Κασσιανίδου: «Το Υφυπουργείο έχει ξεκινήσει μια ιδέα για σχολεία πολιτισμού»

Δημοσιεύθηκε 6.2.2024
Η Υφυπουργός Πολιτισμού δρ Βασιλική Κασσιανίδου σε επίσκεψή της στο Δημοτικό Αγίου Μάρωνα , στο πλαίσιο ημερίδας για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά με τίτλο «Στους τόπους μας». Πηγή: Υφυπουργείο Πολιτισμού.
Η υφυπουργός Πολιτισμού βρέθηκε σε ημερίδα για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά που διοργανώθηκε από το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα

Η Υφυπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείου Αγίου Μάρωνα στο πλαίσιο της Ημερίδας για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά με τίτλο «Στους τόπους μας».

4764537501248909 1000034077

«Αν αγαπήσουν τον πολιτισμό τα παιδιά σε μικρή ηλικία, τότε θα συνεχίζουν να αγαπούν και να στηρίζουν τον πολιτισμό μας», δήλωσε η Υφυπουργός Πολιτισμού Δρ. Βασιλική Κασσιανίδου μετά το πέρας της Ημερίδας για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά με τίτλο «Στους τόπους μας…», που διοργανώθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα, στη Λευκωσία.

Η Υφυπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε σήμερα το σχολείο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρεσβευτές Πολιτισμού – Μαθητές Πρεσβευτές Πολιτισμού», το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Η ημερίδα διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Υφυπουργού και με τη στήριξη της Κυπριακής Εθνικής Επιτροπής UNESCO. Στην Ημερίδα συμμετείχαν παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα, το Δημοτικό ΝΑΡΕΚ, Γ΄ Δημοτικό Αγίου Δομετίου και Δημοτικό Μαθιάτη.

4764537287508329 20240206 091940

Σε δηλώσεις της προς τους δημοσιογράφους, η Υφυπουργός Πολιτισμού ανάφερε ότι στο Δημοτικό σχολείο του Αγίου Μάρωνα διοργανώνεται μια «υπέροχη», όπως τη χαρακτήρισε εκδήλωση, που αφορά στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά.

«Το Υφυπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Παιδείας έχουν μια στενή συνεργασία, ώστε να δημιουργήσουμε και να φέρουμε την πολιτιστική παιδεία μέσα στα σχολεία», δήλωσε.

Σημείωσε ότι το Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Μάρωνα κάνει αυτή τη δραστηριότητα εδώ και καιρό «που φέρνει σχολεία από άλλες περιοχές για να γνωρίσουν μεταξύ τους οι κοινότητες».

«Το Υφυπουργείο έχει ξεκινήσει μια ιδέα για σχολεία πολιτισμού, την οποία χτίζουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και ελπίζουμε ότι από Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί», είπε σχετικά.

4764537090971949 20240206 101337

«Σε αυτή τη φάση γίνεται σε πιλοτική βάση και είναι κάτι το οποίο πιστεύουμε πάρα πολύ τόσο εγώ όσο και η Υπουργός Παιδείας, διότι θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από τα παιδιά να αγαπούν τον πολιτισμό», ανάφερε η Υφυπουργός.

«Αν αγαπήσουν τον πολιτισμό σε αυτή τη μικρή ηλικία, τότε θα συνεχίζουν να αγαπούν και να στηρίζουν τον πολιτισμό μας. Μόνο μέσα από τον πολιτισμό έχουμε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο», κατέληξε η Δρ. Κασσιανίδου στις δηλώσεις της.

Στον χαιρετισμό της προηγουμένως κατά την Ημερίδα, η Υφυπουργός Πολιτισμού εξέφρασε τη χαρά της για την παρουσία «στο πανηγύρι πολιτισμού και συνύπαρξης», που έχει οργανωθεί.

Απηύθυνε τα συγχαρητήρια της στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα για την πρωτοβουλία «να μας φέρει όλους μαζί σήμερα εδώ για να ζωντανέψουμε μαζί την άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας, τις παραδόσεις και τις ζωντανές εκφράσεις που έχουν κληροδοτηθεί από τους προγόνους μας, τις προφορικές παραδόσεις, τις κοινωνικές πρακτικές, τα ήθη και τα έθιμα, τις γιορτές και τελετές που σχετίζονται με τη φύση και τα στάδια της ζωής, τις γνώσεις και τις τεχνικές για τη δημιουργία χειροποίητων κατασκευών».

Η προστασία της άυλης κληρονομιάς, συνέχισε η Υφυπουργός Πολιτισμού, αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της πολιτιστικής ποικιλομορφίας. «Η κατανόηση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς διαφορετικών κοινοτήτων ενισχύει τον διαπολιτισμικό διάλογο και ενθαρρύνει τον αμοιβαίο σεβασμό για διαφορετικούς τρόπους ζωής, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει τη γνώση και τα προσόντα που μεταβιβάζονται μέσω του πολιτισμού από τη μια γενιά στην άλλη», ανάφερε η Δρ. Κασσιανίδου.

