Κωμωδία και έρωτας στο Θέατρο Σκάλα

«Η σημασία να είσαι σοβαρός» είναι η τρέχουσα παραγωγή του Θεάτρου Σκάλα που συνεχίζει τις παραστάσεις της σε σκηνοθεσία Μόνικας Μελέκκη

Στην βικτωριανή Αγγλία, ο Όσκαρ Ουάϊλντ μας παρασέρνει μέσα από ένα άκρως διαχρονικό έργο σ΄ ένα έξυπνο και ξεκαρδιστικό ταξίδι στην καρδιά της αριστοκρατικής κοινωνίας, μέσα από το έργο του «Η σημασία να είσαι σοβαρός». Η σκηνοθέτιδα του έργου Μόνικα Μελέκκη και ο ηθοποιός Δημήτρης Χατζηπαύλου μίλησαν στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για την παράσταση που «χαρίζει απλόχερα το έργο στον θεατή».

Ποιες είναι οι μέχρι στιγμής αντιδράσεις του κοινού;

Μόνικα Μελέκκη: Ο κόσμος φεύγει από την παράσταση με ένα χαμόγελο στα χείλη κι αυτό για μας είναι το μεγαλύτερο δώρο. Μαζί με το χειροκρότημα, το βάλσαμο για τη ψυχή του ηθοποιού είναι αυτό: να βλέπει τον κόσμο να φεύγει ευδιάθετος από μία κωμική παράσταση.

Για να κατέβει το κείμενο, πρέπει να παίζεις με απόλυτη ειλικρίνεια και αθωότητα

Λένε ότι η κωμωδία είναι το πιο δύσκολο θεατρικό είδος.

Δημήτρης Χατζηπαύλου: Είναι ένα δίκοπο μαχαίρι η κωμωδία. Από τη λίγη εμπειρία που έχω στο σανίδι διαπίστωσα ότι σημαντικό ρόλο παίζει με πόση αλήθεια θα αντιμετωπίσεις την κωμωδία γιατί είναι μία λεπτή γραμμή που τη διαχωρίζει από τη γελοιότητα. Από τη μία μπορείς να είσαι πολύ αληθινός και το αποτέλεσμα να είναι μία καταπληκτική κωμωδία, να γελάσει ο κόσμος και να αγαπήσει την αλήθεια σου ή να το γελοιοποιήσεις και να απογοητευτεί και ο κόσμος και να μην πετύχεις ούτε τον σκοπό σου: να κατέβει το κείμενο κάτω. Γιατί είτε κωμωδία, είτε δράμα είτε τραγωδία παίζεις, σημασία έχει να κατέβει το κείμενο κάτω στον κόσμο.

Μ: Για να κατέβει το κείμενο, πρέπει να παίζεις με απόλυτη ειλικρίνεια και αθωότητα. Όταν εσύ ο ίδιος γίνεσαι αυτό που υποδύεσαι, η ουσία φτάνει κάτω στο κοινό.

Αν έχει μόνο μία λειτουργία να επιτελέσει μέσω του έργου του ο Όσκαρ Ουάϊλντ, πέρα από το γέλιο, ποια είναι αυτή;

Δ: Να αποδείξει στον κόσμο ότι υπάρχει ρομαντισμός, ότι υπάρχει τρόπος να ονειρεύεσαι. Αυτό κρατάω εγώ από το κείμενο.

Κυρία Μελέκκη είστε στον ρόλο της σκηνοθεσίας ωστόσο πρώτα απ’ όλα είστε ηθοποιός. Σε ποιο «ρόλο» νιώθετε μεγαλύτερη ασφάλεια;

Μ: Ασφάλεια νιώθεις σίγουρα όταν κάνεις εκείνο το πράγμα που εξαρτάται από σένα. Άρα σαν ηθοποιός στη σκηνή ξέρω ότι αυτό που εξαρτάται από μένα θα γίνει. Εγώ ποτέ δεν είχα ονειρευτεί να γίνω σκηνοθέτις. Αυτό είναι κάτι που προέκυψε μέσα από τις δικές μου προσωπικές εσωτερικές ανάγκες τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια. Μέσα μου υπάρχει τόση πολλή δημιουργική ενέργεια, και δεν έχω πάντα την ευκαιρία να τη διοχετεύσω ακόμα και μέσω της υποκριτικής. Δεν νιώθω πάντα ασφάλεια μέσα από τη θέση της σκηνοθέτιδας και δεν μπορώ να πω ότι πετυχαίνει πάντα κάθε εγχείρημα, είναι πολύ γλυκό όμως να βλέπεις ότι η προσπάθειά σου είναι τελικά πετυχημένη.

**Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 20:30 και κάθε Κυριακή στις 18:30 μέχρι 8 Μαρτίου 2020 στο Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο Σκάλα. 04/03 στη Λευκωσία στην Πάνω σκηνή του Σατιρικού Θεάτρου, στις 20:30. Πληροφορίες: 24652800/01

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«The Podium»: διεθνές φεστιβάλ σύγχρονων εικαστικών και πειραματικών τεχνών

Η Luna Rosa Theatre Company διοργανώνει, για πρώτη φορά φέτος, το THE PODIUM, ένα ...

Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας: Ευχές για «καλή πορεία»

«Αυτή η βραδιά λέει πολλά. Μια πολύτιμη παρακαταθήκη της Iστορίας πάνω στην οποία κτίζεται ...

ΓΙΟΥΛΙΑ ΦΡΑΝΚ : Τα όνειρα ο μόνος τρόπος να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Η κομουνίστρια γιαγιά, η ηθοποιός και πολιτικοποιημένη μητέρα με τις ...

Καλοκαίρι με την οπερέτα «Ο Βαφτιστικός» στον ΘΟΚ

Η ελληνική οπερέτα «Ο Βαφτιστικός», του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, είναι η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του ...

Μικαέλλα Κάσινου: «Η Γαρυφαλλιά είναι μία γυναίκα του σήμερα»  

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Μετά το stand-up tragedy Panωλεθρία, η θεατρική ομάδα Αντίσκηνο επέστρεψε ...

Δύο τελευταίες εβδομάδες για το «Saved»

Δύο τελευταίες εβδομάδες παραστάσεων για το  έργο SAVED του Άγγλου θεατρικού συγγραφέα  Edward Bond ...

X