Κασσιανίδου: Η πολιτιστική αποκέντρωση συνιστώσα για ανάπτυξη υπαίθρου

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 13.11.2023
H Υφυπουργός Πολιτισμού Δρ Βασιλική Κασσιανίδου τελεί τα εγκαίνια του Μουσείου «Κώστα Αργυρού».
Η Υφ. Πολιτισμού απηύθυνε χαιρετισμό στα εγκαίνια του πλήρους ανακαινισμένου Μουσείου του Κώστα Αργυρού στον Μαζωτό

Η πολιτιστική αποκέντρωση είναι ένας από τους κύριους στόχους του Υφυπουργείου Πολιτισμού, και αποτελεί σημαντική συνιστώσα για την ανάπτυξη της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών, μέσα σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης, δήλωσε η Υφυπουργός Πολιτισμού Δρ Βασιλική Κασσιανίδου.

Σε χαιρετισμό της στα εγκαίνια του πλήρους ανακαινισμένου Μουσείου του Κώστα Αργυρού, στον Μαζωτό, η Υφυπουργός ανέφερε ότι «τα εγκαίνια αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα στον δρόμο που διάνυσε ο Κύπριος καλλιτέχνης, Κώστας Αργυρού, προκειμένου να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Αυτό το όνειρο, που αντιπροσωπεύει δεκαετίες αφιέρωσης και δημιουργικότητας, σήμερα μετατρέπεται σε πραγματικότητα, ανοίγοντας μια πόρτα προς τον κόσμο αυτού του σπάνιου ανθρώπου, αποκαλύπτοντας την πλούσια και πολυσχιδή δημιουργία του».

Πρόσθεσε πως «ο στόχος του Κώστα Αργυρού, που καταπιάστηκε με την τέχνη σε ηλικία 52 ετών, χωρίς οποιαδήποτε προηγούμενη, γνώση ή εμπειρία, είναι να αφήσει κάτι στον τόπο του και να μείνει το όνομα του ανεξίτηλο στον χρόνο μέσα από τα έργα του, είναι πλέον γεγονός».

«Με την τέλεση των σημερινών εγκαινίων του Μουσείου του, τον τιμούμε συλλογικά, πολιτεία και κοινωνία, για αυτή την προσφορά του στον πολιτισμό και την τέχνη» είπε.

Η Δρ Κασσιανίδου ανέφερε ακόμα ότι ο «Κώστας Αργυρού αντλούσε την έμπνευσή του μέσα από την ίδια την καθημερινή ζωή, από τη λαϊκή παράδοση, το ζωικό βασίλειο, την ιστορία, τους εθνικούς αγώνες, την αρχαία ελληνική μυθολογία και την ορθόδοξη χριστιανική εικονογραφία. Ο Αργυρού, ο πρώτος επώνυμος Κύπριος ναΐφ γλύπτης, δημιουργεί μέχρι το τέλος, με την καλλιτεχνική του πορεία να διαρκεί έως και τον θάνατό του το 2001 και με το πηγαίο ταλέντο του, τη σκληρή δουλειά και τη δημιουργικότητά του, αφήνει μια εμφατική κληρονομιά και πετυχαίνει τον στόχο του».

Όπως είπε η Υφυπουργός «το Μουσείο Κώστα Αργυρού συμπεριλαμβάνεται πλέον, στα πολύτιμα αποκτήματα του πολιτιστικού πλούτου της χώρας μας. Αποτελεί μια μοναδική παρακαταθήκη για τις μελλοντικές γενιές. Χάρη σε αυτόν, το χωριό του, ο Μαζωτός, διαθέτει τώρα ένα σπουδαίο μουσείο, το οποίο θα αποτελέσει πόλο έλξης, τόσο Κυπρίων όσο και ξένων επισκεπτών, και θα είναι παράλληλα ένας ζωντανός πολιτιστικός πυρήνας έμπνευσης και δημιουργίας».

Ένας από τους κύριους στόχους του Υφυπουργείου Πολιτισμού, σημείωσε «είναι και η πολιτιστική αποκέντρωση, η οποία αποτελεί σημαντική συνιστώσα για την ανάπτυξη της υπαίθρου και των ορεινών μας περιοχών, μέσα σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης».

Έτσι, είπε, «μέσα από προγράμματα του Υφυπουργείου Πολιτισμού, όπως είναι αυτό της Πολιτιστικής Αποκέντρωσης, προωθούμε την υλοποίηση σειράς ποιοτικών δραστηριοτήτων σε κοινότητες της υπαίθρου, αυξάνοντας σταδιακά τις επιχορηγήσεις, με στόχο την προαγωγή, καλλιέργεια και διάδοση του πολιτισμού μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης

Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης

Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης

Σώτος Κτωρής: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στο τζαμί της Καλαβασού (φώτος)

Σώτος Κτωρής: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στο τζαμί της Καλαβασού (φώτος)

Σώτος Κτωρής: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στο τζαμί της Καλαβασού (φώτος)

Σειρά συζητήσεων στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου

Σειρά συζητήσεων στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου

Σειρά συζητήσεων στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου

Παναγία των Παρισίων: Οι κρυμμένοι θησαυροί που έφερε στο φως η αποκατάσταση

Παναγία των Παρισίων: Οι κρυμμένοι θησαυροί που έφερε στο φως η αποκατάσταση

Παναγία των Παρισίων: Οι κρυμμένοι θησαυροί που έφερε στο φως η αποκατάσταση