Δώδεκα δημιουργοί ή καλλιτεχνικές ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης του χώρου, του εξοπλισμού και των υπηρεσιών του Youth Makerspace στη Λάρνακα, στο πλαίσιο του προγράμματος Φιλοξενίας Makershouse 2020.

Ο Οργανισμός Νεολαίας που έχει την ευθύνη του προγράμματος απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα σε καλλιτέχνες ηλικίας από 18 έως 40 ετών για να συμμετάσχουν σε αυτή την πλατφόρμα που ενισχύει την έρευνα και την ανάπτυξη μέσω σύγχρονων τεχνολογικών πρακτικών. Το κάλεσμα είναι ανοιχτό μέχρι τις 31 Μαρτίου και ο χρόνος έναρξής του λογικά παίρνει παράταση για όταν ο συναγερμός του κορωνοϊού θα έχει κοπάσει.

Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη Άδωνη Αρχοντίδη, που συμμετείχε στην πρώτη έκδοση του Makerhouse και ο οποίος μοιράζεται την εμπειρία του για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τι σημαίνει η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα φιλοξενίας.

Γιατί αποφάσισες να ανταποκριθείς στο εν λόγω κάλεσμα;

«Tο Youth Makerspace πρόσφερε τεχνολογίες και υλικά τα οποία με ενδιέφεραν για την πρακτική μου, κυρίως τρισδιάστατη σάρωση, εκτύπωση και VR» (εικονική πραγματικότητα). Είχα υπόψη μια νέα σειρά γλυπτών τα οποία πραγματεύονταν την υλικότητα της τρισδιάστατης εκτύπωσης και τη σχέση του σαρωμένου με του αληθινού, και έτσι αποφάσισα να κάνω αίτηση στο πρόγραμμα φιλοξενίας.

Σε ποιο βαθμό σε εξυπηρέτησε το εν λόγω πρόγραμμα φιλοξενίας; Συνάντησε τις προσδοκίες σου;

Ένα πρόγραμμα φιλοξενίας συνήθως παρέχει ένα χώρο εργασίας, πρόσβαση σε υλικά παραγωγής έργων και ένα πλαίσιο στο οποίο ο κάθε καλλιτέχνης θα ερευνήσει και θα αναπτύξει το θέμα του. Στο Makerspace είχα την ευκαιρία να δουλέψω εκτεταμένα με τις μηχανές που με ενδιέφεραν για να καταλάβω τους περιορισμούς και πιθανότητες αυτών των νέων, σχετικά, υλικών.

Εμπειρία ικανοποιητική, χρηματοδότηση ευπρόσδεκτη

Εκτός από τα γλυπτά τα οποία από την αρχή είχε προγραμματίσει να φτιάξει, ο Άδωνης δημιούργησε -ως ένα απρόσμενο αποτέλεσμα των πειραματισμών του- μια σειρά από νέα βίντεο-έργα, τα Timelapse Flowers, που απεικονίζουν τον θάνατο λουλουδιών κατά τη διάρκεια της τρισδιάστατης σάρωσης που μπορεί να πάρει μέχρι μία ώρα. To Τimelapse Flower (Anemone Coronaria) έχει έκτοτε προβληθεί στο Φεστιβάλ Loading στο Πόρτο της Πορτογαλίας.

Άδωνης Αρχοντίδης, Naaman, 2019, Πολυλακτικό οξύ, βάζα από ανακυκλωμένο φυσούμενο με το χέρι γυαλί, Διαστάσεις μεταβλητές, Άποψη εγκατάστασης, ΥΠΟΜΟΝΗ, Youth Makerspace Λάρνακα, 2019.

Όσο για τη δημιουργική διαδικασία, το εν λόγω πρόγραμμα φιλοξενίας προσφέρει σε έκαστο καλλιτέχνη έναν μέντορα. Μέντορας του Άδωνη ήταν ο Στέλιος Μουσαρρής για τον οποίο λέει χαρακτηριστικά ότι «χωρίς αυτόν δεν θα είχα καταφέρει να εκτυπώσω κανένα από τα έργα.»

Καταλήγοντας, ο Άδωνης σχολιάζει ότι «το πρόγραμμα φιλοξενίας του Makerspace είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, και βλέπω να βγαίνουν πολύ ενδιαφέροντα projects από αυτό στα επόμενα χρόνια. Η ιδέα ενός ανοιχτού χώρου, τον οποίο ο καθένας μπορεί να προσεγγίσει για τις δικές του ανάγκες, είναι κάτι το οποίο περισσότεροι τομείς θα ήταν καλό να υοθετήσουν. Λαμβανοντας υπόψη πως το πρόγραμμα ήταν στην πρώτη του χρονιά, πιστεύω πως η εμπειρία ήταν ικανοποιητική και η στήριξη του ΟΝΕΚ ως προς την εύρεση χρηματοδότησης για την παραγωγή ήταν πολύ ευπρόσδεκτη.»

ΑΡΧΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Άδωνης Αρχοντίδης, Head I και Head II, 2019, Βάζα από πολυγαλακτικό οξύ, γύψος, σιτάρι, χώμα, Διαστάσεις μεταβλητές, Άποψη εγκατάστασης, ΥΠΟΜΟΝΗ, Youth Makerspace Λάρνακα, 2019.

  • Μερόπη Μωυσέως

    Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Καλύπτει το πολιτιστικό ρεπορτάζ στο Παράθυρο της εφημερίδας Πολίτης από το 2005. Ζει στη Λευκωσία | meropi.m@politis-news.com

You May Also Like

Πάφος2017 | Οι εκδηλώσεις του Σεπτέμβρη

Η αυλαία του φθινοπώρου για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Πάφος2017 ανοίγει με την ...

Παρουσίαση του Open Studio: I στο Φυτώριο

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στην επερχόμενη εκδήλωση του Φυτωρίου Open Studio: I την Τετάρτη, 8 Ιουλίου ...

Τέσσερα νέα έργα παρουσιάζει το «Enter» του Ιδρύματος Ωνάση

Ένα σκούτερ στη Σεούλ, χορός στις γέφυρες της Γενεύης, ένα άβαταρ σε ρόλο εικονικού ...

Στο κράτος οι συλλογές του Συνεργατισμού

Εργα του Αδαμάντιου Διαμαντή, «πατέρα» της κυπριακής τέχνης, αλλά και του Στας Παράσκου, του ...

Πανίκκος Χατζηδάκης: Στόχος μου η συμβολή στην εικαστική καταγραφή της κυπριακής ιστορίας

Το σύνηθες είναι η καταγραφή της ιστορίας να αποτυπώνεται μέσω του γραπτού λόγου. Εδώ ...

Έκθεση της Νάταλης Κυνηγοπούλου στο Γκαράζ

Μια νέα σειρά εκθέσεων εγκαινιάζει το Γκαράζ από τις 12 Δεκεμβρίου, κάνοντας αρχή με ...

X