«Το έργο που πάει λάθος» είναι ένα έργο για όλους

Ο ηθοποιός Διομηδης Κουφτερός μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για «Το έργο που πάει λάθος»

Το έργο των Άγγλων συγγραφέων Χένρι Λούις, Τζόναθαν Σάιερ και Χένρι Σιλντς, που παίζεται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στο θέατρο West End του Λονδίνου και ανέβηκε για 800 παραστάσεις στο Broadway, είναι η νέα παραγωγή του Θεάτρου Ένα που ανεβαίνει σε μετάφραση και σκηνοθεσία Αντρέα Χριστοδουλίδη.

Ο λόγος για «Το έργο που πάει λάθος», μία «απλή και έξυπνη κωμωδία που προκαλεί αβίαστα το γέλιο στον θεατή» όπως ανέφερε ο ηθοποιός Διομήδης Κουφτερός, μιλώντας για την παράσταση στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει».

Ποια είναι η ιστορία του έργου;

Η ιστορία είναι πολύ απλή. Έχουμε να κάνουμε με μία ερασιτεχνική ομάδα θεάτρου που επιχειρεί να ανεβάσει ένα αστυνομικό μυστήριο, ωστόσο όλα πάνε λάθος σε αυτή τους την προσπάθεια γι’ αυτό και το αποτέλεσμα είναι μία πολύ έξυπνη κωμωδία. Όλο και κάτι πέφτει, κάποιος χτυπάει, η πόρτα δεν ανοίγει, πέφτει το κάδρο κ.ο.κ. Μεγάλος μέρος της παράστασης είναι βασισμένο σε αυτό που ονομάζουμε physical comedy- σωματική κωμωδία. Το έργο είναι και για θεατές που πηγαίνουν στο θέατρο, αλλά κυρίως για εκείνους που δεν πηγαίνουν. Πολλές φορές ο κόσμος φοβάται ότι για να παρακολουθήσει μία παράσταση πρέπει να έχει ειδικές γνώσεις. Όχι σε αυτή την περίπτωση. Ο κόσμος έρχεται και γελά μέχρι δακρύων.

Ποιος είναι ο δικός σου ρόλος;

Κάθε ηθοποιός από μας ενσαρκώνει ένα ηθοποιό ερασιτέχνη, για τις ανάγκες του έργου. Εγώ σαν Διομήδης παίζω τον Ντένις που σύμφωνα με το έργο είναι ερασιτέχνης ηθοποιός, ο οποίος ενσαρκώνει τον μπάτλερ. Είναι κομβικός ο ρόλος αυτός καθώς όπως όλοι ξέρουμε οι υπηρέτες φροντίζοντας για τους αφέντες τους πάντα ξέρουν πώς λειτουργεί το σπίτι. Έτσι και σε αυτή την παράσταση.  Πέρα από αυτά είχα και την ευθύνη για την κίνηση των ηθοποιών πάνω στη σκηνή.

Αναπνέουμε και παίζουμε μαζί. Δεν υπάρχουν περίπου σε αυτή την παράσταση. 

Τι κράτησες από το έργο;

Μου έμεινε περισσότερο η ομαδικότητα που χρειάζεται για να χτιστεί μια τέτοια παράσταση. Έχουμε δεθεί πάρα πολύ σαν ομάδα, κι αυτό δεν είναι πάντα εύκολο στις μέρες μας. Όλα στην παράσταση είναι στην κόψη του ξυραφιού, μελετημένα και χορογραφημένα με πλήρη ακρίβεια. Αυτό προϋποθέτει πολύ καλή οργάνωση από όλους μας. Αναπνέουμε και παίζουμε μαζί. Δεν υπάρχουν περίπου σε αυτή την παράσταση.

Όταν προσπαθείς να πεις στο κοινό με κάποιο τρόπο «εδώ θα γελάσετε» χάνεται όλο το νόημα της κωμωδίας

Ποιες είναι οι «παγίδες» μιας κωμωδίας;

Πρώτο και κύριο που πρέπει να αποφύγεις ανεβάζοντας μία κωμωδία, είναι να θέλεις να εκμαιεύσεις γέλιο, να κάνεις κάτι γνωρίζοντας ότι είναι αστείο. Αν προσπαθείς να πιέσεις με κάποιο τρόπο το κοινό να γελάσει, τότε είναι που δεν θα γελάσει. Οι χαρακτήρες δεν παίζουν για να κάνουν το κοινό να γελάσει, κατ΄ ακρίβεια οι ίδιοι ηθοποιοί της ερασιτεχνικής ομάδας που ενσαρκώνουμε, παίζουν πάρα πολύ σοβαρά και με μεγάλη προσπάθεια και δυσκολία να υπερβούν τα εμπόδια που εμφανίζονται μπροστά τους. Η κωμωδία έρχεται επειδή οι επιλογές που κάνουν είναι αστείες. Αλλά όλη αυτή η συνθήκη δεν είναι επιβαλλόμενη στον θεατή. Απλώς συμβαίνει. Μέσα από το σωστό timing που δημιουργεί το «τέλειο» λάθος με αποτέλεσμα να προκαλείται το γέλιο στο κοινό. Όταν προσπαθείς να πεις στο κοινό με κάποιο τρόπο «εδώ θα γελάσετε» χάνεται όλο το νόημα της κωμωδίας.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία/Μετάφραση/Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντρέας Χριστοδουλίδης

Βοηθός Σκηνοθέτης: Γαλάτεια Πέτσα

Φωτογραφίες: Δημήτρης Βαττής

Κίνηση: Διομήδης Κουφτερός

Επί σκηνής οι Σωτήρης Μεστάνας, Κωνσταντίνος Γαβριήλ, Γιώργος Τζωρτζής, Διομήδης Κουφτερός, Βασιλική Ανδρέου, Φανή Σωκράτους, Σάββας Μενοίκου και Γιώργος Χριστοδούλου.

+ Τακτικές παραστάσεις κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20:30 στο Θέατρο Ένα [Αθηνάς 4, Λευκωσία]. Κρατήσεις στο τηλ. 22348203.

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Κύπριος υποψήφιος για το βραβείο ερμηνείας «Δημήτρης Χορν» 2020

Το Βραβείο  «Δημήτρης Χορν» (για εικοστή χρονιά φέτος) είναι ο σταυρός που φορούσε ο ηθοποιός, ...

Σάββας Κυριακίδης | Πρώτη γνωριμία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή ΘΟΚ

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως | Φωτογραφίες Ελένη Παπαδοπούλου Τρία χρόνια και πέντε μήνες παρέμενε ...

Το Σατιρικό τίμησε τον Παντελή Κούρο

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σατιρικού θεάτρου σε μια σεμνή τελετή πριν από την πρεμιέρα ...

Φεστιβάλ Κύπρια: Εξάντληση εισιτηρίων με γοργούς ρυθμούς

Αυξημένη κατά 25% σε σχέση με το σύνολο της περσινής διοργάνωσης είναι η πώληση ...

Chris Dercon: Το μουσείο σαν φρούριο του «άλλου»

Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο μπορεί να είναι «ένας κοινός χώρος ...

Ικέτιδες του Ευριπίδη: Παραστάσεις στην Κύπρο

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας συνεργάζονται για το ανέβασμα ...

X