“Lebanon Then and Now”

  • Στην έκθεση «Lebanon Then and Now: Photography from 2006 to 2020», η Middle East Institute’s Art Gallery στην Ουάσινγκτον παρουσιάζει επιλογές φωτογραφιών από δύο εκθέσεις, τη «Lebanon: Between Reality and Fiction» του 2019 και τη «Revolt» του 2019-2020.

    Αν και η τωρινή έκθεση ήταν αρχικά έκθεση στον πραγματικό κόσμο, λόγω της πανδημίας την επεξεργάστηκαν ως εικονική εμπειρία, επιτρέποντας στους «επισκέπτες» να απολαύσουν τις υψηλής ανάλυσης εικόνες και ταινία με την άνεσή τους.

    Η έκθεση «Μεταξύ Πραγματικότητας και Μυθοπλασίας» αναδείκνυε δουλειές 19 φωτογράφων, καλλιτεχνών και κινηματογραφιστών με θέμα τον Εμφύλιο στον Λίβανο, του οποίου πολλές ανεπίλυτες εκκρεμότητες εξακολουθούν να συδαυλίζουν πολιτική αναταραχή στη χώρα.

    Ιδιαίτερα οξύ πόνο προκαλεί η σειρά της Dalia Khamissy «Οι Απόντες του Λιβάνου» (ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζεται), η οποία παρουσιάζει γυναίκες να ποζάρουν με φωτογραφίες μελών της οικογένειάς τους που είναι απόντες – έως σήμερα, περί τους 17.000 Λιβανέζοι παραμένουν αγνοούμενοι.

    Η θάλασσα είναι το θέμα της σειράς ψηφιακών κολάζ της Maria Kassab με τίτλο «Το Ναυάγιο» (2018): η καλλιτέχνης υφαίνει εικόνες της Μεσογείου μέσα σε άδεια καθιστικά σπιτιών, εξερευνώντας τον πόνο του αποχωρισμού και της απώλειας λόγω του πολέμου.

    Μετά τις διαμαρτυρίες που ξέσπασαν στον Λίβανο τον περασμένο Οκτώβριο οργανώθηκε η έκθεση «Εξέγερση» και φιλοξενήθηκε στον κινηματογράφο «Το Αβγό», του οποίου η οικοδόμηση δεν ολοκληρώθηκε λόγω του εμφυλίου. Το κουφάρι διεκδίκησαν οι διαδηλωτές ως στρατηγείο τους και έγινε σύμβολο του κινήματός τους. Εκεί στεγάστηκε η έκθεση φωτογραφιών μεγέθους διαφημιστικής πινακίδας από 11 φωτογράφους. Μια από τις πιο εντυπωσιακές είναι η φωτογραφία «Ελευθερία, 28 Οκτωβρίου του 2019» που τράβηξε τη δωδεκάτη μέρα της εξέγερσης ο Jack Seikaly και η οποία απεικονίζει μια νεαρή να κάνει σκέιτμπορντ σ’ έναν αυτοκινητόδρομο, προσπερνώντας έναν φοιτητή που διαβάζει.

    Αντιδιαστέλλοντας τις δύο εκθέσεις, η επιμελήτρια Chantale Fahmi επιτρέπει μια διεισδυτική ματιά στη σημερινή κρίση στον Λίβανο. Δεν είναι όμως μακάβρια τα πάντα. Στη φωτογραφία «Οι Εραστές σε Καιρούς της Επανάστασης» του Omar Sfeir, ένα ανώνυμο ζευγάρι αγκαλιάζονται και φιλιούνται μέσα από λιβανέζικη σημαία που καλύπτει πλήρως τα κεφάλια τους (θυμίζει τον πίνακα του 1928 «Οι Εραστές» του Ρενέ Μαγκρίτ).

    Η έκθεση είναι προσβάσιμη διαδικτυακά εως τις 25 Σεπτεμβρίου.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    Τιμές ρεκόρ για Σάββα και Κάσιαλο στη δημοπρασία του Οίκου Ψαθάρη

    Το έργο «Η Μασσαλία με το λιμάνι», του Κύπριου μοντερνιστή Χριστόφορου Σάββα, απέσπασε την ...

    O Mικελάντζελο αποτύπωσε το ανθρώπινο κυκλοφορικό σύστημα, εκατό χρόνια πριν την επιστήμη

    Ο εμβληματικός καλλιτέχνης Μικελάντζελο προχώρησε στην αποτύπωση του ανθρώπινου κυκλοφορικού συστήματος στο αριστούργημά του ...

    Δημοκρατία, ιδιωτικότητα και ανθρώπινα δικαιώματα σε περιόδους κρίσης

    Η συζήτηση αναμένεται να επικεντρωθεί στην επιβολή περιορισμών και ελέγχων στις κινήσεις των πολιτών, ...

    «Amos Rex Museum»: Νέο υπόγειο Μουσείο στο Ελσίνκι

    Νέο υπόγειο Μουσείο Τέχνης άνοιξε τις πύλες του στην πρωτεύουσα της Φινλανδίας, Ελσίνκι. Το ...

    Μια υπενθύμιση για τον νόμο που [σχεδόν] κανείς δεν τηρεί

    Ολοκληρώνεται στις 25 Μαΐου η κατάθεση προτάσεων για τον διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΘΟΚ ...

    «Father help us» από την ομάδα Brutal Stories

    Το Father help us είναι «ένα show για τον πατέρα μου που πέθανε πέρυσι». ...

    X