«Συμβούλιο των Πολλών» στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών

  • Το NiMAC [Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Συνεργασία: Ίδρυμα Πιερίδη] παρουσιάζει τη συμμετοχική δράση COUNCIL OF MANY (ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ)  των Alexine Chanel  Mickaël Faure.

    «Μια δήλωση είναι το αποτέλεσμα μιας διευθέτησης, πάντα συλλογικής, η οποία εμπεριέχει, μέσα και έξω από τον εαυτό μας, πληθυσμούς, πολλαπλότητες, εδάφη,  διαρκείς εξελίξεις, επιδράσεις, γεγονότα. […] Επομένως η μόνη μονάδα διευθέτησης/τοποθέτησης είναι η συνεργασία».Gilles Deleuze, Διάλογοι, 1977

    Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών στο NiMAC, η Alexine Chanel και ο Mickaël Faure συνεχίζουν την παραγωγή του συμμετοχικού τους έργου COUNCIL OF MANY, που δρομολογήθηκε με την πρώτη του έκδοση στην Ελλάδα την άνοιξη του 2017, με την ευκαιρία της έναρξης της documenta 14. Περιελάμβανε παραστάσεις, μία συμμετοχική εκδήλωση στο The Art Foundation, μία ηλεκτρονική πρόσκληση για συμμετοχή μέσω της αποστολής πρότυπων οδηγιών παρουσίασης, καθώς και φωτογράφηση για την έναρξη της παγκόσμιας προβολής διαφανειών.

    Το COUNCIL OF MANY είναι ο πίνακας μιας προσωπικής παραγωγής, που βασίζεται  στην οριζόντια δήλωση ως «πρώτη ύλη» και στη συνέχεια συμπεριλαμβάνεται μέσα σε εικόνες.  Εκ φύσεως φτιαγμένος από κοινού, λειτουργεί ως δημοκρατική μεταφορά, ένα ποιητικό εργαλείο,  ένα ταξίδι του μυαλού, το οποίο εξελίσσεται από πόλη σε πόλη.

    Το πρωτόκολλό του: Η ανάπτυξη ενός καταλόγου (ο αποκαλούμενος Κατάλογος Συμφορών), ο οποίος περιλαμβάνει 5.000 σελίδες οδηγιών, κανονισμών, λογιστικών προτύπων, διοικητικών και νομικών εγγράφων, που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Παγκόσμια Τράπεζα ή το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σκοπός των οποίων είναι η διαχείριση της ελληνικής κρίσης, των προτεινόμενων εξελίξεων…

    Σε κάθε σταθμό του πρότζεκτ, οι επισκέπτες και συνεργάτες ηθοποιοί καλούνται να σκίσουν μία ή περισσότερες σελίδες από τον συγκεκριμένο κατάλογο και να γράψουν τον δικό τους νόμο, τη δική τους ιδέα ή μια νέα έκφραση στην πλάτη τους. Οι συμβολές αυτές εντάσσονται μετά στον δημόσιο χώρο μέσω μιας εκστρατείας με αφίσες, οι οποίες στη συνέχεια φωτογραφίζονται. Οι εικόνες που προκύπτουν, περίπου 30-40 ανά σειρά, παρουσιάζονται πρώτα στη χώρα που έχουν δημιουργηθεί και στη συνέχεια εμπλουτίζουν την παγκόσμια προβολή διαφανειών, ο αριθμός των οποίων θα αυξηθεί και  πάλι σύντομα στον επόμενο τόπο παραγωγής.

    ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

    Η Alexine Chanel ασχολείται με τη φωτογραφία, το βίντεο, την περφόρμανς, τις εγκαταστάσεις, το κολάζ και τη γλυπτική. Το μέσο συνήθως υπαγορεύεται από τη φύση κάθε πρότζεκτ. Αυτό που συνδέει αυτές τις διαφορετικές μορφές έκφρασης είναι ένα έντονο ενδιαφέρον για τη συλλογή, την περιγραφή, την κατηγοριοποίηση και την τεκμηρίωση διαφόρων δομών, συναισθημάτων, συστημάτων και αναμνήσεων. Η Chanel εφιστά την προσοχή στα καθημερινά γεγονότα, στα προφανώς κοινότυπα γεγονότα και στις ευρέως αποδεκτές παραδόσεις ή δομές, προχωρώντας στην αναδιοργάνωσή τους σύμφωνα με νέα, πειραματικά συστήματα και, ως εκ τούτου, επιτρέπει μια νέα ανάγνωσή τους. Το κεντρικό θέμα αυτού του έργου είναι η σχέση μεταξύ κοινωνικών δομών, (από τη θρησκεία, τις πολιτιστικές παραδόσεις, τη βιομηχανία, τη διοίκηση έως τα θεσμικά θέματα) και το άτομο, τα συναισθήματά του και τις ιδιοσυγκρασίες του. Είναι οι περιστασιακές μικροδιαφορές μεταξύ αυτών των διαφορετικών τύπων οργανισμών που ενδιαφέρουν την Alexine Chanel.

    Ο Mickaël Faure διευθύνει  τη Σχολή Καλών Τεχνών των Βερσαλλιών και τον οργανισμό MARSINPARIS. Παράγει εικόνες-κείμενα. Με ελαχιστοποιημένη μορφή –μια λέξη, μια σύντομη πρόταση τυπωμένη με μαύρο χρώμα σε μια λευκή σελίδα Α4–,  η εικόνα-κείμενο λειτουργεί ως οπτικό και νοητικό αντικείμενο μεταξύ της τέχνης και της γραφής. Άμεσα αναγνωρίσιμες, παράγονται σύμφωνα με τα βασικά χαρακτηριστικά ενός λογισμικού επεξεργασίας κειμένου: γραμματοσειρά, μορφή, κάλυψη σελίδας. Μη προβλέψιμες στις διατυπώσεις τους, πολυσχιδείς στις τακτικές και στα διακυβεύματά τους (πολιτική, κοινωνία, παραγωγή), τα κείμενα-εικόνες δεν παραβλέπουν τις απολαύσεις που προσφέρει η περιέργεια, ο νεολογισμός και η υπερβολή.

    +Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020 στις 19:00, Θέατρο Πόλης ΟΠΑΠ , Τεμπών 10-12, 1016 Λευκωσία, T: 22797400, info@nimac.org.cy, www.nimac.org.cy, www.facebook.com/NiMACnicosia/

     

     

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    «Skin or Gold» του Κωνσταντίνου Πτωχόπουλου

    Η Γκαλερί Opus 39 παρουσιάζει τη νέα εικαστική πρόταση του Κωνσταντίνου Πτωχόπουλου Skin or ...

    «Προσωπογραφίες Τοπίων» από τον Γιώργο Κούμουρο

    «Προσωπογραφίες Τοπίων» τιτλοφορείται η καινούργια δουλειά του Γιώργου Κούμουρου, η οποία εγκαινιάζεται την Τετάρτη ...

    Το ρεπερτόριο Φεβρουαρίου στη Λεβέντειο Πινακοθήκη

    Η Λεβέντειος Πινακοθήκη ανοίγει κι αυτό το μήνα τις πόρτες της, παρουσιάζοντας μια σειρά ...

    The Good Body | νέο έργο της Ιβ Ένσλερ από την Αθηνά Ξενίδου

    Το έργο Τhe Good Body, της βραβευμένης θεατρικού συγγραφέα Ιβ Ένσλερ [φωτο], παρουσιάζει σε ...

    Τι παίζει σήμερα – Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2019

    Η σημερινή ατζέντα του Παραθύρου περιλαμβάνει δύο κινηματογραφικές ταινίες, πέντε θεατρικές παραστάσεις, ένα φεστιβάλ ...

    Νύχτα των Μουσείων στην Κρατική Πινακοθήκη

    Την Ευρωπαϊκή Νύχτα Μουσείων που γιορτάζεται φέτος στις 19 Μαϊου τιμά το Υπουργείο Παιδείας ...

    X