«The Piano Cube» και «Floating Pianos» δωρεά στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 13.2.2024
Δύο εμβληματικά έργα τέχνης αποτελούμενα από οκτώ πιάνα, παρέδωσαν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου η Kyriakides Piano Gallery και ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde. 

Δύο εμβληματικά έργα τέχνης αποτελούμενα από οκτώ πιάνα, παρέδωσαν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, την Πέμπτη, η Kyriakides Piano Gallery και ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde.

Συγκεκριμένα, τα έργα «The Piano Cube» και «Floating Pianos» του Βρετανού καλλιτέχνη Tim Vincent-Smith στεγάζονται πλέον μόνιμα στο Σιακόλειο Εκπαιδευτικό Κέντρο Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Κύπρου, τα έργα παρέδωσε στον Πρύτανη, Καθηγητή Τάσο Χριστοφίδη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kyriakides Piano Gallery και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Avantgarde Σταύρος Κυριακίδης στην παρουσία της Υφυπουργού Πολιτισμού Δρος Βασιλικής Κασσιανίδου, του Προσωρινού Κοσμήτορα της Ιατρικής Σχολής, Καθηγητή Γεώργιου Χατζηγεωργίου, της Προέδρου της Επιτροπής Διαχείρισης Συλλογής Έργων Τέχνης, Καθηγήτριας May Chehab και μελών της Επιτροπής, πλήθος κόσμου από την πανεπιστημιακή κοινότητα και τον χώρο του πολιτισμού.

4770596886617964 image

Σε ανάρτησή της στο «X», η κ. Κασσιανίδου ανέφερε ότι «η μετατροπή των πιάνων σε μοναδικά γλυπτά, που θα κοσμούν πλέον το Σιακόλειο Εκπαιδευτικό Κέντρο Κλινικής Ιατρικής, όχι μόνο τους έδωσε καινούρια ζωή, αλλά και τα μετέτρεψε από όργανα μουσικής σε έργα τέχνης».

«Η ευγενική αυτή δωρεά είναι ένα παράδειγμα στο πώς η πολιτιστική βιομηχανία μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της πολιτιστικής παιδείας και της πνευματικής καλλιέργειας», πρόσθεσε.

Προσφωνώντας την εκδήλωση, ο Πρύτανης, Καθηγητής Τάσος Χριστοφίδης χαρακτήρισε κάθε καινούριο έργο τέχνης που κοσμεί τους χώρους του Πανεπιστημίου Κύπρου ως «μία νέα πηγή έμπνευσης και μία ευκαιρία για ανάπτυξη ενός νέου διαλόγου για τη σχέση του ανθρώπου με τον πολιτισμό και το ρόλο της δημιουργίας στη ζωή μας». Αναφέρθηκε στα ανασκευασμένα πιάνα ως φορείς πολλών και σημαντικών νοημάτων αφού τα συνοδεύουν η μουσική που για χρόνια δημιούργησαν, οι άνθρωποι τους οποίους υπηρέτησαν και οι χώρες στις οποίες ταξίδευσαν προτού αφεθούν στα χέρια του καλλιτέχνη που τα μετέτρεψε σε γλυπτά.

Ευχαριστώντας τους δωρητές, εξέφρασε την άποψη ότι η παρουσία των έργων στο Εκπαιδευτικό Κέντρο Κλινικής Ιατρικής κάνει τους χώρους πιο ζεστούς και φιλόξενους, ενώ με τη θέαση και συζήτηση για τα έργα τέχνης, αυτά γίνονται πηγή νέα έμπνευσης και ευκαιρία για κριτική σκέψη.

Στην αντιφώνησή του, ο κ. Κυριακίδης εξήγησε ότι η αξιοποίηση των πιάνων μέσω της αναβαθμιστικής ανακύκλωσης είχε ως στόχο τη δημιουργία μοναδικών γλυπτών που θα μπορέσουν να εμπνεύσουν την κοινότητα και να αποτελέσουν το επίκεντρο δράσεων προς όφελος ενός μεγάλου δικτύου δημιουργών και επαγγελματιών του πολιτιστικού - δημιουργικού κλάδου αλλά και ευρύτερα. ​

4770596791073782 image

​Έκανε ιδιαίτερη μνεία στους τομείς της μουσικοθεραπείας και της εργοθεραπείας, που αξιοποιούν τη μουσική και δη το πιάνο ώστε να βοηθήσουν ανθρώπους να αναπτύξουν, να επανακτήσουν ή να διατηρήσουν δεξιότητες απαραίτητες για να συμμετέχουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους ανεξάρτητα, παραγωγικά και ικανοποιητικά, επισημαίνοντας ότι ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde έχει δωρίσει πιάνα σε διάφορους χώρους προς αξιοποίησή τους με αυτό ακριβώς τον τρόπο.

Εξέφρασε την ευχή η παρουσία των δύο γλυπτών στο Εκπαιδευτικό Κέντρο Κλινικής Ιατρικής να εμπνεύσει τους υφιστάμενους και μελλοντικούς επαγγελματίες υγείας ώστε να εντάξουν ακόμη περισσότερο τη μουσική και τις θεραπευτικές της ιδιότητες στη ζωή των ιδίων και των ασθενών τους.

Τα έργα

Στο ένα έργο (The Piano Cube), έξι πιάνα σχηματίζουν έναν κύβο ισορροπημένο στην ακμή, παρουσιάζοντας ένα εντυπωσιακό γλυπτό που ελκύει την προσοχή και μαγνητίζει τα βλέμματα. Σαν δεινόσαυρος που χορεύει μπαλέτο ή σαν παράξενος, ξύλινος δορυφόρος στο διάστημα. Ένα γλυπτό που ποζάρει επιβλητικά, στραμμένο προς όλες τις κατευθύνσεις, με ένα απλό σχήμα αλλά χωρίς απλή εξήγηση. Στην πραγματικότητα παραμένει ένα αίνιγμα. Παθητικό και βουβό ή έντονα διαδραστικό και εκκωφαντικά ηχηρό αφού ενσαρκώνει εντυπωσιακά μια παράξενη συνείδηση που μας αφυπνίζει και μας προ(σ)καλεί να σκεφτούμε «έξω από το κουτί» για να προσλάβουμε τα διαφορετικά μηνύματα με τις πολλαπλές ερμηνείες που μεταφέρει (της μουσικής, του πολιτισμού, της κυκλικής οικονομίας).

Στο άλλο (Floating Pianos), δύο πιάνα κομμένα στη μέση, υπό γωνία τέτοια ώστε να εμφανίζονται ως να επιπλέουν - ή να βυθίζονται - προβάλλουν ελεύθερα στο χώρο που κινείται ο/η επισκέπτης/ρια. Το τελικό αποτέλεσμα των τεσσάρων ημιτμημάτων του πιάνου, που παρασύρθηκαν από το μεγάλο κύμα του πατώματος, είναι εκπληκτικό και ταυτόχρονα παιχνιδιάρικο. Σαν σωσίβιες λέμβοι σε μια θάλασσα, η στάθμη της οποίας ανεβαίνει, τα γλυπτά μπορεί να θεωρηθεί ότι αναφέρονται στην κλιματική αλλαγή ή/και να ιδωθούν ως σύμβολα ελπίδας στις όποιες αντιξοότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας