«Το Αδρανές Σιντριβάνι» | Έκθεση της Βίκυς Περικλέους στην ArtSeen

Η Art Seen με χαρά σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της Βίκυς Περικλέους με τίτλο Τo Αδρανές Σιντριβάνι, που θα τελεστούν στις 28 Φεβρουαρίου 2020 στις 7:30μμ. Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι 10 Απριλίου 2020, δανείζεται τον τίτλο της από την ομώνυμη φράση στο ποίημα του Χόρχε Λούις Μπόρχες «Elegia de un Parque» (Ελεγεία για ένα πάρκο) από τη συλλογή «Los Conjurados» (Οι συνωμότες) του 1985.

Η έκθεση παρουσιάζεται ως μια χορογραφία διερευνητικών πράξεων, οι οποίες ενεργοποιούνται προς μια χωρική αλλά και χρονική έλλειψη συγχρονισμού ιεραρχιών και αφηγήσεων.  Εικόνες και τόποι επανέρχονται ως πλεονάσματα –επιτελεστικές παρουσίες μετά-ιστορικών φαντασμάτων– παγιδευμένα σε κάποια στοχαστικά και αδιάλειπτα συμβάντα.   Μια συνεχής αλλά εφήμερη επιστροφή.  Σε κάθε επιστροφή, όψεις και εγγύτητες  διαφέρουν, αποσταθεροποιώντας το –αργό–   βλέμμα από το σώμα, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί στον προσωρινό του χώρο. Μήπως είναι μια κατάσταση που φέρνει στον νου την εμπειρία του μετεικάσματος; Διεγειρόμενη από το υπερβολικό φως, η εικόνα παραμένει, λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, στο φαινομενικό –οιονεί– βλέμμα που παράγει το νευρικό σύστημα, ενώ το σώμα είναι ήδη κάπου αλλού. Θα μπορούσε άραγε, να μετατοπιστεί το αδρανές βλέμμα όταν μια κατάσταση επιδεινώνεται; Δίνοντας τη δυνατότητα  προς έναν άλλο συγχρονισμό. Αυτόν της επιστροφής σε ένα αναδυόμενο Αλλού, ή προς ένα διαφορετικό τρόπο εμπλοκής με τον κόσμο ή και τους κόσμους και τα μέσα παραγωγής του/των. Δεν ισχύει ότι, ούτως η άλλως, πως σε αυτά τα ίδια μέσα παραγωγής, ορισμένες παθολογίες μπορούν να εμφανιστούν ή να γίνουν αισθητές; Αυτή η ρήξη μπορεί να προέλθει από μια σειρά σεναρίων: υπερβολικός ήλιος, το φλας της κάμερας. Με μια κατά τον J.G Ballard οπτική, η σαγηνευτική λάμψη μιας επικείμενης κατάρρευσης.

 Απόσπασμα από τις σημειώσεις της εικαστικού

 Η έκθεση  αναδεικνύει μια σειρά εντάσεων ανάμεσα σε αφηγήσεις και περιεχόμενα, καθώς κινείται –ούτε πίσω ούτε εμπρός–και κοιτάζει–ούτε κοντά ούτε μακριά–, αλλά ταυτόχρονα, μέσα σε εικόνες, χώρους και τόπους, εντός και πέραν του χώρου της γκαλερί. Δημιουργώντας αλληλοεπικαλύψεις διαφόρων σεναρίων –και εγγύτητες– που μπορούν, ή και όχι, να επεκταθούν μέσα και έξω από κάθε έργο. Αυτές οι χωροχρονικές πράξεις εισηγούνται ένα σύστημα κινητικότητας κατά μήκος χώρων και χρονικοτήτων, όπως σε μια μετά- γεωγραφική αντίληψη. Η έκθεση δεν εξετάζει μόνο τους χώρους αυτούς και την παραστατικότητα τους αλλά και τον/τους χώρο(ους)  που προκύπτουν ενδιάμεσα.

