Οι προβολές της Κυπριακής Ταινιοθήκης μέχρι την Κυριακή

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 8:31 πμ Ενημερώθηκε 9:13 πμ
Ένα πλούσιο πρόγραμμα προβολών σε όλη την Κύπρο σε δύο κύκλους: «Κυπριακές ταινίες της συμφιλίωσης και της επανένωσης» και «Κυπριακές ταινίες της πράσινης γραμμής».

Με την ευκαιρία της διπλής επετείου φέτος – 60 χρόνια από τις συγκρούσεις του 64 και τη παρουσία της Ειρηνευτικής Δύναμης του ΟΗΕ στην Κύπρο και 50 χρόνια από το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή – η Κυπριακή Ταινιοθήκη παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα προβολών σε όλη την Κύπρο σε δύο κύκλους: «Κυπριακές ταινίες της συμφιλίωσης και της επανένωσης» και «Κυπριακές ταινίες της πράσινης γραμμής».

Οι προβολές των επόμενων ημερών σε Λευκωσία και Λεμεσό:

15 Νοεμβρίου 2024 | Υφαντουργείο, Λευκωσία

Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΤΟΥ

Süt Babam, του Cemal Yıldırım (2021) 77 λ. Ελλ & Αγγλ Υποτ.

5008048689341154 Sut babamΜπαμπάς γαλάτου

Ιούλης 1974. Πόλεμος. Στον Άγιο Ανδρέα, στο κέντρο της Λευκωσίας γίνονται σκληρές μάχες. Τα αντίπαλα φυλάκια είναι στις δύο όχθες του ποταμού Πεδιαίου, το ένα απέναντι από το άλλο. Υπάρχουν νεκροί. Όταν γίνεται εκεχειρία ο Τουρκοκύπριος Μεχμέτ πάει στο σπίτι του και βρίσκει την γυναίκα του απελπισμένη. Το νεογέννητο κοριτσάκι τους κινδυνεύει να πεθάνει επειδή δεν υπάρχουν πια αποθέματα του χωρίς λακτόζη γάλατος, που έπαιρναν από τα φαρμακεία. Ο Μεχμέτ προβαίνει σε μια ριψοκίνδυνη πράξη. Παίρνει το άδειο κουτί του γάλακτος και πάει κάτω από το ελληνοκυπριακό φυλάκιο εκλιπαρώντας για βοήθεια. Δείχνει το κουτί και φωνάζει: ”Μιλκ, η κόρη μου άρρωστη”! Ο Ελληνοκύπριος στρατιώτης Ανδρέας πάει κοντά του με προσοχή και, όταν καταλαβαίνει τι συμβαίνει, αποφασίζει να τον βοηθήσει. Με ένα ποδήλατο περιφέρεται στην άδεια λόγω του πολέμου Λευκωσία αναζητώντας, με επιτυχία, ένα ανοικτό φαρμακείο για να αγοράσει το συγκεκριμένο γάλα. Για τρεις μήνες συνεχίζει να παίρνει γάλα στον Μεχμέτ. Το μωρό κατάφερε να ζήσει.

Πάνος Σολομωνίδης, Λεμεσός

ΚΥΠΡΟΣ, Η ΑΛΛΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (1976) 60 λ. Χωρίς Υποτ. των Λάμπρου Παπαδημητράκης & Θέκλας Κίττου

5008075666444659 Κύπρος, η άλλη πραγματικότητα

Μια ταινία ντοκουμέντο του 1974, που καταγράφει εικόνες και καταστάσεις από μια μοναδική οπτική γωνία. Η ταινία ξεκίνησε να γυρίζεται αμέσως μετά τα τραγικά γεγονότα της χρονιάς και συνέχισε για έναν ακόμη χρόνο. Ήταν μια Κύπρος ανασφαλής, αβέβαιη για το μέλλον της, γεμάτη ακόμη τσατήρια και προσφυγικούς συνοικισμούς, με ανεργία, κοινωνικά προβλήματα και με εξασθενημένη ελπίδα. Οι σκηνοθέτες προσέγγισαν αυτή την Κύπρο με μια κριτική ματιά και με τόλμη να πουν αλήθειες, που άλλοι δεν έβλεπαν ή δεν τολμούσαν. Γι' αυτό και ο τίτλος «Κύπρος, η άλλη πραγματικότητα». Η ταινία βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1976, στην Κύπρο όμως η λογοκρισία την απαγόρευσε. Σήμερα, 50 χρόνια μετά, θέτει ένα ερώτημα κι ένα προβληματισμό: Πόσο σωστά αποδείχτηκαν μέσα σε ένα χρόνο αυτά που προφήτευε;

