Βασισμένη στην Κερένια κούκλα, το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου που κυκλοφόρησε το 1908 ταράζοντας τα νερά της ελληνικής λογοτεχνίας, η «Λιόλια» ξεκίνησε τις παραστάσεις της στη δεύτερη σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Μπρατάκου.

Οι ηθοποιοί Κρίστη Χαραλάμπους και Αλέξανδρος Αχτάρ μίλησαν στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» με αφορμή το νέο εγχείρημα της θεατρική ομάδας Μemorandum.

Ποιος είναι ο ρόλος της «Λιόλια» στο έργο;
Κρίστη Χαραλάμπους: Η Λιόλια είναι ένα νεαρό κορίτσι που πηγαίνει στο σπίτι του ζεύγους για να το βοηθήσει όταν κλονίζεται η υγεία της Βεργινίας- την οποία υποδύεται η Χριστίνα Κωνσταντίνου. Είναι ένα αθώο πλάσμα που δεν έχει ζήσει τίποτα, λαχταράει όμως να ζήσει, και φέρνει «οξυγόνο» μέσα στο σπίτι, γίνεται η ανάσα τους. Τους βοηθά, τους στηρίζει και πριν καλά-καλά το καταλάβει γίνεται το τρίτο πρόσωπο. Όλη αυτό όμως δεν γίνεται επί σκοπού γι’ αυτό και στη συνέχεια νιώθει τύψεις καθώς τους αγαπά και τους δύο. Έρχεται όμως η ώρα που θα ‘ρθει αντιμέτωπη με τη μοίρα, η οποία στο έργο μας προσωποποιείται και την ενσαρκώνει η Λέα Μαλένη.

Η μοίρα επιθυμεί την αποκατάσταση της τάξης των πραγμάτων;
Αλέξανδρος Αχτάρ: Η μοίρα έρχεται να εκτελέσει να προγραμμένα τα οποία ο θεατής δεν περιμένει ότι θα συμβούν, καθώς η ιστορία ξεκινά με ένα ζεύγος απόλυτα ερωτευμένο. Στη συνέχεια όμως η ασθένεια της ηρωίδας δεν τους επιτρέπει να ζήσουν τον έρωτά τους και μπαίνει το νέο πρόσωπο στο σπίτι , η Λιόλια. Το πιο όμορφο κομμάτι της ιστορίας είναι ουσιαστικά το γεγονός ότι και τα τρία αυτά πρόσωπα αγαπιούνται πραγματικά, αλλά την ίδια ώρα η ιστορία έχει τραγικό τέλος με τον ερχομό της μοίρας.

Το ενδιαφέρον και αυτό που μπορεί να σπρώξει το κοινό να ταυτιστεί με το έργο, είναι ακριβώς ότι θίγεται μέσα από αυτό μία μεγάλη αλήθεια σε σχέση με τον έρωτα. Ότι κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα καθορίσεις

Είναι ρίσκο να ανεβάζει τέτοιους είδους έργα που ισορροπούν πάνω σε μία λεπτή γραμμή του ερωτικού στοιχείου;
Α: Η αλήθεια είναι ότι το μυθιστόρημα του Κώστα Χρηστομάνου στο οποίο βασίζεται η «Λιόλια», ήταν για τον καθωσπρεπισμό της εποχής, μπουνιά στο στομάχι. Τώρα όσον αφορά τον τρόπο παρουσίασής μας δεν θεωρώ ότι πρόκειται για ρίσκο. Συμβαίνει κάθε μέρα, σε φίλους, γνωστούς στον περίγυρό μας. Το ενδιαφέρον και αυτό που μπορεί να σπρώξει το κοινό να ταυτιστεί με το έργο, είναι ακριβώς ότι θίγεται μέσα από αυτό μία μεγάλη αλήθεια σε σχέση με τον έρωτα. Ότι κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα καθορίσεις, ούτε τα επιλέγεις. Συμβαίνουν απλώς, ακόμα κι όταν δεν θέλεις να συμβούν.

Τι παίρνει ο θεατής από το συγκεκριμένο έργο;
Κ: Πιστεύω γενικότερα ότι το έργο είναι μια πρόταση στο σύνολό της και δραματουργικά και σκηνοθετικά. Έχει να πάρει πολλά στοιχεία το κοινό παρακολουθώντας το έργο καθώς πρόκειται για μία όμορφη αληθινή ιστορία αγάπης. Και το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ ωραιοποιείται το συναίσθημα αυτό κατά τη διάρκεια του έργου, ταυτόχρονα δεν ωραιοποιείται. Παρουσιάζεται μία απόλυτη αγάπη μεν, με τα λάθη της δε. Μία αγάπη που είναι εκεί όμως, επιμένει, στέκεται και στηρίζει.

*Παραστάσεις θα δοθούν στις: 27, 28, 29 Δεκεμβρίου 2019 & 11 και 12 Ιανουαρίου 2020 στις 20:30 στη Δεύτερη σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου. Πληροφορίες: 96211590 | 99659847

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«Saved» στο Σατιρικό Θέατρο

 Το Σατιρικό Θέατρο παρουσιάζει στην Κάτω Σκηνή (Υπόγειο) το  έργο SAVED του Άγγλου θεατρικού ...

Χριστίνα Χριστόφια: «Δεν μου αρκεί να κάνω θέατρο για τη ψυχή μου»

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Ζητήματα κοινωνικής συνείδησης και ευθύνης, αλλά και οριοθέτησης της ανθρώπινης ...

«Αγαπητή Ελένα» στο Θέατρο Σκάλα

«Ένα έργο με τις γενιές σε θέση σύγκρουσης» χαρακτηρίζει το Θέατρο Σκάλα τη νέα ...

Το πρόγραμμα του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας

Ένα νέο θεσμό στα πολιτιστικά τόσο της πόλης όσο και ολόκληρης της Κύπρου, το ...

Αναγέλαστα: λογιών λογιών γεναίτζιες επί σκηνής

H νέα παραγωγή της Παραπλεύρως Παραγωγές σε σκηνοθεσία Μαρίας Κυριάκου επιχειρεί μια σκηνική απόδοση ...

H «Κάρμεν» στην οθόνη του Ριάλτο

Σε απευθείας μετάδοση από την Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης παρουσιάζεται στο Θέατρο Ριάλτο ...

X