«Η σημερινή συνάντηση είναι μόνο η αρχή», τόνισε καλώντας εκπαιδευτικούς και παιδιά να συνεχίσουν τις δράσεις τους. «Να εντοπίσετε και να μελετήσετε τα στοιχεία που είναι εγγεγραμμένα στον Εθνικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Να προσκαλέσετε στο σχολείο τεχνίτες και δημιουργούς. Να συνομιλήσετε μαζί τους», υπογράμμισε η Υφυπουργός.

«Η άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά καταγράφει ιστορίες», είπε η Υφυπουργός και προέτρεψε να αφουγκραστούν τις ιστορίες αυτές και δημιουργήσουν μια ουσιαστική σχέση μαζί τους. «Κρατήστε την άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας ζωντανή», σημείωσε.

«Το Υφυπουργείο Πολιτισμού και εγώ προσωπικά πιστεύω βαθιά στη δύναμη του πολιτισμού και των Τεχνών να διαμορφώνουν ακέραιους ανθρώπους και ένα πιο όμορφο κόσμο» ανάφερε . «Σας θέλουμε όλους εσάς συνοδοιπόρους στο ταξίδι αυτό γνωριμίας και ανάδειξης του πολιτισμού μας και των αξιών που πρεσβεύει», πρόσθεσε η Δρ. Κασσιανίδου.

«Εάν επενδύσουμε σε αξίες θα μπορέσουμε να μετασχηματίσουμε τον κόσμο μας σε ένα κόσμο αποδοχής και συμπερίληψης. Έναν κόσμο που να επενδύει στις ρίζες και στον πολιτισμό του για να μπορεί να αποκτήσει φτερά στέρεα για νέα ταξίδια δημιουργίας», είπε η Υφυπουργός Πολιτισμού Δρ. Κασσιανίδου.

«Η νέα γενιά, εσείς παιδιά, είσαστε η ελπίδα μας για ένα καλύτερο αύριο», είπε.

Ενημέρωσε ακολούθως ότι σχεδιάζει το Υφυπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, για να υλοποιήσει προγράμματα τα οποία θα φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με τον πολιτισμό. «Αυτό που θέλουμε είναι η πολιτιστική παιδεία να αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσής σας και να καλλιεργήσει τη συναισθηματική σας νοημοσύνη», ανάφερε απευθυνόμενη στα παιδιά.

«Μέσα από τις τέχνες, θέλουμε να μπορέσετε, αγαπημένα μου παιδιά, να εκφράσετε απόψεις και συναισθήματα, να ανακαλύψετε και να καλλιεργήσετε τα ταλέντα σας», συμπλήρωσε η Υφυπουργός.

Διευκρίνισε ότι «μέρος της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος «Σχολεία Πρεσβευτές Πολιτισμού- Μαθητές Πρεσβευτές Πολιτισμού» που σχεδιάζεται αποτελεί και η επένδυση στη γνωριμία με την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, κάτι που υλοποιείται σε πιλοτική μορφή σήμερα με τη δική σας βοήθεια». «Στόχος του Υφυπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας είναι να υλοποιηθεί και σε άλλα σχολεία κατά τη επόμενη σχολική χρονιά, 2024-2025», είπε σχετικά.

Κλείνοντας, η Υφυπουργός Πολιτισμού επανέλαβε τη χαρά της για την ευκαιρία της να μοιραστεί «το σημερινό ταξίδι γνώσης και εμπειρίας», όπως το χαρακτήρισε, μαζί με τα παιδιά.

Ακολούθησαν παρουσιάσεις των σχολείων από τα παιδιά των Δημοτικών που σχετίζονται με την ιστορία των Κοινοτήτων τους και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά τους. Ακολουθήσαν βιωματικά εργαστήρια βασισμένα στην ιστορία και στις παραδόσεις, ενώ η Υφυπουργός στο εργαστήρι των λαϊκών παραμυθιών αφηγήθηκε παραμύθι στα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων με το μήνυμα ότι η δύναμη του πολιτισμού να απελευθερώνει το μυαλό και την ψυχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Alternative Brains Rule | «Κατάληψη» της New Division στις 21 Δεκεμβρίου - Τα σχέδια για το 2025

Αγία Νάπα 2030: Κατέθεσε τον φάκελο υποψηφιότητας για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Αγία Νάπα 2030: Κατέθεσε τον φάκελο υποψηφιότητας για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Αγία Νάπα 2030: Κατέθεσε τον φάκελο υποψηφιότητας για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης

Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης

Υπέβαλε και το Kourion 2030 το φάκελο υποψηφιότητάς του για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης