Πουθενά και Αλλού | νέα δουλειά από τη Βίκυ Περικλέους

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 23.4.2012

Η νέα δουλειά της Βίκυς Περικλέους με τίτλο «Πουθενά και Αλλού» είναι επόμενη έκθεση που φιλοξενεί η Omikron Gallery στη Λευκωσία από τις 28 Απριλίου και μέχρι τις 24 Μαϊου.


Με διάθεση ανακατασκευής της πραγματικότητας, προσεγγίζοντάς τη σουρεαλιστικά [και ιδανικά;], η εικαστικός Βίκυ Περικλέους παρουσιάζει την νέα εικαστική της πρόταση με τίτλο «Πουθενά και αλλού». Πρόκειται για έναν τίτλο, η βάση του οποίου βρίσκεται στο σινεμά: αποτελεί παράφραση της ταινίας «Εδώ και εκεί», των Jean Luc Godard και Anna-Marie Mieville, και επιδιώκει να δημιουργήσει μια γέφυρα μεταξύ αυτών των χωρικών εννοιών και των χρονικών διαστάσεων.

Τι θα δούμε


Στην νέα έκθεσή της στην Omikron Gallery, η Βίκυ Περικλέους επεξεργάζεται φωτογραφικά αρχεία από όλη την Κύπρο και ανασκευάζει χώρους οικείους και απόμακρους (ή άπιαστους;) την ίδια ώρα.

Η δουλειά της περιλαμβάνει τη σειρά «Χρονικά» και μεγάλου μεγέθους κολάζ, τα οποία απορρέουν από διαφορετικούς τόπους και σε διαφορετικούς χρόνους και δημιουργούν νέα περιβάλλοντα που «ενώ προτείνουν μια συνεκτική πραγματικότητα, κινούνται παράλληλα σε ακαθόριστα πλαίσια και αγγίζουν το φαντασιακό», όπως αναφέρεται σε σημείωμα για την έκθεση.

viky1


«Αστέρι του Νοτιά», από τη σειρά Χρονικά, 2012, τύπωμα, σχέδιο, κολάζ, 50 x 70 εκ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


«Mirage», 2011, φωτογραφικό χαρτί, σχέδιο, κολάζ, 140 x 150 εκ.

viky4


«Πουλί του παραδείσου» από τη σειρά Χρονικά, 2012, τύπωμα, σχέδιο, κολάζ, 50 x 70 εκ.

viky23


«Κήπος με τις βουκεμβίλιες» από τη σειρά Χρονικά, 2012, τύπωμα, σχέδιο, κολάζ, 50 x 70 εκ.

Στην έκθεση θα δούμε την εγκατάσταση «Αστέρω», όπου αναδομείται η ιστορία του χώρου όπου στεγαζόταν ο κινηματογράφος «Χρυσός Αστέρας» στο χωριό Κοντεμένος και πλέον χρησιμοποιείται ως αποθήκη πυρομαχικών των τουρκικών στρατευμάτων. Μια σειρά από ταυτόχρονες αφηγήσεις μίας βίαιης ιστορίας πάθους που συγκλόνισε την κοινότητα του χωριού και σημάδεψε το χώρο του σινεμά, διασταυρώνονται στο έργο της εικαστικού.

Στο έργο «Κάθε Ξημέρωμα», το Αεροδρόμιο Λευκωσίας προσεγγίζεται ως σημείο αποτυχίας και ατέρμονης προσμονής. Πλάνα του αεροδρομίου Λευκωσίας από τις βραδινές μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, βρίσκονται σε μια διαρκή επανάληψη, χωρίς ωστόσο να ολοκληρώνεται το χάραμα. Η ατμοσφαιρική αίσθηση του χώρου την ώρα του ηλιοβασιλέματος ανακαλεί ρομαντικές απεικονίσεις του νησιού όπως προβάλλεται στους τουριστικούς οδηγούς και δημιουργεί την προσμονή ολοκλήρωσής του. Επίσης, το κτήριο ανακατασκευάζεται σε μακέτα και επιστρώνεται με υλικά και τεχνικές δημοφιλή στα  λαϊκά στρώματα του ‘60 και ‘70, ακυρώνοντας τη μοντερνιστική αισθητική του κτηρίου. Η εγκατάσταση ολοκληρώνεται με τον ήχο του περιβάλλοντα χώρου του Αεροδρομίου. Σημειώστε πως η Βίκυ Περικλέους έχει συμμετάσχει με έργο της στην έκθεση Uncovered με αποκλειστικό θέμα το Αεροδρόμιο Λευκωσίας.

Έργο της βρίσκεται, επίσης, αυτή τη στιγμή στην έκθεση Utopia, όπου παρουσιάζονται τα νέα αποκτήματα της συλλογής του Νίκου Χρ. Παττίχη, εκδότη της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» και ιδιοκτήτη της Omikron Gallery. Η έκθεση φιλοξενείται στο Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη, στη Λεμεσό.

Ποια είναι


Η Βίκυ Περικλέους [γ. 1976] ζει κι εργάζεται στη Λευκωσία. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Frederick, Λευκωσία, στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο του Manchester Metropolitan, Αγγλία και έκανε μεταπτυχιακό στη Σκηνογραφία/Εικαστική Γλώσσα του Performance στο Wimbledon School of Art, Λονδίνο. Η δουλειά της κινείται ανάμεσα σε διαφορετικούς τομείς και χαρακτηρίζεται από ποικίλα μέσα. Περιλαμβάνει εγκαταστάσεις, δράσεις και περφόρμανς. Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Κύπρο και το εξωτερικό, όπως το Uncovered: Nicosia International Airport, 2010-2013  σε επιμέλεια Παυλίνας Παρασκευαϊδου και Basak Senova, Μονόδρομος, 3η Μπιενάλε Αθήνας σε επιμέλεια Nicolas Bourriaud, Ξένιας Καλπακτσόγλου και Poka-Yio, Κύπρος 2010, Η τέχνη σε παρόντα χρόνο σε επιμέλεια Άντρης Μιχαήλ και Γιάννη Τουμαζή στο Παρίσι, Little Land Fish, Έκθεση υπό την αιγίδα Κωνσταντινούπολης, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2010, σε επιμέλεια  Δρ. Αντώνη Δανού και Δρ. Zeynep Yasa Yaman, Antrepo 5, Sanat Limani, Κωνσταντινούπολη, Τουρκία και UTOPIA: Nέα αποκτήματα της συλλογής Νίκου Χρ. Παττίχη και της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» σε επιμέλεια επιμέλεια Έλενας Παρπα και Μαρίας Στάθη, Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη, Λεμεσός, 2012. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της ως επισκέπτης-καλλιτέχνης σε σεμινάρια, συνέδρια και ομιλίες. Η Βίκυ Περικλέους εκπροσωπείται από την Omikron Gallery, Λευκωσία.

+ Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 27 Απριλίου στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Μαϊου. Ώρες λειτουργίας Δευτέρα-Παρασκευή: 10:00-13:00 και 16:00-20:00, Σάββατο: 10:00-14:00. Πληροφορίες τηλ. 22678240.  



ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: «Η όγδοη μέρα», από τη σειρά Χρονικά, 2012, φωτογραφικό χαρτί, σχέδιο, κολάζ, 215 x 245 εκ.





Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