Την εικαστική του πρακτική παρουσίασε ο Βολανάκης στην Πάφο

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 16.1.2024
Η παρουσίαση έγινε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου

Την εικαστική του πρακτική παρουσίασε ο εικαστικός Αντώνης Βολανάκης στην Πάφο, ξετυλίγοντας την ερευνητική του μεθοδολογία με παραδείγματα έργων από την εικοσαετή διεθνή πορεία του.

Η παρουσίαση έγινε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου, ως μέρος του προγράμματος «Η Κύπρια Αφροδίτη», που επιχορηγείται από το τμήμα Νεότερου και Σύγχρονου Πολιτισμού του Υφυπουργείου Πολιτισμού.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου, ο Αντώνης Βολανάκης συνδυάζει την κοινωνική γλυπτική με ανθρωπολογικές προσεγγίσεις, το σχέδιο με αρχαιολογικά ευρήματα, την προφορική ιστορία με τη φωτογραφία, ενώ δημιουργεί ζωντανές εικαστικές εγκαταστάσεις που διαπραγματεύονται την ανθρώπινη κατάσταση και εμπειρία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο Αντώνης Βολανάκης (γεν.1976) σπούδασε και έκανε έρευνα στα: Wimbledon College of Art, Saint Martins College of Art, Aalto University, Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Η εικαστική του πρακτική αποτελεί αμάλγαμα συνέργειας μεταξύ ανθρωπίνων σχέσεων και αισθητικής, ποίησης και πολιτικής, γλυπτικής και επιτέλεσης.

Από το 2003 εστιάζει στις γυναικείες αφηγήσεις, και το 2006 ίδρυσε την πλατφόρμα συνάντησης και συνεργασίας blind date.

Δημιουργεί εγκαταστάσεις, περφόρμανς, εκθέσεις, και δράσεις στη δημόσια σφαίρα μαζί με κοινότητες σε Ηνωμένες Πολιτείες (Anya and Andrew Shiva Gallery, Dixon’s Place, NYU Kimmel Galleries), Αγγλία (Royal Opera House-Covent Garden, National Theatre), Ελλάδα (DOCUMENTA 14, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Εθνικό Θέατρο, Εθνική Λυρική Σκηνή, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Κακογιάννη, Μπιενάλε Αθήνας, Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ευρώπης/ Ελευσίνα 2023), Ελβετία (Culturescapes Biennale/ Αρχαιολογικό Μουσείο της Βασιλείας, Kaskadenkondensator), Γεωργία (Ιστορικό Μουσείο της Τυφλίδας), Γαλλία, Καναδά, Τσεχία, Φινλανδία,κ.α.

H δημιουργία ασφαλών χώρων ανταλλαγής και δημιουργικότητας είναι, προστίθεται, κομμάτι της καλλιτεχνικής του πρακτικής και από το 2005 διδάσκει και ερευνά αδιαλείπτως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία, ΗΠΑ.

Έχει λάβει υποστήριξη από τα ιδρύματα Fulbright, Linbury, Ωνάση, London Institute, Arts and Humanities Research Board (UK), Λεβέντη, Προποντίς, Σπυρόπουλος, και Β&Ε Γουλανδρή. Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Διοργανωτές της εκδήλωσης ήταν η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Πάφου, το Κέντρο Τεχνών Κίμωνος με υποστηριτκές τον Δήμο Πάφου και το Πετρίδειο Ίδρυμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου