλωμένου τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, θα συζητηθούν σε συνάρτηση με τα έργα, τις σκέψεις και τις πρακτικές των καλλιτεχνών.

     

    Η θεωρητικός τέχνης, επιμελήτρια και εκπαιδευτικός Ιωάννα Γερακίδη ζει στο Άμστερνταμ και στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιούχος του τμήματος Κριτικών Σπουδών του Sandberg Instituut στο Αμστερνταμ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τις φιλοσοφίες της γλώσσας και της παραγλώσσας, τις φεμινιστικές και queer σπουδές, την περφόρμανς και τις αντι-αποικιακές σπουδές. Η δουλειά της εστιάζει στις εναλλακτικές μεθόδους κοινωνικότητας, στην προσέγγιση του ανέφικτου, στο να διαμένει κανείς με το άγνωστο.

    Μεταξύ άλλων, έχει τελέσει συνεργάτιδα ή επιμελήτρια ομαδικών εκθέσεων και εκδηλώσεων για προγράμματα: LIMA, Amsterdam Art, Athens Biennale, Hot Wheels Projects, Subrosa Space Athens, Stoa42 και Snehta Residency. Τα κείμενα της, ως παραστατικές χειρονομίες ή ως έργα με βάση αντικείμενα, έχουν παρουσιαστεί σε πολλούς χώρους, όπως: Kunstverein Amsterdam, De Stroom, Künstlerhaus Stuttgart, CAC Vilnius, Haus N Athen, Athens Festival, Performance Biennial και BIG – Biennale Interstellaire des espaces d’art de Genèv. Η Γερακίδη έχει συνεισφέρει σε πολλές εκδόσεις, πολιτιστικά προγράμματα και περιοδικά (συμπεριλαμβανομένων των Collecteurs και Mister Motley).

    Έχει, επίσης, δώσει διαλέξεις και οργανώσει εργαστήρια και ομάδες ανάγνωσης για ακαδημίες και εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα , όπως, για παράδειγμα, για την Gerrit Rietveld Academie, για το πρόγραμμα Rupert, για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, για το Διδακτορικό πρόγραμμα Document & Contemporary Art και για τους εκθεσιακούς χώρους BAK και Noiserr. Έχει λάβει μέρος σε διάφορα προγράμματα φιλοξενίας συμπεριλαμβανομένων των Rupert Residency, Syros Sound Meetings, Paf και του Προγράμματος Ανταλλαγής Επιμελητών NEON. Αυτό το διάστημα τελεί συνεπιμελήτρια του προγράμματος State of Concept (Αθήνα) και μέντορας για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ONASSIS AiR (Αθήνα). Τον Οκτώβριο του 2020 θα ξεκινήσει τη διδακτορική της έρευνα στο τμήμα Τεχνών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Royal College of Art στο Λονδίνο.

     Η συζήτηση θα δοθεί στην ελληνική γλώσσα. Η εκδήλωση είναι ανοικτή στο κοινό και η είσοδος είναι δωρεάν.

    Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2019, 16:00 (στα ελληνικά)

    NiMAC

    Παλιάς Ηλεκτρικής 19, 1016 Λευκωσία, T: 22797400

    info@nimac.org.cy, www.nimac.org.cy, www.facebook.com/NiMACnicosia/

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Έργο του Πήτερ Εραμιάν , «It ain’t me, I got you, babe»,  2019, λευκό σκυρόδεμα, χρωστικές ουσίες, χώμα, λευκά βότσαλα, ψαμμίτης, πλαστικά φύλλα, γκλίτερ, τσιμεντοκονία, κεραμικά, πλακάκια γυαλιού, μεταβλητές διαστάσεις

     

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    To CVAR γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείου

    Το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείου 2018, με μια ...

    Αυθεντικό έργο του Πικάσο ξεχάστηκε σε τρένο

    Μνημειώδη αφηρημάδα επέδειξε ιδιοκτήτης ενός αυθεντικού βάζου του Πικάσο, το οποίο ξέχασε σε τρένο ...

    Μέρες Γερμανικού Κινηματογράφου τον Φεβρουάριο

    Την βραβευμένη ταινία «Μπάρμπαρα», του Κρίστιαν Πέτζολντ, θα δούμε από τις 8 Φεβρουαρίου στο ...

    «Ιφιγένεια εν Όρεμ» σε Λευκωσία και Παρίσι

    Ο μονόλογος του Neil LaBute από τον Ανδρέα Αραούζο, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Χριστοδουλίδη, κέρδισε ...

    Aνταλλαγή βιβλίων στα Public Λεμεσού και Λευκωσίας

    Δώστε ένα παλιό βιβλίο και πάρτε ένα καινούριο με ένα ευρώ. Πρόκειται για μια ...

    Πανίκκος Χατζηδάκης: Στόχος μου η συμβολή στην εικαστική καταγραφή της κυπριακής ιστορίας

    Το σύνηθες είναι η καταγραφή της ιστορίας να αποτυπώνεται μέσω του γραπτού λόγου. Εδώ ...

    X