“CoroNation” από τον Αι Γουέι Γουέι

Από τις πρώτες μέρες της καραντίνας, ο καλλιτέχνης σκηνοθετούσε από απόσταση, με μια ομάδα καμεραμέν, ένα ντοκιμαντέρ για την αντιμετώπιση του ιού από την κινεζική κυβέρνηση.

Η πανδημία του Covid-19 ξεκίνησε τον περασμένο χειμώνα από τη Γουχάν, μια πόλη 11 εκατομμυρίων στην επαρχία Χουμπέι της Κίνας. Τον Ιανουάριο και ενώ ο αριθμός των κρουσμάτων ανέβαινε ραγδαία, η κινεζική κυβέρνηση επέβαλε ολικό lockdown στην πόλη, ενεργοποιώντας τη μεγαλύτερη καραντίνα στην παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας.

Την περασμένη εβδομάδα ο διάσημος καλλιτέχνης Αι Γουέι Γουέι αποκάλυψε ότι είχε ένα κινηματογραφικό συνεργείο στη Γουχάν από την έναρξη της πανδημίας. Κάτω από τις οδηγίες που έδινε, ενώ ο ίδιος βρισκόταν στην Ευρώπη, το συνεργείο κινηματογραφούσε σε ολόκληρη την πόλη καθ’ όλη την διάρκεια της καραντίνας. Το αποτέλεσμα είναι η ταινία που μόλις κυκλοφόρησε με τον τίτλο CoroNation.

«Παρόλο που η Κίνα έχει αποκτήσει το στάτους της παγκόσμιας υπερδύναμης, τα υπόλοιπα κράτη δεν μπορούν να την κατανοήσουν πολύ καλά», ανακοίνωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του ο καλλιτέχνης. «Μέσα από το πρίσμα της πανδημίας, το CoroNation αποτυπώνει ξεκάθαρα την κινεζική διαχείριση της κρίσης και τον μηχανισμό του κοινωνικού ελέγχου – μέσω της παρακολούθησης, της ιδεολογικής πλύσης εγκεφάλου και της αμείλικτης προσήλωσης στον έλεγχο κάθε πλευράς της κοινωνίας.»

Η ταινία δείχνει τις αλλαγές που συνέβησαν στην πόλη αλλά και στον ιδιωτικό χώρο υπό την επίδραση του ιού. Περιγράφει την αξία της ζωής του ατόμου στο πολιτικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως άτομα αλλά και ως χώρες στον περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης. Εν τέλει, το αποτέλεσμα είναι μια κοινωνία από την οποία απουσιάζει η εμπιστοσύνη, η διαφάνεια και ο σεβασμός στην ανθρωπιά.

Παρ’ όλο το εντυπωσιακό μέγεθος και την ταχύτητα του lockdown στη Γουχάν, αντιμετωπίζουμε ένα υπαρξιακό ερώτημα: «Μπορεί ο πολιτισμός να επιζήσει χωρίς ανθρωπιά; Μπορεί το ένα έθνος να εμπιστευθεί το άλλο χωρίς διαφάνεια ή αξιοπιστία;».

Ο ίδιος έχει αντιμετωπίσει αμέτρητα νομικά προβλήματα στην Κίνα λόγω της τέχνης του, του ακτιβισμού, και της κριτικής του στην κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης μιας τρίμηνης φυλάκισης το 2011. Ζει στην Ευρώπη από τη στιγμή που του επετράπη να φύγει από την Κίνα, το 2015.

Μπορείτε να δείτε το CoroΝation στο Vimeo On Demand και στο Alamo On Demand.

Πηγή: LiFO

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Το γέλιο | πρώτη ατομική για τον Peter Eramian

Η Omikron Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Peter Eramian, με τίτλο Το ...

Πρώτη Ατομική Παρουσίαση της Ελύσιας Αθάνατου στην Κύπρο

Η Ελύσια Αθάνατος παρουσιάζει για πρώτη φόρα την Κύπρο ατομική της έκθεση  στην Alpha ...

«ΒΥΟΒ + Ο» στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας

Επτά καλλιτέχνες παρουσιάζουν για δύο μέρες τη δουλειά τους στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας, στη ...

«Κοπεγχάγη»: Θεατρικό αναλόγιο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη

Το 1998, ο Michael Frayn έλαβε πέντε βραβεία «Καλύτερου Θεατρικού Έργου» για την «Κοπεγχάγη» ...

Το αγόρι με τα γαλάζια μάτια σε διάσημη φωτογραφία δεν είναι ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ

Φωτογραφία που εδώ και πάνω από 50 χρόνια παρουσιαζόταν ως πορτραίτο του Βίνσεντ Βαν ...

Συναυλία με τις Χάρις Αλεξίου και Δήμητρα Γαλάνη

Πέφτει απόψε η αυλαία για το Φεστιβάλ Λάρνακας 2012, με τη συναυλία δύο μεγάλων ...

X