Ατομική Έκθεση “Afterparty” – Αλέξανδρος Βασμουλάκης

  • Η Γκαλερί Eins είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Βασμουλάκη με τίτλο “Afterparty”.

    Στήνοντας εκ νέου καμβάδες ή γλυπτά από υπάρχοντα υλικά, objet trouvé και στοιχεία που αποσπώνται από καθημερινές πραγματικότητες, ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης δημιουργεί διαστρωματώσεις υλικών που προκύπτουν μέσα από διαδικασίες διατήρησης και ανάκτησής τους ως νέα φόρμα, οντότητα ή εμπειρία.

    Η πρακτική του καλλιτέχνη κινείται ανάμεσα στο γκράφιτι, σε επιτοίχιες εγκαταστάσεις, κολάζ, ζωγραφικά έργα μεγάλης κλίμακας με κυβιστικές αναφορές και αφαιρετικά γλυπτά. Την οριοθέτηση τους διαρρηγνύει μια γλαφυρή αισθητική και το έργο του μπορεί συχνά να θεωρηθεί μια σύνθεση που σαν παλίμψηστο φέρνει μαζί παλαιότερα μέλη αποδίδοντάς τα ως αναδιαμορφώσεις στο παρόν.

    Διαμέσου των επιφανειών που απλώνονται στον καμβά, στον τοίχο ή στο γλυπτό δίνει ξανά νεύρο σε ό,τι απομένει από το ιστορικό τους παρελθόν, αποσχηματίζοντας και ξανασχηματίζοντας ατάραχες αναγνώσεις τους. Παρόμοια, τα ζωγραφικά του έργα ενισχύονται με στρώσεις από παστέλ, λαδομπογιά, τέμπερα και ακρυλικό τις οποίες αποξέει και ξανακολλά, καθιστώντας τες ορατές εν μέρει.

    Στην ατομική έκθεση με τίτλο “Afterparty”, ο Βασμουλάκης μας παρουσιάζει ένα ζωγραφικό έργο με διαστάσεις 3×5 μέτρα και μια σειρά από γλυπτά που μοιάζουν παραμορφωμένα.

    Τα άλλοτε παραστατικά αυτά αντικείμενα κατασκευάστηκαν από σίδερο και φελιζόλ για να παρελάσουν στο καρναβάλι της Πάτρας περίπου πριν μια δεκαετία. Αφού πετάχτηκαν, ο καλλιτέχνης υιοθετεί τα «απομεινάρια» αυτά μετατρέποντας τη λειτουργία τους από οντότητες με πεπερασμένη ταυτότητα και δεδομένη αξία σε μια καινούργια παρουσία που αναδύεται μέσα από την περιέργειά του να διαχειριστεί την κατακερματισμένη τους ευθραυστότητα.

    Αυτή η αυτοσχέδια εμπειρία που, κατά τύχη ή κατ’ εφεύρεση, αλλάζει την αρχική κατεύθυνση για την οποία προορίζονταν, ενεργοποιεί μια διαδικασία στοχασμού η οποία συμβαίνει κατά την πολυσύνθετη αξιοποίηση μιας παιγνιώδους παραμόρφωσης. Τα απομεινάρια καταστρέφονται, κόβονται και ξαναβάφονται υβριδοποιώντας την όποια ταυτότητα και δημιουργώντας μια πληθώρα εικόνων και υφών που εναλλάσσει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιλαμβανόμαστε χωρικές και χρονικά προσδιορισμένες πραγματικότητες de novo∙ καθώς το πάρτι συνεχίζεται.

    (Μαρία Πετρίδη)

    Διάρκεια Έκθεσης: 12.9.2020 – 12.10.2020, στην Γκαλερί Eins στη Λεμεσό.

    Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

     

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    Οι δύο ερωμένες του Πικάσο σε ένα έργο της Ντόρα Μάαρ

    Ένας πίνακας της Ντόρα Μάαρ, μούσας του Πικάσο, στον οποίο απεικονίζεται με μία ακόμη ...

    Οι «αλλουΠάΠα» στη μουσική σκηνή Red

    Μια συναυλία στη μουσική σκηνή Red, στη Λευκωσία, παρουσιάζει στις 8 Μαΐου το μουσικό ...

    Ο Δ. Παπαϊωάννου εικονογραφεί το εξώφυλλο της Ελληνικής Vogue

    Ο διεθνής Έλληνας καλλιτέχνης, θυμάται την αρχή της καριέρας του ως ζωγράφος, εικονογραφώντας ένα ...

    «Τα Εκατόλ-λογια», μια μεσαιωνική κυπριακή ιστορία αγάπης στο Μοναστήρι Παναγίας του Σίντη 

    «Tα Εκατόλ- Λόγια», μια Μεσαιωνική Κυπριακή Ιστορία αγάπης παρουσιάζεται στο Μοναστήρι Παναγίας του Σίντη ...

    Φαραώ στο σφυρί προκαλεί την οργή του Καΐρου

    Μια γλυπτή κεφαλή του νεαρού φαραώ Τουταγχαμών βγαίνει στο σφυρί την Πέμπτη στο Λονδίνο, ...

    Προβολή ιδιαίτερων ταινιών στο The Shoe Factory

    Με μια σειρά από επιλεγμένες, σπάνιες ταινίες φιλοδοξεί να δώσει την απάντηση στην ενδεχόμενη ...

    X