Αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο που προέκυψε λόγω πανδημίας, η χορογράφος Ελεάνα Αλεξάνδρου δημιούργησε μία «δημοκρατική συνθήκη» έτσι όπως χαρακτηρίζει η ίδια το «Spirit», έργο που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Ριάλτο μεταξύ 27 και 28 Ιουνίου. Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί ουσιαστικά «κεκλεισμένων των θυρών», ωστόσο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου, με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.  

Πες μας δυο λόγια για το Spirit.

Στην ουσία είναι ένας μαραθώνιος χορού, όπου τέσσερις περφόρμερ (Αριάνα Μαρκουλίδου, Πέτρος Κονναρής, Ράνια Γλυμίτσα και Μαρίνα Αργυρίδου) έχουν ως στόχο να χορεύουν για τέσσερις ώρες, όσο διαρκεί δηλαδή η παράσταση. Θα έλεγα ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μία δημοκρατική κατάσταση, κατά την οποία εγώ σαν χορογράφος ή περφόρμερ επιλέγω ότι θέλω να χορέψω για τέσσερις ώρες και ο θεατής από την άλλη έχει την ελευθερία να παρακολουθήσει με όποιο τρόπο θέλει και για όσο χρόνο θέλει τη συγκεκριμένη παράσταση διαδικτυακά. Στο μεταξύ ο θεατής έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με το έργο άμεσα, να εκφράσει την άποψή του ή να κάνει μία ερώτηση στους ίδιους τους περφόρμερ-μέσω της σελίδας μας στο Facebook ή στο Instagram- οι οποίοι καλούνται να την απαντήσουν κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη συγκεκριμένη παράσταση;

Καταρχάς ξεκίνησα το 2018 ένα residency στη Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού, όπου είχα το στούντιο  για εννέα μήνες και στόχος μου ήταν να μπω μέσα στο στούντιο και απλώς να χορεύω, χωρίς κάποιο θέμα, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο, για όσο αντέχω και αυτό έκανα. Την πρώτη μέρα χόρεψα μόλις δεκαπέντε λεπτά, αλλά συνέχισα να εξασκούμε πάνω σε αυτή τη διαδικασία κατά τους επόμενους μήνες και ξεκίνησε να εμφανίζεται η προοπτική της διάρκειας σαν πρακτική. Είχα αυτή την περιέργεια να ξαναμπώ μέσα στο σώμα μου και να δω τι κουβαλά μια τέτοια διαδικασία, έτσι προέκυψε το «Spirit».

Έχουμε να κάνουμε με ένα χορευτικό μαραθώνιο. Ακούγεται και πρέπει να είναι πολύ δύσκολο όλο αυτό.

Σίγουρα είναι αρκετά δύσκολο. Εδώ και λίγο καιρό δουλεύουμε, οι χορευτές κάνουν την προπόνησή τους και ξεκινήσαμε να χτίζουμε σιγά σιγά την αντοχή. Ωστόσο την ίδια ώρα όλη αυτή η διαδικασία κρύβει μια απόλαυση γιατί ακριβώς στη διάρκεια αυτού του μαραθωνίου ο χορευτής είναι με κάποιο τρόπο ελεύθερος, είναι μέσα στο σώμα του, σκέφτεται ότι θέλει, λέει τις σκέψεις του αυθόρμητα και είναι μέρος μίας ζωντανής διαδικασίας.

Ποιος είναι ο ρόλος του χορευτή σε μία παράσταση που μεταδίδεται διαδικτυακά;

Είναι μία πολύ διαφορετική διαδικασία. Πρέπει να πω ότι αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που είχα κι εγώ η ίδια σαν η οδηγός αυτού του πρότζεκτ να αντιμετωπίσω. Έπρεπε αυτή τη φορά η αντίληψή μας για μία ζωντανή χορευτική παράσταση να προσαρμοστεί σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, καθώς δε θα έχουμε τον θεατή ζωντανά μαζί μας, ωστόσο θα είναι παρών με ένα άλλο τρόπο. Επομένως έπρεπε να σκεφτούμε πώς θα μειώσουμε αυτή τη φυσική απόσταση μεταξύ περφόρμερ και θεατή. Σίγουρα η κάμερα και γενικά ότι έχει να κάνει με μία οθόνη, είτε αυτό είναι η τηλεόραση είτε είναι ο κινηματογράφος, είναι στοιχεία οικεία στη ζωή μας και μέσω αυτής της τεχνολογίας χτίζουμε τη σχέση του χορευτή με τη κάμερα και την οθόνη δημιουργώντας μία διαφορετική σύνδεση μεταξύ χορευτών και κοινού.

Είναι ικανή μία διαδικτυακή παράσταση να μεταφέρει συναισθήματα στον θεατή;

Θέλω να πιστεύω πως ναι. Σίγουρα μία ζωντανή παράσταση δεν έχει τον χρόνο ή την επιμέλεια να χτιστεί όπως χτίζεται μία ταινία που προσέχεις πάρα πολύ το πώς θα στήσεις κάθε σκηνή και το πώς θα μεταφερθεί μία εμπειρία προς τα έξω. Από την άλλη έχω εμπιστοσύνη σε όλη την ομάδα, στους κινηματογραφιστές, στον άνθρωπο που θα αναλάβει τη ζωντανή μετάδοση μέσω διαδικτύου και θα βοηθήσει στην επικοινωνία μεταξύ όλων των συντελεστών στον χώρο κ.λπ.

  • 27 και 28 Ιουνίου μεταξύ 18:00 – 22:00 σε ζωντανή μετάδοση από τη σελίδα facebook και το YouTube channel της bytheway productions.
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Οι Νέοι της 20ης Πλατφόρμας Χορού: Μαρία Κασάπη

Τρεις ερωτήσεις στους νέους χορογράφους που συμμετέχουν φέτος στην 20η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου, που πραγματοποιείται στις ...

Ανοιχτή πρόσκληση για το InterSpace της Στέγης Χορού Λευκωσίας

Μια μοναδική ευκαιρία για οποιαδήποτε καλλιτεχνική πρόταση από τον χώρο του χορού, του θεάτρου, ...

Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Χορού της Νέας Κίνησης | 21 -28 Ιουλίου 2018

Πραγματοποιείται και φέτος τo 15ο Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Χορού της Νέας Κίνησης, που διεξάγεται σε ...

Royal Ballet: αναμετάδοση στο Θέατρο Ριάλτο

Το Θέατρο Ριάλτο παρουσιάζει μια παράσταση-αναμετάδοση από το Royal Opera House Cinema από το ...

Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου: Στην τελική ευθεία για την τριήμερη γιορτή του σύγχρονου χορού

Έχοντας φτάσει στην τελική ευθεία για την 20η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου, κορυφώνονται οι προετοιμασίες ...

Η Κύπρος στο Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού

Με δύο παραστάσεις που επιλέχθηκαν κατά την Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού 2018 εκπροσωπείται η Κύπρος ...

X