

Ποια θα είναι η επόμενη επιτυχημένη πλατφόρμα; Η εξέλιξη των ειδών απαιτεί να εμφανίζονται καινούργια social με νέα χαρακτηριστικά και να τραβούν εκ νέου το ενδιαφέρον των χρηστών.
Μια τέτοια «υποψήφια» είναι η εφαρμογή Yope, η οποία επιτρέπει την ανταλλαγή στατικών εικόνων σε ιδιωτικές ομάδες. Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία δήλωσε ότι έχει φτάσει τα 2,2 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και τους 800.000 ημερήσιους ενεργούς χρήστες, παρουσιάζοντας ανάπτυξη 300% στους τελευταίους έξι μήνες. Ο Μπάχραμ Ισμαϊλάου, CEO και συνιδρυτής του Yope, δήλωσε ότι ο στόχος της εφαρμογής είναι να φτάσει τα 50 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες έως το επόμενο έτος.
Όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε έντονη κινητικότητα μεταξύ των επενδυτών επιχειρηματικών κεφαλαίων (VCs). Η startup πίσω από το Yope έχει πλέον συγκεντρώσει έναν αρχικό γύρο χρηματοδότησης ύψους 4,65 εκατομμυρίων δολαρίων, με εκτίμηση αξίας στα 50 εκατομμύρια δολάρια.
Η διεπαφή του Yope είναι αρκετά απλή: Μπορείτε να τραβήξετε μια φωτογραφία μέσα από την εφαρμογή ή να επιλέξετε μία από τη βιβλιοθήκη σας και να τη στείλετε σε ένα ομαδικό chat στο οποίο έχετε εγγραφεί ή το οποίο έχετε δημιουργήσει εσείς. Εκεί, μπορείτε επίσης να δείτε εικόνες που έχουν μοιραστεί άλλα μέλη της ομάδας, να αντιδράσετε στις φωτογραφίες και να συνομιλήσετε με την υπόλοιπη ομάδα. Κάθε ομάδα διαθέτει και έναν τοίχο, όπου το Yope χρησιμοποιεί μηχανική μάθηση για να αποκόψει και να συνδυάσει εικόνες, δημιουργώντας ένα ατέρμονο φωτογραφικό κολάζ από το περιεχόμενο.
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει και ένα πρόγραμμα πρεσβευτών (ambassador program) για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της και τα «κατεβάσματα» της εφαρμογής, προσφέροντας οικονομικά κίνητρα σε power users που δημοσιεύουν περιεχόμενο σχετικά με την εφαρμογή σε άλλες πλατφόρμες, όπως το TikTok και το Instagram. Σύμφωνα με το Yope, τα βίντεο που δημιουργήθηκαν από αυτούς τους πρεσβευτές έχουν ξεπεράσει τα 56 εκατομμύρια προβολές. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε πόσα «κατεβάσματα» προήλθαν από αυτά τα βίντεο, αλλά συνολικά το 70-80% των χρηστών της εφαρμογής έχουν εγγραφεί μέσω προσκλήσεων από άλλους χρήστες.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης νέες λειτουργίες. Παρόλο που δεν έχει ακόμα ενσωματώσει βίντεο, κάτι τέτοιο βρίσκεται στα μελλοντικά της σχέδια. Μια ακόμη προγραμματισμένη λειτουργία είναι η ημερήσια υπενθύμιση σύνδεσης (daily check-in trigger), η οποία θα παρακινεί τους χρήστες να ελέγχουν την ομάδα τους, να βλέπουν τις φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί και να αλληλεπιδρούν με αυτές. Επιπλέον, η εταιρεία επιθυμεί να κάνει τους τοίχους πιο διαδραστικούς, επιτρέποντας στους χρήστες να προσθέτουν αυτοκόλλητα, να ζωγραφίζουν σκίτσα και να κάνουν zoom in/out για να βλέπουν φωτογραφίες ανά ημέρες, μήνες ή χρόνια. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να λανσάρει μια οικογενειακή ομάδα (family group format), με στόχο να επεκτείνει τη χρήση της εφαρμογής πέρα από το βασικό της κοινό, που αποτελείται κυρίως από χρήστες της Generation Z. Προς το παρόν, ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών της εφαρμογής είναι 18 ετών.
Παρότι το βασικό μέλημα της εταιρείας είναι η απόκτηση περισσότερων χρηστών, το Yope εξετάζει ήδη πιθανά μοντέλα εσόδων, με την εισαγωγή συνδρομητικών προγραμμάτων να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των επιλογών του.
Το βασικό χαρακτηριστικό του Yope – η δυνατότητα κοινής χρήσης φωτογραφιών και συνομιλιών μέσα σε ιδιωτικές ομάδες – φαίνεται να καλύπτει ένα κενό στην αγορά. Όντως, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν ομάδες στο WhatsApp και το Snapchat. Όντως, κάποιοι έχουν ιδιωτικούς ομαδικούς λογαριασμούς στο Instagram. Όμως, η κοινή χρήση φωτογραφιών σε συνδυασμό με μια απλή συνομιλία δεν είναι η κύρια χρήση αυτών των μεγάλων εφαρμογών. Ακόμα και τοInstagram φαίνεται να έχει εγκαταλείψει αυτήν την ιδέα: η προσπάθειά της να δημιουργήσει ιδιωτικές ομάδες μέσω του «Flipside» διακόπηκε μόλις πέντε μήνες μετά την κυκλοφορία της.
Ίσως έχει έρθει η ώρα της Yope. Όμως, η εντυπωσιακή ανάπτυξη από μόνη της δεν λέει κάτι, το θέμα είναι εάν θα μπορέσει να τη διατηρήσει. Το BeReal, άλλη μια εφαρμογή με ιδιωτικές ομάδες, γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη για ένα-δύο χρόνια, αλλά στη συνέχεια επιβραδύνθηκε δραματικά.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.