Η Βίκυ Περικλέους είναι εικαστικός και επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήµιο Frederick της Κύπρου. Σπούδασε στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήµιο του Μάντσεστερ, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Γουίµπλετον στο Λονδίνο και στην Ακαδηµία Καλών Τεχνών στη Βενετία. Στο έργο της η Περικλέους εξετάζει και παράγει εικόνες στις οποίες περιβάλλοντα, χειρονομίες και συναντήσεις ταλαντεύονται μεταξύ οικείου και ξένου, ερείπιου και μοντέλου, του κοντά και του μακρινού, όπως αυτά απορρέουν μέσα από μετααποικιακές καταστάσεις και γεωγραφικά και πολιτισμικά φαντασιακά. Η ιδέα του θραύσματος καθώς επίσης και ιδέες γύρω από χώρο-χρονικές υποθέσεις και διατάξεις τελούν υπό διαπραγμάτευση στο σύνολο του έργου της.

Έχει παρουσιάσει έργα της σε εκθέσεις που διοργανώθηκαν σε χώρους όπως η Espace Commines στο Παρίσι, το Hasselblad Foundation στο Γκέτεμποργκ, τη Γκαλερί Zahoor Ul Akhlaq στο Εθνικού Κολλεγίου Τεχνών της Λαχώρης, το Multiplied Art Fair του οίκου Christie’s στο Λονδίνο, καθώς και σε ιδιωτικές γκαλερί στο εξωτερικό. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα και γκαλερί στην Κύπρο, όπως  στο Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη (Λεµεσός), καθώς και στο NiMAC – Δημοτικό Κέντρο Τεχνών,  στην Omikron Gallery, στη γκαλερί Art Seen, στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου, στη Λευκωσία. Εξέθεσε έργα της στην 3η Μπιενάλε της Αθήνας ΜΟΝΟ∆ΡΟΜΟΣ και στο Sanat Limani, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Κωνσταντινούπολης, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2010. Συµµετείχε επίσης στο διεθνές πρότζεκτ «Uncovered: Nicosia International Airport», 2010-13. Έχει υπάρξει ενεργό μέλος του Noise of Coincidence, μιας εικαστικής κολλεκτίβας η οποία οργάνωσε εκθέσεις, δρώμενα και δράσεις  στην Κύπρο και το εξωτερικό.

* Την έκθεση υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Στάθη

Διάρκεια: 28 Φεβρουαρίου – 10 Απριλίου 2020

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 15.30 – 19.00 ή με ραντεβού.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με:

Μαρία Στάθη Ιδρυτής & Διευθύντρια +357 22006624 | info@artseen.org

 

 

 

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Η Ατζέντα του Σ/Κ

Θέατρο, Κινηματογράφος, Μουσική, Τέχνη, σε περιμένουν κι αυτό το Σαββατοκύριακο, με πολλές εκδηλώσεις:   ...

«Είμαι», της Κατερίνας Πάρπα στην Opus 39

H δεύτερη ατομική έκθεση της Κατερίνας Πάρπα εγκαινιάζεται την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 στις ...

Ένα φωτογραφικό αρχείο της ζωής εν καιρώ COVID-19

Στο νότιο αυστριακό κράτος της Καρινθίας, ο φωτογράφος Arnold Pöschl φωτογράφησε τη γιαγιά της ...

Παγκόσμια Ημέρα Θέατρου: οι εκδηλώσεις

Μία εβδομάδα όλο θέατρο έρχεται ξεκινώντας από αύριο, ένεκα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, όπως ...

Πέρα από τις κόκκινες γραμμές: η Ευρώπη των εικονογράφων – σε εικόνες

Η έκδοση «Σχεδιάζοντας την Ευρώπη Μαζί» προβάλλει το πώς βλέπουν την κοινότητα της Ευρώπης ...

Mapping the wind

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ Κύπρια θα δοθούν δύο παραστάσεις με το έργο «Mapping the ...

X