Οι υποβρύχιες φωτογραφίες με «άρωμα» μπαρόκ της Christy Lee Rogers

  • Η φωτογράφος Christy Lee Rogers, έπειτα από την «εμπειρία» της απώλειας, δημιουργεί την πιστή στις αρχές του μπαρόκ, υποβρύχια εικονική σειρά “Muses”.

    Η τέχνη από την περίοδο του Μπαρόκ, καλλιτεχνικό ρεύμα του 17ου και 18ου αιώνα στην Ιταλία, είναι γνωστή για τις εξαιρετικές συνθέσεις και την χρήση του φωτός με στοιχεία αιθέρα. Παρόλο που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε ότι τα βασικά στοιχεία του μπαρόκ είναι τα ελαιοχρώματα ως το μόνο μέσο που μπορεί να επιτύχει αυτήν την αισθητική, η φωτογράφος και καλλιτέχνιδα Christy Lee Rogers αποδεικνύει ότι η υποβρύχια φωτογραφία μπορεί να είναι εξίσου δυναμική ώστε να επιτευχθεί αυτή η αισθητική με την σειρά της, “Muses”.

    Με στροβιλισμούς αλληλένδετων μορφών και με υφάσματα να πλανώνται, κάθε εντυπωσιακή φωτογραφία μοιάζει να ζωντανεύει την ζωγραφική του 17ου αιώνα που συμβολισμός και ορθολογισμός συνυπάρχουν αρμονικά. Συγκεκριμένα, το “Muses” δανείζεται χαρακτηριστικά από τους μεγάλους δασκάλους του μπαρόκ, συμπεριλαμβανομένων των αντιθέσεων του Caravaggio ανάμεσα στο φως και τη σκιά, την εστίαση της Gentileschi στην κίνηση και την πλούσια χρωματική παλέτα του Rubens. Σε αντίθεση με το έργο αυτών των καλλιτεχνών, ωστόσο, οι σκηνές της Rogers δεν πραγματοποιούνται σε πολυτελείς εσωτερικούς χώρους ή μυθολογικά τοπία. Αντ’ αυτού, είναι «τοποθετημένα» κάτω από το νερό.

    Κάθε φωτογραφία που εμφανίζεται στο “Muses” τραβήχτηκε κατά την διάρκεια της νύχτας σε μια πισίνα με έντονους φωτισμούς και χρώματα. Αυτή η μοναδική ρύθμιση δίνει στις φωτογραφίες την χαρακτηριστική πινελιά στοιχείων μπαρόκ.

    Η ιδέα της ελεύθερης τέχνης στον νερό, ήταν εμπνευσμένο από τα ίδια τα βιώματα της δημιουργού. Η ζωή της Rogers, σε μικρό χρονικό διάστημα, «ντύθηκε» με το πέπλο της αίσθησης του πόνου που φέρουν οι απώλειες. Αποφάσισε τότε ότι πρέπει να «βυθιστεί» πλήρως στην πρακτική της. Αυτή η τολμηρή της απόφαση, πυροδότησε την δημιουργία της σειράς “Muses”.

    «Οποιαδήποτε μέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία μου και ήξερα ότι δεν θα συγχωρούσα τον εαυτό μου αν δεν έκανα ό, τι μπορούσα να κάνω τώρα», είπε στην PHOTOFAIRS. «Αυτή ήταν η πύρινη σκέψη λοιπόν των Μουσών, η έμπνευση που με ώθησε μπροστά.

    Πηγή: culturenow.gr

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    Σχέδιο του Τεν Tεν πουλήθηκε για 3,2 εκ., ήταν για χρόνια σε συρτάρι

    Ένα σχέδιο του Τεν Τεν , το οποίο παρέμενε για χρόνια διπλωμένο σε ένα ...

    Zanele Muholi στην Tate Modern: Δεν είναι τέχνη, είναι εικαστικός ακτιβισμός.

    London Strolling καινούριου χρόνου με τη μεγάλη αναδρομική έκθεση μίας από τις πιο δυναμικές ...

    Υφαίνοντας την Ευρώπη: Ο κόσμος ως στοχασμός

    Με την τέχνη της υφαντικής καταπιάνεται το πρότζεκτ «Υφαίνοντας την Ευρώπη: ο κόσμος ως ...

    «Θα κινηματογραφήσω τις σκιές» στο The Island Club

    Το The Island Club παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του αυτοδίδακτου σχεδιαστή μόδας, εικαστικού ...

    Ράχελ Ρόις: H σπουδαία ζωγράφος και τα μοναδικά της λουλούδια του Χρυσού Αιώνα της ολλανδικής ζωγραφικής

    «Το θαύμα της Ολλανδίας» και η «ηρωίδα της λεπτής τέχνης», όπως την αποκαλούν Ολλανδοί ...

    The Event of a Thread. Global Narratives in Textiles

    To NeMe και ο ifa πραγματοποιούν τα εγκαίνια της έκθεσης The Event of a ...

    X