Η μαγεία των εγκαταλελειμμένων παλατιών της Ιταλίας μέσα από το φακό του Thomas Jorion

  • Για σχεδόν δέκα χρόνια, ο γαλλικής καταγωγής φωτογράφος Thomas Jorion διέσχισε την Ιταλία, εξερευνώντας και απαθανατίζοντας με το φακό του τα παλαιικά, καταρρέοντα παλάτια του 18ου και 19ου αιώνα.

    Χρησιμοποιώντας μια αναλογική κάμερα μεγάλης μορφής, ο Jorion απαθανατίζει αυτά τα «απομεινάρια μεγαλείων» του παρελθόντος δημιουργώντας μια σειρά με το όνομα Veduta. Μέσα από το φακό του, μας δίνεται μια «γεύση» από την παλιά δόξα αυτών των αποσυντεθειμένων παλατιών.

    Συχνά ακόμα πλούσιο με διακοσμητική ζωγραφική, το εσωτερικό του κάθε παλατιού ξεχωρίζει για τα προσωπικά του στοιχεία, σαν ένα άναρχα εξελισσόμενο τοπίο. Η καταγραφή της μοναδικότητας των εγκαταλελειμμένων χώρων είναι μέρος αυτού που παρακινεί τον Jorion. «Στην αρχή φωτογράφισα τα παλάτια, για να τα απαθανατίσω πριν αυτά καταστραφούν ολοκληρωτικά» λέει ο Jorion στο My Modern Met. «Και μετά συνειδητοποίησα ότι υπήρχε μια ομορφιά, μια αισθητική, που αναδύεται με σχήματα, χρώματα και φώτα. Δεν αναζητώ απαραίτητα τα σημάδια της εγκατάλειψης, αλλά μάλλον την πατίνα ή αλλιώς τα ίχνη του χρόνου.»

    Ο Jorion ταξιδεύει στον κόσμο αναζητώντας μέρη για να φωτογραφίσει με την κάμερα 4 Χ 5 κάμερα του. Συνηθίζει να χρησιμοποιεί φυσικό φως, αναζητώντας την άντληση ή την ποιότητα γραφικών μέσα από αυτά που «γεννάει» το ίδιο το τοπίο. Με εξοπλισμό που ζυγίζει περίπου 18 κιλά, μεταξύ της φωτογραφικής μηχανής μεγάλου μεγέθους, των φακών και των αξεσουάρ, το έργο του Jorion είναι μια επίπονη εργασία, αλλά η ανταμοιβή τον δικαιώνει.

    Το έργο του μιλάει για την εύθραυστη και εφήμερη φύση της ανθρωπότητας, δημιουργώντας μας, έπειτα από την θέαση των συλλογών του, το εσωτερικό ερώτημα αν η μοίρα μας θα είναι παρόμοια με αυτά τα κτίρια του παρελθόντος. Και αν όχι, πώς θα είναι το μέλλον; Στην ακινησία τους, αυτοί οι άδειοι χώροι μας αναγκάζουν να συμπληρώσουμε τα κενά του παρελθόντος τους ως τρόπο να κατανοήσουμε το παρόν τους. Χάρη στο έργο του Jorion, η σκέψη και η ματιά μας ταξιδεύει από τα κλειστά όρια του «τώρα», στο προσωπικό μέλλον, αυτό που ονομάζουμε το δικό μας «μετά».

    Thomas Jorion, Notturno, Pouilles, 2018.

    Thomas Jorion, Pirite, Lombardie, 2020.

    Thomas Jorion, Libero dignus, Émilie-Romagne, 2018.

    Thomas Jorion, L’arcangelo, Sicile, 2019.

    Thomas Jorion, Cortigiana, Sicile, 2020.

    Thomas Jorion, Sfuriata, Toscane, 2019.

    Thomas Jorion, Vedetta, Ligurie, 2018.

    Πηγή: culturenow.gr

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    Ένα διαδραστικό καλλιτεχνικό έργo του Όλαφουρ Ελίασον για το κλίμα με συμμετοχές παιδιών

    «Το καλλιτεχνικό έργο Earth Speakr προσκαλεί τα παιδιά να υπερασπιστούν τον πλανήτη, εκφράζοντας είτε ...

    Από τσίγκοι, ττέλλια

    Τα παλιά διαχωριστικά γύρω από την πλατεία Ελευθερίας έχουν κατέβει και στη θέση τους ...

    Η Θεατρική Ομάδα κρατουμένων του Τμήματος Φυλακών βραβεύτηκε από τον Θ.Ο.Κ.

    Η Θεατρική Ομάδα των κρατουμένων του Τμήματος Φυλακών βραβεύτηκε από τον Θ.Ο.Κ. ως μία ...

    Φεστιβάλ Reggae Sunjam 2019 στην Πάφο

    Επιστρέφει για 4η συνεχή χρονιά το μεγαλύτερο φεστιβάλ Reggae μουσικής στην Κύπρο, Reggae Sunjam, ...

    Άνοιξε τις πόρτες της η Δημοτική Βιβλιοθήκη Λεμεσού

    Αναβαθμισμένη και εμπλουτισμένη, άνοιξε χθες Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, τις πόρτες της στο κοινό η ...

    Τα παιδιά της Γάζας

    Η Μαρία Χαμάλη γράφει για την παραγωγή του Θεάτρου ΑντίΛογος «Τα παιδιά της Γάζας» ...

    X