«Ελέφαντας στο δωμάτιο»: Ημερολόγιο σκέψεων κατά τη διάρκεια της καραντίνας

  • «Πέντε άνθρωποι καθηλωμένοι σε καρέκλες, χωρίς σωματική επαφή, έχουν μόνο τις λέξεις τους για να έρθουν κοντά. Κάποτε είναι λέξεις που κάθονται στην ψυχή, κάποτε τους διαλύουν και κάποτε διαλύονται στο κενό. Κρύβουν μηνύματα που πρέπει να αποκρυπτογραφηθούν, και συνέχεια στροβιλίζονται μέσα στον χώρο. Κάποτε είναι σκέψεις που φεύγουν και άλλοτε επαναλαμβάνονται μέχρι να φτάσει ο ένας τον άλλο. Πρόκειται για έναν συνειρμό από σκέψεις που τρέχουν σαν καταρράκτης και πλημμυρίζουν το δωμάτιο. Ένας συνειρμός που φουσκώνει, φουσκώνει, φουσκώνει και γίνεται τόσο μεγάλος σαν ένας ελέφαντας που καταλαμβάνει το δωμάτιο».

     

     

    Θέατρο επινόησης

    Η Μαρίνα Μακρή και Έλενα Καλλινίκου της ομάδας enacttheatre μετατρέπουν την εμπειρία που έζησαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας σε ένα θεατρικό έργο. Η πρώτη ύλη του έργου είναι το ημερολόγιο που κρατούσαν η Μαρίνα και η Έλενα κατά τη διάρκεια του αυτοπεριορισμού, το οποίο άνοιξαν στη συνέχεια στους υπόλοιπους ηθοποιούς για να προσθέσουν το δικό τους υλικό. Δημιουργώντας έτσι ένα έργο βασισμένο πάνω σε αυτό το ημερολόγιο εξελίχθηκε εν τέλει σε ένα διαλογικό κομμάτι. «Είναι θέατρο επινόησης, δηλαδή θέατρο το οποίο γράφει ο ίδιος ο δημιουργός, ηθοποιός, σκηνοθέτης και είναι μία συλλογική δουλειά. Το έργο βγήκε από δικά μας βιώματα, τις δικές μας εμπειρίες. Είμαστε πέντε  ηθοποιοί στη σκηνή και το θέμα που πραγματεύεται έχει να κάνει με την κοινωνική αποστασιοποίηση, πολύ επίκαιρο έργο γιατί ακριβώς είμαστε όλοι επηρεασμένοι από όλη αυτήν τη συνθήκη και δεν θα μπορούσε παρά να μπει μέσα στη δουλειά μας, να γίνει βίωμά μας», είπε η Μαρίνα Μακρή.

     

    «Αν δεν υπάρχεις, δεν υπάρχω»

    Οι πρόβες ξεκίνησαν αρχικά μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα Zoom και αυτή η συνθήκη μεταφέρθηκε στη σκηνή. Οι πέντε ηθοποιοί κάθονται ξεχωριστά, χωρίς να έχουν οπτική ή σωματική επαφή, σε ένα σκηνικό που θυμίζει γραφείο και ξεδιπλώνουν τις σκέψεις τους. «Είναι οι σκέψεις που νομίζω ότι κάναμε όλοι εκείνες τις μέρες, κάπως μουντές και θολές, ότι τα πάντα είναι μάταια. Υπάρχει όμως και το στοιχείο του χιούμορ γιατί αυτή η περίοδος είχε χιούμορ, όπως και να το κάνουμε. Οι χαρακτήρες ουσιαστικά αντιμετωπίζουν την απόσταση επί σκηνής και ο σκοπός τους είναι μέσα από διαλογικές υπαρξιακές συζητήσεις να παραμείνουν συνδεδεμένοι και να επικοινωνήσουν, γιατί αν χάσει ο ένας τον άλλο είναι λες και χάνεται η σύνδεση αυτή που ζήσαμε εκείνη την περίοδο, όπου όλοι συνδεόμασταν διαδικτυακά για να συνεχίσουμε τη ζωή μας. Οπότε, όλο αυτό είχε και το κωμικό στοιχείο, όπως για παράδειγμα όταν έπεφτε η σύνδεση ή όλα τα τεχνικά προβλήματα που προέκυπταν με τη σύνδεση», τόνισε η Έλενα Καλλινίκου.

     

     

    INFO

    Η πρεμιέρα της παράστασης πραγματοποιήθηκε χθες και θα ακολουθήσουν παραστάσεις στις 14, 15, 17, 19, 20 Σεπτεμβρίου στο Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό και στις 4 Οκτωβρίου στο Θέατρο Δέντρο στη Λευκωσία. Συμμετέχουν οι Ανδρέας Δανιήλ, Έλενα Καλλινίκου, Ανδρέας Μακρής, Μαρίνα Μακρή, Λουκία Πιερίδου. Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Κωνσταντίνα Peter. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Αλέξης Θεμιστοκλέους. Ηχητικό τοπίο: Μαριάννα Μιχαήλ. Φωτογραφία: Στέλιος Καλλινίκου. Ώρα έναρξης: 19:30 & 21:30. Είσοδος: 12 ευρώ. Πληροφορίες και κρατήσεις: 99629610.

    Η παραγωγή υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος χορηγιών του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου «Θυμέλη».

    Φωτογραφίες:Ελένη Παπαδοπούλου

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    Buffer Fringe 2019: Η τέχνη, η κοινότητα και η μεταξύ τους σχέση

    Μια συζήτηση για τη σχέση της τέχνης με την κοινότητα στην οποία παράγεται και ...

    «Το θέατρο δεν μπορεί (ευτυχώς) να υποκατασταθεί»

    Ένα ενδιαφέρον κείμενο για το θέατρο ως ζωντανή, κοινή εμπειρία ανάρτησε ο Θεατρικός Οργανισμός ...

    Βραβείο «Τεύκρος Ανθίας – Θοδόσης Πιερίδης» 2018: οι νικητές

    Το Βραβείο Πολιτιστικής Προσφοράς «Τεύκρος Ανθίας – Θοδόσης Πιερίδης» που έχει θεσπίσει η Κ.Ε. ...

    Πώς προσλαμβάνουμε το αρχαίο δράμα;

    Συνέντευξη στον Παύλο Νεοφύτου Σε σχέση με το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων στην Κύπρο, τον ...

    «Η σημασία να είσαι σοβαρός» από το Θέατρο Σκάλα

    Τη διαχρονική και επίκαιρη κωμωδία του Όσκαρ Ουάϊλντ, «Η σημασία να είσαι σοβαρός», ανεβάζει ...

    Δράσεις στο Θέατρο Αποθήκες: «Νέος σε έρημο νησί»

    Ο Γιάννης Καραούλης και η Ελένη Μολέσκη ανέλαβαν τις «Δράσεις 2019-2020» στο Θέατρο Αποθήκες ...

    X