Τσίλι TV στο YouTube

Τα μάτια της Άρια Σταρκ έχουν κοκκινίσει. Είναι έτοιμη να κλάψει. Μικρά βογγητά βγαίνουν από τα χείλη της. Είναι μία από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της αλλά πρέπει να τα καταφέρει. Πρέπει να φτάσει μέχρι το τέλος νικήτρια.

Game of Thrones 9; Όχι. Είναι απλώς η Μέιζι Ουίλιαμς μπροστά στον Σον Έβανς και το YouTubικό του σόου «Hot Ones» (https://www.youtube.com/user/FirstWeFeast). Ανάμεσά τους καυτερές σος τσίλι. Η Μέιζι απλώς τα παίζει. Καμία σχέση με την «die hard» Άρια.

Παρόλο που δεν γνωρίζουμε όλους τους καλεσμένους, εκείνοι που ξέρουμε, όπως η Μέιζι Ουίλιαμς, μας προσφέρουν ένα απολαυστικό μισάωρο. Η ιδέα είναι απλή: καυτή σάλτσα, καυτές ερωτήσεις. Μια πρωτότυπη συνέντευξη, την ώρα που ο καλεσμένος αρχίζει να αισθάνεται όλο και πιο άσχημα όσο οι σάλτσες γίνονται πιο καυτερές.

Kαυτή σάλτσα, καυτές ερωτήσεις: μια πρωτότυπη συνέντευξη, την ώρα που ο καλεσμένος αρχίζει να αισθάνεται όλο και πιο άσχημα όσο οι σάλτσες γίνονται πιο καυτερές

Ο Σον Έβανς έχει 7,49 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube όχι γιατί κάθεται πίσω από μια webcamera και λέει βλακείες αλλά γιατί αυτός και οι συνεργάτες του πριν από κάθε συνέντευξη έχουν δουλέψει σκληρά. Ο ένας ψάχνει τον Τύπο, ο άλλος τα βίντεο, ο τρίτος τα podcasts και στο τέλος συγκρίνουν σημειώσεις και επιλέγουν γύρω στα 10 θέματα που θα αναφερθούν στη συνέντευξη.

Τα μισά από τα γυρίσματα γίνονται στη Νέα Υόρκη, το 40% στο Λος Άντζελες και το υπόλοιπο 10% λίγο πολύ παντού στον κόσμο, εκεί που βρίσκονται οι καλεσμένοι του. Για παράδειγμα η συνέντευξη με τον Ίντρις Έλμπα (ξέρετε ο Λούθερ της σειράς, ο Μαντέλα της ταινίας) έγινε στο Λονδίνο.

Το καλό για το σόου είναι ότι ξεκίνησε το 2015, την εποχή των «φτηνών» βίντεο στο YouTube και το σκηνικό είναι ένα τραπέζι, δέκα φτερούγες κοτόπουλο (μερικές φορές είναι μούφα, βίγκαν φτερούγες, αν είναι δυνατόν, αλλά πρέπει να ικανοποιήσουμε τους χορτοφάγους καλεσμένους), οι σος και το όλον σε μαύρο φόντο. Ένα σκηνικό που πάει παντού.

Όσο για τις σος, κάθε σεζόν (μισό, βρισκόμαστε τώρα στη σεζόν 9 σε τέσσερα χρόνια) επιλέγονται 10 από ένα εξειδικευμένο κατάστημα. Ξεκινάνε από τις «ελαφριές» και φτάνουν στις «καυτές μπόμπες». Αυτές οι 10 αποκτούν και το brand Hot Ones και η παραγωγή του σόου έχει συμμετοχή στις πωλήσεις. Κάποιες πουλάνε σαν τρελές: μία από αυτές πούλησε 10.000 μπουκάλια την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε. Αυτό δίνει στο Hot Ones ένα σταθερό εισόδημα 7 εκατομμυρίων δολαρίων τον χρόνο, που δεν εξαρτάται από διαφημίσεις ή χορηγίες. Α, ναι! Και κάθε φτερούγα εμποτίζεται στη σος για να μην μπορεί να κλέψει ο καλεσμένος.

Η ιδέα είναι ιδιοφυής γιατί όσο «σκληραίνει» η σος, τόσο «μαλακώνει» ο καλεσμένος. Γίνεται λιγότερο σταρ, περισσότερο ανθρώπινος, μοιράζεται μια δύσκολη στιγμή του με το κοινό. Δεν φτάνουν όλοι στη σος νούμερο δέκα αλλά δεν είναι εκεί το όλο θέμα. Είναι στον ταλαντούχο παρουσιαστή, στην πολύ καλή έρευνα για τον κάθε καλεσμένο και φυσικά ο ίδιος ο καλεσμένος που στο τέλος μοιάζει με τον κόμη Δράκουλα την ώρα που ψάχνει για θύμα: κόκκινα μάτια, ανοιχτό στόμα και το βλέμμα του τρελού.

Το μυστικό για τη σος είναι να πίνεις γάλα για να παίρνει το κάψιμο. Το μυστικό για το YouTube είναι να κάνεις μια πρωτότυπη και αξιοπρεπή δουλειά. Όλο και περισσότερο βλέπω συγκεκριμένα πράγματα, τέρμα τα ερασιτεχνικά βιντεάκια με τις φωτογραφίες από τις καλοκαιρινές διακοπές. Η ψυχαγωγία μετακομίζει στο YouTube δυναμικά.

Δεν είμαι όμως, σίγουρη, για πόσο καιρό θα είναι ακόμη δωρεάν. Τα «σοβαρά» κανάλια θα αρχίσουν να χρεώνουν γιατί δεν μπορεί να γίνουν όλοι συνέταιροι στο τσίλι. Και τότε θα πρέπει να έχουμε ήδη επιλέξει για το ποιους θα πληρώνουμε.

 

 

You May Also Like

Ευρωπαϊκές «καμπάνες» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@irnec.gr Οι αρχές και οι οργανώσεις καταναλωτών της ΕΕ ...

Ποιος φοβάται το CMS;

@valia_kaimaki OK. Έχουμε και λέμε. Παίρνουμε μια ομάδα επαγγελματίες γραφιάδες και τους λέμε: το ...

Επιτροπή και fake news

Στις 13 Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις ...

Ο φοίνικας με το κόκκινο πουλόβερ

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τις “περσόνες” κυρίως ...

Άνθρωπος εναντίον μηχανής

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Τη διετία 1995-96 όλος ο κόσμος της τεχνολογίας παρακολουθούσε ...

Ειδήσεις από δύο πλευρές

@valia_kaimaki Την εβδομάδα που πέρασε, δύο ιστορίες που είχαν άμεση σχέση με τα μέσα ...

X