Σιωπηλές κλήσεις

ΒΑΛΙΑ ΚΑΪΜΑΚΗ Δημοσιεύθηκε 23.4.2024

Σαν χθες μου φαίνεται που το τηλέφωνο στο σπίτι είχε ένα τεράστιο καλώδιο και πήγαινε πέρα δώθε από δωμάτιο σε δωμάτιο, με τον σκύλο να μπλέκεται και τη μάνα μου να φωνάζει «τελείωνε επιτέλους θα θέλει να με πάρει ο πατέρας σου και δεν θα μπορεί». Ήταν οι εικόνες της εφηβείας μας, με όλα τα στερεότυπα, η εξέλιξη του «Λόλα να ένα μήλο», χωρίς τη γιαγιά και με τη μαμά με μίνι φούστα. Η μεγάλη φαντασίωση τότε ήταν να μπορώ να βλέπω την κολλητή μου (MBF το λένε τώρα στο Instagram) και όχι μόνο να την ακούω. Ποιος φαντάζονταν...

... ότι θα 'ρθει αυτή η μέρα που με την ίδια κολλητή (πόσο τυχερή είμαι) θα τα λέγαμε, πολύ πιο σύντομα αλλά με εικόνα. Όχι πάντα όμως, το τηλέφωνο μια χαρά είναι γιατί εμείς δεν στέλνουμε ηχητικά μηνύματα η μία στην άλλη μέσω messaging. Μερικές συνήθειες πεθαίνουν αργά ή και ποτέ. 

Ωστόσο, η λαχτάρα του να σηκώσεις το τηλέφωνο πρώτος (μαλλιοτραβιόμασταν με την αδελφή μου) έχει μετεξελιχθεί στο «δεν ξέρω τον αριθμό, δεν σηκώνω». Το ακούω όλο και περισσότερο γύρω μου. Μια με τις εταιρείες που μας κυνηγούσαν για χρέη, μια με το ατελείωτο τηλε-μάρκετινγκ για νέα σύνδεση ή συνδρομή. Και τώρα πρόσφατα έχουν προστεθεί και τα «σιωπηλά» ή «εγκαταλελειμμένα» τηλεφωνήματα. Και κάπου εκεί εγκατέλειψα κι εγώ και μάλλον δεν θα ξανασηκώσω τηλέφωνο που δεν αναγνωρίζω. Ας μου στέλνει μήνυμα όποιος έχει το τηλέφωνό μου και θέλει να με βρει, όπως κάνουν όλοι.

Τα σιωπηλά τηλεφωνήματα είναι συνήθως από εταιρείες μάρκετινγκ και τα αυτοματοποιημένα συστήματα κλήσεών τους, γνωστά ως dialers ή predictive dialers. Αυτά τα dialers, που χρησιμοποιούνται κυρίως σε τηλεφωνικά κέντρα, καλούν αυτόματα τηλεφωνικούς αριθμούς και συνδέουν τους ανθρώπους με τους υπαλλήλους του τηλεφωνικού κέντρου μόλις απαντηθεί το τηλέφωνο.

Όμως οι επιλογείς δεν λειτουργούν πάντα όπως θα έπρεπε. Για παράδειγμα, εάν ο επιλογέας πραγματοποιήσει μια κλήση αλλά δεν υπάρχει υπάλληλος του τηλεφωνικού κέντρου για να την πάρει, το άτομο που καλείται θα ακούσει σιωπή στην άλλη άκρη της γραμμής. Ή όταν η τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τα τηλεφωνικά κέντρα για την ανίχνευση ενός τηλεφωνητή νομίζει ότι είστε τηλεφωνητής διακόπτει την κλήση πριν ακούσετε οτιδήποτε.

Πανικός δεν χρειάζεται. Δεν λέμε τίποτα και το κλείνουμε. Ένας τρόπος να το αποφύγουμε είναι να απαιτήσουμε από την τηλεφωνική μας εταιρεία, ο αριθμός μας να είναι μυστικός. Αλλά και πάλι, πολλά αυτόματα κέντρα απλώς βάζουν αριθμούς στη σειρά. 

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να πρόκειται για απάτη. Οι σιωπηλές κλήσεις είναι συχνά το πρώτο βήμα σε ένα σχέδιο τηλεφωνικής απάτης που μπορεί να οδηγήσει στην κλοπή της ταυτότητάς σας ή στην αφαίμαξη του τραπεζικού σας λογαριασμού. Η σιωπή στην άλλη άκρη του τηλεφώνου είναι στην πραγματικότητα ένας υπολογιστής που συλλέγει πληροφορίες για εσάς - οποιοσδήποτε μικρός θόρυβος, όπως ένας βήχας, μπορεί να σηματοδοτήσει στον υπολογιστή ότι ο αριθμός που μόλις καλέσατε είναι μια ενεργή γραμμή, στην οποία απαντάει άνθρωπος. Μόλις ο υπολογιστής διαπιστώσει ότι ένας άνθρωπος απάντησε στην κλήση, οι αριθμοί συλλέγονται και πωλούνται σε εγκληματίες, οι οποίοι τους χρησιμοποιούν για να αποκτήσουν προσωπικές πληροφορίες. Η τηλεφωνική απάτη μπορεί να λάβει πολλές μορφές. Ένας από τους πιο συνηθισμένους τύπους είναι το vishing. Το vishing είναι η συντομογραφία για το «φωνητικό ψάρεμα (από το voice και το phishing)», το οποίο περιλαμβάνει την εξαπάτηση ανθρώπων μέσω τηλεφώνου, παρασύροντάς τους να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες. Στο vishing, ο επιτιθέμενος προσπαθεί να υποκλέψει τα δεδομένα του θύματος (για παράδειγμα παριστάνοντας ότι είναι υπάλληλος τραπέζης) και να τα χρησιμοποιήσει προς όφελός του, συνήθως για να αποκτήσει οικονομικό πλεονέκτημα.

Είναι μεγάλο κρίμα, όμως, που περάσαμε από την απόλυτη χαρά ενός τηλεφωνήματος, με όλους τους συνειρμούς που αυτό είχε -φιλία, ρομάντζο, το ναι για την πρώτη μας δουλειά- στην απόλυτη ενόχληση. Λυπάμαι που θα χάσω όλα τα υπέροχα συναισθήματα που μου δημιουργούσε το κουδούνισμα του τηλεφώνου για να έχω την ησυχία μου.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Σε έναν ανθισμένο χωματόδρομο δίπλα από μια ήσυχη πάροδο…»

«Σε έναν ανθισμένο χωματόδρομο δίπλα από μια ήσυχη πάροδο…»

«Σε έναν ανθισμένο χωματόδρομο δίπλα από μια ήσυχη πάροδο…»

Η χρονιά του 1974: Εκθέσεις που πέτυχαν και απέτυχαν

Η χρονιά του 1974: Εκθέσεις που πέτυχαν και απέτυχαν

Η χρονιά του 1974: Εκθέσεις που πέτυχαν και απέτυχαν

Προσοχή στις Πλάτρες

Προσοχή στις Πλάτρες

Προσοχή στις Πλάτρες