16 Νοεμβρίου 2024 | Υφαντουργείο, Λευκωσία

ΕΝΑΣ ΚΑΡΠΑΣΙΤΗΣ (1977) 32 λ. Χωρίς Υποτ. του Άδωνι Χριστοφόρου

5008048247844591 Ένας Καρπασίτης

Στις 14 Ιανουαρίου 1977 ο Ζαχαρίας, ένας οικογενειάρχης με πέντε παιδιά, διώχνεται από το χωριό του στην Καρπασία και φτάνει με τη σύζυγο και τα παιδιά του στα κεντρικά γραφεία του Ερυθρού Σταυρού στη Λευκωσία. Η ταινία καταγράφει αυτή την οικογένεια από τη πρώτη στιγμή που φτάνει, που οδηγείται σε ένα άγνωστο χώρο, ο οποίος της παραχωρείται και παρακολουθεί την εξέλιξη της ζωής της τα επόμενα χρόνια.

ΟΛΙΒΙΑ | Υφαντουργείο, Λευκωσία

Mine Balman (2022) 34 λ. Ελλ & Τουρ Υποτ.

5008049389490095 olivia4

Olivia είναι μια λατινική λέξη, που σημαίνει ελιά. Ή ελιά που συμβολίζει την ειρήνη. Η πρόσφατη ιστορία της Κύπρου είναι γεμάτη πόνο και κακές αναμνήσεις. Η «Ολίβια» είναι η ιστορία τριών γενεών γυναικών στην Κύπρο που έχουν υποφέρει από συγκρούσεις και μετασυγκρουσιακές καταστάσεις τα τελευταία 50 χρόνια.

Η πρώτη γενιά αγωνίζεται να επουλώσει τις απώλειες του πολέμου, τον πόνο των αγνοουμένων συγγενών και τον πόνο της απώλειας της πατρίδας και της πατρίδας. Η δεύτερη γενιά αγωνίζεται να ξεπεράσει το κλειστοφοβικό αίσθημα της κολλημένης στο μισό του νησιού μετά τη διχοτόμηση της Κύπρου και να απαλλαγεί από τις αβεβαιότητες και τους πόνους του παρελθόντος που έχουν μεταφερθεί στο μέλλον. Η τρίτη γενιά, από την άλλη, παλεύει με την όρασή της από τότε που γεννήθηκε. Αν και η επίσημη ιστορία λέει σε αυτές τις τρεις γυναίκες από τρεις διαφορετικές γενιές ότι είναι εχθροί, συνεργάζονται, υποστηρίζουν και θεραπεύουν η μία την άλλη.

17 Νοεμβρίου 2024 | Υφαντουργείο, Λευκωσία

Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ

του Αντρέα Πάντζη. 1985. 147 λ. Χωρίς Υποτ.

5008049692335765 Rape of Aphrodite

Ένας Ελληνοκύπριος, παλαιός αγωνιστής της ΕΟΚΑ, ο Ευαγόρας, ο οποίος πολέμησε τους Άγγλους για την ανεξαρτησία της νήσου και τώρα ζει στο Λονδίνο, επιστρέφει για να βρει τη γυναίκα του Αφροδίτη και τον γιο τους, των οποίων έχασε τα ίχνη μετά την τουρκική εισβολή του 1974, ενόσω βρίσκονταν στο νησί για διακοπές. Εγκαθίσταται σε ένα ξενοδοχείο της Λευκωσίας και αρχίζει να ψάχνει προς κάθε κατεύθυνση. Προτού βρεθεί στην κατεχόμενη πλευρά, περνάει μια ερωτική βραδιά με μια πόρνη η οποία ονομάζεται και αυτή Αφροδίτη. Ένα σπαρακτικό οδοιπορικό στα ιστορικά γεγονότα, στον διχοτομημένο χώρο και στον ανέκκλητο χρόνο. Ένας στοχασμός πάνω στον αγώνα ζωής και θανάτου.

Γενικές πληροφορίες

Ώρα έναρξης: 19.30

Χώροι: Υφαντουργείο, Λευκωσία & Πάνος Σολομωνίδης, Λεμεσός

[Πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του Τμήματος Σύγχρονου Πολιτισμού του Υφυπουργείου Πολιτισμού]

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Στο πηγάδι της μνήμης μιας τραγικής περιόδου της ελληνικής ιστορίας

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Στο πηγάδι της μνήμης μιας τραγικής περιόδου της ελληνικής ιστορίας

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Στο πηγάδι της μνήμης μιας τραγικής περιόδου της ελληνικής ιστορίας