Μία από τις πιο πολυδιαβασμένες ιστορίες ανά το παγκόσμιο, «Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» μεταφέρθηκε για δεύτερη φορά σε κυπριακή σκηνή, μετά από είκοσι χρόνια και το πρώτο ανέβασμα στο Σατιρικό Θέατρο.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βαρνάβας Κυριαζής μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για την παραγωγή που γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, της οποίας υπογράφει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση, τη δραματουργική επεξεργασία αλλά και τη μουσική επιμέλεια, ενσαρκώνοντας παράλληλα και τον ρόλο του ως, Ότο Φρανκ.

Πόσο δύσκολο είναι να έχετε την ευθύνη για όλα τα παραπάνω, ενσαρκώνοντας και τον δικό σας ρόλο επί σκηνής;

Πριν από μερικά χρόνια έλεγα στον εαυτό μου ότι είναι κάτι που δεν θα κάνω. Όμως στην πορεία βρέθηκα σε αυτή τη θέση και το αποτέλεσμα με δικαίωνε. Έτσι κι αυτή τη φορά. Παρόλο που δεν σας κρύβω ότι ήταν τρομακτικά δύσκολο γιατί είχα να κάνω με οκτώ ηθοποιούς και παράλληλα έπρεπε να τα επιβλέπω όλα. Δούλεψα όμως με μία πολύ δοτική ομάδα και καταφέραμε να παρουσιάσουμε στο κοινό το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Είναι ρίσκο να ανεβάζει κανείς τόσο δημοφιλή έργα;

Όχι δεν θα έλεγα ότι είναι ρίσκο. Για μας, τους ανθρώπους του θεάτρου, αυτό που μετρά πάντα είναι να ανεβάσουμε μία καλή παράσταση με οποιοδήποτε κείμενο, είτε αυτό είναι ένα ευρέως γνωστό στο κοινό, είτε είναι ένα άγνωστο κείμενο. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα. Επομένως προσεγγίσαμε «Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» όπως θα κάναμε με ένα οποιοδήποτε άλλο κείμενο.

Πολλές φορές ήρθε κόσμος στο καμαρίνι μετά το τέλος της παράστασης κυριολεκτικά δακρυσμένος και σοκαρισμένος.

Όσον αφορά τη μετάφραση, πόσο ακλουθήσατε το πρωτότυπο έργο;

Το έργο είναι βασισμένο στη θεατρική διασκευή των Γκούντριχ και Χάκετ που έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ‘50, η οποία προέκυψε από μία μετάφραση κειμένου εκείνης της εποχής. Μιλάμε για πάνω από 65 χρόνια επομένως ναι, έχρηζε κάποιας αναθεώρησης η συγκεκριμένη απόδοση. Ωστόσο πιο σημαντική για μένα ήταν η δραματουργική επεξεργασία του κειμένου, όπου άλλαξα αρκετά σημεία. Ένιωσα την ανάγκη να φέρω πιο «κοντά» στην ιστορία τον κόσμο που βρισκόταν εκτός του καταφυγίου της οικογένειας Φρανκ. Αυτό έγινε με την χρήση κάποιων ηχητικών τα οποία ζωντάνεψαν πιστεύω ακόμη περισσότερο το κείμενο.

Όλες οι προγραμματισμένες παραστάσεις είναι sold out. Τι οδήγησε στην επιτυχία αυτής της παραγωγής κατά τη γνώμη σας;

Είναι μία συγκινητική παράσταση, η οποία πιστεύω ότι ταρακουνά τη ψυχή του θεατή. Πολλές φορές ήρθε κόσμος στο καμαρίνι μετά το τέλος της παράστασης κυριολεκτικά δακρυσμένος και σοκαρισμένος. Ξέρεις έχω την εντύπωση ότι αυτά τα δυνατά σοκ, αυτές οι δυνατές συγκινήσεις για τον θεατή είναι πολύ σημαντικές στις μέρες μας. Και πιστεύω ακράδαντα πως με αυτή την παράσταση αρκετός κόσμος πιθανόν να σταθεί ακόμη πιο μακριά από τα απολυταρχικά καθεστώτα, από τον φασισμό και τον ναζισμό που δυστυχώς αναβιώνουν στις μέρες μας.

Οι συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βαρνάβας Κυριαζής
Σκηνικά και κοστούμια: Γιώργος Γιάννου
Φωτιστικός σχεδιασμός: Βασίλης Πετεινάρης
Μουσική επιμέλεια: Βαρνάβας Κυριαζής
Φωτογραφίες: Παντελής Χατζημηνάς

Επί σκηνής οι: Βαρνάβας Κυριαζής, Ελεονώρα Βασιλείου, Μαρία Μιχαήλ, Λοΐζος Παπαγεωργίου, Αστέρω Κυπριανού, Σταυρούλα Τερλικά, Γιώργος Ιωσήφ, Σταύρος Πατσιάς, Μαριλένα Αχιλλέως και ο Μαρίνος Ξενοφώντος.

Παραστάσεις: 29/11 στις 20:30, 30/11 στις 17:00 και στις 20:30, 01/12 στις 19:00, 02/12 & 03/12 στις 20:30. Πληροφορίες: 70007721

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«Ελ Εσκοριάλ» από το Παγκύπριο Λύκειο Λάρνακας στην Αξιοθέα

Το έργο «Ελ Εσκοριάλ» του Μισέλ Ντε Γκελντερόντ παρουσίασε θεατρική ομάδα από το Παγκύπριο Λύκειο ...

«Το Κέλυφος» συστήνεται στα άτομα με οπτική αναπηρία

Μια διαφορετική θεατρική εμπειρία βιώνουν τα άτομα με οπτική αναπηρία και όσοι συμμετέχουν μαζί ...

Ικέτιδες του 1978:Το παρασκήνιο μιας εμβληματικής παραγωγής

Ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους και η ηθοποιός Μαρία Μίχα ταξιδεύουν στον χρόνο και θυμούνται ...

Κοιμήσου αγγελούδι μου

Πολλά και βαρύνουσας σημασίας τα θέματα, προβλήματα και συμβάντα του έργου, τα οποία στριμώχτηκαν ...

Jean-Bruno Renard : “Οι εξωγήινοι εμφανίστηκαν μόνο όταν ο ουρανός έμεινε άδειος από θεούς”

Συνέντευξη στον Γιώργο Κακούρη Η επιστημονική φαντασία ως μυθολογία και ως ψυχανάλυση: πώς προβάλλουμε ...

«Έγκλημα και Τιμωρία» στο Θέατρο Διόνυσος

Ο Γιάννης Ιορδανίδης φτάνει εντός των ημερών στη χώρα μας προκειμένου να αρχίσει τις ...

X