Far East | Ένα οδοιπορικό στις λαϊκές γειτονιές του ανατολικού Παρισιού

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 25.9.2023
Far East, voyage en dystopie - exposition 1927 Art Space.
Η έκθεση φωτογραφίας του φωτορεπόρτερ Πολύβιου Ανεμογιάννη φιλοξενείται στον «1927 Art Space», στην Αθήνα.

Την έκθεση φωτογραφίας του φωτορεπόρτερ Πολύβιου Ανεμογιάννη με τίτλο Far East παρουσιάζει ο χώρος 1927 Art Space, στην Αθήνα, από τις 19 έως τις 23 Οκτωβρίου.

Όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε το 1927 Art Space, πρόκειται για ένα οδοιπορικό στις λαϊκές γειτονιές του ανατολικού Παρισιού που οι εκατοµµύρια επισκέπτες της «Πόλης του Φωτός» δεν βλέπουν ποτέ.

Σημειώνεται ότι η έκθεση θα πλαισιωθεί µε προβολή βίντεο µε τη µουσική του Jak Belghit και ποιήµατα τα οποία θα απαγγείλει η ηθοποιός Δήµητρα Κοντού. Αστικά τοπία και πορτρέτα των κατοίκων εναλλάσσονται, αποτυπώνοντας τις ριζικές κοινωνικές αλλαγές που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια σε αυτές τις περιοχές και την περιθωριοποίηση των κατοίκων που ζουν σε αυτές.

Ο Πολύβιος Ανεμογιάννης γράφει ότι βλέπει το Παρίσι «σαν µια πόλη χωρισµένη στα δύο [...], σαν δύο τεκτονικές πλάκες που συγκρούονται, µε τη δυτική να σπρώχνει την ανατολική». Ακόμη, σημειώνει ότι ο πληθυσµός των ανατολικών προαστίων του Παρισιού (ως επί το πλείστον λαϊκά στρώµατα και εθνικές µειονότητες) δέχεται µια αφάνταστη οικονοµική και κοινωνική πίεση και αντικαθίσταται σταδιακά από πιο εύπορες κοινωνικές τάξεις που φεύγουν από το Παρίσι λόγω ακρίβειας και εγκαθίστανται σε αυτές τις πρώην φτωχογειτονιές.

Far East, voyage en dystopie - exposition 1927 Art Space.
Far East, voyage en dystopie - exposition 1927 Art Space

«Μοντέρνα απρόσωπα συµπλέγµατα πολυκατοικιών και ουρανοξυστών ξεφυτρώνουν παντού ανεβάζοντας τις τιµές, υποχρεώνοντας έτσι τους κατοίκους να τα εγκαταλείψουν προοδευτικά για να ψάξουν νέες γειτονιές, ακόµη πιο µακριά», εξηγεί ο φωτογράφος.

Αναφερόμενος στον ακροδεξιό υποψήφιο Ερίκ Ζεµούρ, ο οποίος στην προεκλογική του εκστρατεία χρησιµοποίησε τον όρο «η µεγάλη αντικατάσταση» θέλοντας να πει ότι στη Γαλλία και στην Ευρώπη λευκοί αντικαθίστανται από µετανάστες, ο Πολύβιος Ανεμογιάννης υπογραμμίζει ότι μέσω της έκθεσης δείχνει ότι η αληθινή «Μεγάλη Αντικατάσταση» είναι «αυτή των κατώτερων λαϊκών στρωµάτων που βλέπουν τα σπίτια και τις γειτονιές τους να εξαφανίζονται εξαιτίας των µεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών µε κερδοσκοπικά κίνητρα».

Από την πλευρά της, η Ακτίνα Σταθάκη, επιµελήτρια της έκθεσης και δηµιουργός του Art Space, εξηγεί ότι η συνεργασία µε τον Πολύβιο Ανεµογιάννη δίνει την ευκαιρία για στοχασμό «πάνω σε ένα θέµα που απασχολεί εξίσου τους κατοίκους της Αθήνας, όσο και του Παρισιού και τόσων άλλων δυτικών µεγαλουπόλεων: µια πόλη που αλλάζει ερήµην των κατοίκων της προσπερνώντας ζωές, µνήµες και βιωµένες εµπειρίες».

«Το Far East, µια ασπρόµαυρη σειρά φωτογραφιών-ντοκουµέντο πλαισιωµένων απο τη µουσική του Jak Belghit, ενός µουσικού του δρόµου µε τον οποίο ο φωτογράφος έχει χτίσει µια σταθερή συνεργασία, αποτελεί µια µελαγχολική ελεγεία µια πόλης σε µετάβαση και ένα φόρο τιµής στους ανθρώπους της», καταλήγει.

Βιογραφικό σημείωμα του Πολύβιου Ανεμογιάννη

ΠΟΛΥΒΙΟΣ ΑΝΕΜΟΓΙΑΝΝΗΣ
Ο φωτορεπόρτερ Πολύβιος Ανεμογιάννης.

Ο Πολύβιος Ανεµογιάννης γεννήθηκε στις Σέρρες το 1960 και έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στα 18 του έφυγε για σπουδές στην Μεγάλη Βρετανία κι έπειτα στις Ηνωµένες Πολιτείες.

Μετά το τέλος των σπουδών του στο Πανεπιστήµιο της Columbia - Missouri το 1984, εγκαθίσταται στη Βοστώνη και στη συνέχεια στο New Haven όπου αρχίζει να εργάζεται στον Τύπο. Το 1989 εγκαθίσταται στο Παρίσι, όπου ζει και εργάζεται µέχρι σήµερα.

Έχει συνεργαστεί ως ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ µε πολλές εφηµερίδες και περιοδικά (π.χ. Libération, La Vie, Καθηµερινή, L’Obs, Le Point, Marianne) και έχει δηµοσιεύσει στον Τύπο πολλές σειρές πάνω στην επικαιρότητα, τις διαδηλώσεις στη Γαλλία και άλλα πολιτικά και κοινωνικά θέµατα. Από το 2019 είναι µέλος του πρακτορείου φωτογράφων Hans Lucas.

Σημειώνεται ότι στο γαλλικό περιοδικό La Vie δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2023 διπλό ρεπορτάζ με κείμενο και φωτογραφικό υλικό του Πολύβιου Ανεμογιάννη με τίτλους «Η Κύπρος μεταξύ φόβου και κόπωσης πριν τις τουρκικές εκλογές» και «Πάσχα με τους εγκλωβισμένους του Ριζοκάρπασου».

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου