Κωμωδία και έρωτας στο Θέατρο Σκάλα

«Η σημασία να είσαι σοβαρός» είναι η τρέχουσα παραγωγή του Θεάτρου Σκάλα που συνεχίζει τις παραστάσεις της σε σκηνοθεσία Μόνικας Μελέκκη

Στην βικτωριανή Αγγλία, ο Όσκαρ Ουάϊλντ μας παρασέρνει μέσα από ένα άκρως διαχρονικό έργο σ΄ ένα έξυπνο και ξεκαρδιστικό ταξίδι στην καρδιά της αριστοκρατικής κοινωνίας, μέσα από το έργο του «Η σημασία να είσαι σοβαρός». Η σκηνοθέτιδα του έργου Μόνικα Μελέκκη και ο ηθοποιός Δημήτρης Χατζηπαύλου μίλησαν στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για την παράσταση που «χαρίζει απλόχερα το έργο στον θεατή».

Ποιες είναι οι μέχρι στιγμής αντιδράσεις του κοινού;

Μόνικα Μελέκκη: Ο κόσμος φεύγει από την παράσταση με ένα χαμόγελο στα χείλη κι αυτό για μας είναι το μεγαλύτερο δώρο. Μαζί με το χειροκρότημα, το βάλσαμο για τη ψυχή του ηθοποιού είναι αυτό: να βλέπει τον κόσμο να φεύγει ευδιάθετος από μία κωμική παράσταση.

Για να κατέβει το κείμενο, πρέπει να παίζεις με απόλυτη ειλικρίνεια και αθωότητα

Λένε ότι η κωμωδία είναι το πιο δύσκολο θεατρικό είδος.

Δημήτρης Χατζηπαύλου: Είναι ένα δίκοπο μαχαίρι η κωμωδία. Από τη λίγη εμπειρία που έχω στο σανίδι διαπίστωσα ότι σημαντικό ρόλο παίζει με πόση αλήθεια θα αντιμετωπίσεις την κωμωδία γιατί είναι μία λεπτή γραμμή που τη διαχωρίζει από τη γελοιότητα. Από τη μία μπορείς να είσαι πολύ αληθινός και το αποτέλεσμα να είναι μία καταπληκτική κωμωδία, να γελάσει ο κόσμος και να αγαπήσει την αλήθεια σου ή να το γελοιοποιήσεις και να απογοητευτεί και ο κόσμος και να μην πετύχεις ούτε τον σκοπό σου: να κατέβει το κείμενο κάτω. Γιατί είτε κωμωδία, είτε δράμα είτε τραγωδία παίζεις, σημασία έχει να κατέβει το κείμενο κάτω στον κόσμο.

Μ: Για να κατέβει το κείμενο, πρέπει να παίζεις με απόλυτη ειλικρίνεια και αθωότητα. Όταν εσύ ο ίδιος γίνεσαι αυτό που υποδύεσαι, η ουσία φτάνει κάτω στο κοινό.

Αν έχει μόνο μία λειτουργία να επιτελέσει μέσω του έργου του ο Όσκαρ Ουάϊλντ, πέρα από το γέλιο, ποια είναι αυτή;

Δ: Να αποδείξει στον κόσμο ότι υπάρχει ρομαντισμός, ότι υπάρχει τρόπος να ονειρεύεσαι. Αυτό κρατάω εγώ από το κείμενο.

Κυρία Μελέκκη είστε στον ρόλο της σκηνοθεσίας ωστόσο πρώτα απ’ όλα είστε ηθοποιός. Σε ποιο «ρόλο» νιώθετε μεγαλύτερη ασφάλεια;

Μ: Ασφάλεια νιώθεις σίγουρα όταν κάνεις εκείνο το πράγμα που εξαρτάται από σένα. Άρα σαν ηθοποιός στη σκηνή ξέρω ότι αυτό που εξαρτάται από μένα θα γίνει. Εγώ ποτέ δεν είχα ονειρευτεί να γίνω σκηνοθέτις. Αυτό είναι κάτι που προέκυψε μέσα από τις δικές μου προσωπικές εσωτερικές ανάγκες τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια. Μέσα μου υπάρχει τόση πολλή δημιουργική ενέργεια, και δεν έχω πάντα την ευκαιρία να τη διοχετεύσω ακόμα και μέσω της υποκριτικής. Δεν νιώθω πάντα ασφάλεια μέσα από τη θέση της σκηνοθέτιδας και δεν μπορώ να πω ότι πετυχαίνει πάντα κάθε εγχείρημα, είναι πολύ γλυκό όμως να βλέπεις ότι η προσπάθειά σου είναι τελικά πετυχημένη.

**Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 20:30 και κάθε Κυριακή στις 18:30 μέχρι 8 Μαρτίου 2020 στο Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο Σκάλα. 04/03 στη Λευκωσία στην Πάνω σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου, στις 20:30. Πληροφορίες: 24652800/01

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«Τρωάδες» της ενσυναίσθησης

Η θλίψη που προκαλεί η ιστορία των Τρωάδων ήταν ίσως ο λόγος που δεν ...

Ακροάσεις για την παραγωγή της Σκηνής 018

Για τις ανάγκες της παραγωγής της Σκηνής 018 που βασίζεται σε έργα του Αριστοφάνη ...

«Τέσσερις γυναίκες αφηγούνται»

Για τέσσερις μόνο παραστάσεις  ανεβαίνει το  θεατρικό αναλόγιο «Τέσσερις γυναίκες αφηγούνται», στις 24, 25, ...

FABIO TOLLEDI | Tα φυσικά και νοητά τείχη μάς διαχωρίζουν

Είκοσι ηθοποιοί από διαφορετικές χώρες συμμετέχουν σε μια site specific περφόρμανς την οποία θα ...

Παράταση για τον διαγωνισμό έργων τέχνης στο κτήριο ΘΟΚ

Την παράταση χρόνου για την υποβολή προτάσεων στον Διαγωνισμό εμπλουτισμού του κτηρίου του με ...

«Ηχώ στο χάος» και «Σαλόνι των τρολλ» στις Αποθήκες ΘΟΚ

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και το “σαλόνι των ξένων” παρουσιάζουν στην ενότητα Θ72 τις ...

X