Πέντε θεατρικά σχήματα συμμετέχουν στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος 2017 το οποίο ξεκινά στις 2 και ολοκληρώνεται στις 28 Ιουλίου.
Με δύο παραγωγές από την Κύπρο και μία από τη Λετονία, την Ελλάδα και το Ισραήλ, το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί σε τρεις χώρους: στο Αμφιθέατρο «το σκαλί» στην Αγλαντζιά, στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου και στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου.
Αυλαία με Σατιρικό
Την αυλαία της 21ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ θα ανοίξει στο Αμφιθέατρο «το σκαλί» στις 2 Ιουλίου, το Σατιρικό Θέατρο με την παραγωγή Ηλέκτρατου Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Νεοκλή Νεοκλέους.
Στη συνέχεια το Ρωσικό Θέατρο Mikhail Chekhov της Ρίγα στη Λετονία, ένα από τα παλαιότερα ρωσικά θέατρα στον κόσμο εκτός Ρωσίας, θα παρουσιάσει την Μήδειατου Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Βλάντισλάβ Ναστάβσιέβ.
Θα ακολουθήσουν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με την αισχύλεια τραγωδία, Επτά επί Θήβας, σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις και σε μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και το Θέατρο Δέντρο με τον Οιδίποδα Τύραννοτου Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Άντυ Παπαδημητρίου. Ο φετινός κύκλος των παραστάσεων του Φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με τις Βάκχεςτου Ευριπίδη από το Yair Sherman Ensemble του Ισραήλ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου Γαΐρ Σιέρμαν.
Κάθε χρόνο το «Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος» αναπτύσσεται, διευρύνεται, αγγίζει τα ευρύτερα στρώματα, συνεισφέρει στο διεθνές και στο τοπικό πολιτιστικό τοπίο και ανοίγει εποικοδομητικούς διαλόγους με άλλες χώρες.
Η αύξηση των εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια, αλλά και η διπλή διάκρισή του με την ευρωπαϊκή αναγνώριση EFFE Label [2015-2016 και 2017-2018], ως ένα από τα καλύτερα φεστιβάλ της Ευρώπης, ενισχύουν την καθιέρωση του ξεχωριστού αυτού θεσμού με διεθνή εμβέλεια, αποδεικνύουν την επιτυχή πορεία και διεύρυνσή του και πεισμώνουν στη συνέχισή του.
Διαχρονική επιθυμία των διοργανωτών είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη προσέλευση του κυπριακού κοινού, αλλά και των ξένων επισκεπτών στις παραστάσεις του Φεστιβάλ, τόσο με τον υπερτιτλισμό όλων των παραστάσεων, όσο και με τις χαμηλές τιμές εισιτηρίου, προσφέροντας την ευκαιρία στους φίλους του θεάτρου να απολαύσουν σημαντικές παραγωγές αρχαίου ελληνικού δράματος από θεατρικά σχήματα εντός και εκτός Κύπρου.
Την επταμελή Επιτροπή Επιλογής των παραστάσεων αποτελούσαν δύο εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού: Νάντια Στυλιανού, ανώτερη μορφωτική λειτουργός/προεδρεύουσα της επιτροπής, Αριστόδημος Αναστασιάδης, μορφωτικός λειτουργός Α΄, δύο εκπρόσωποι του Κυπριακού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου: Μαρίνος Ανωγυριάτης, σκηνοθέτης, Μαρία Μανναρίδου-Καρσερά, σκηνοθέτις, ένας εκπρόσωπος του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού: Ειρένα Επαμεινώνδου, τουριστική λειτουργός και δύο αριστίνδην μέλη, τα οποία διορίστηκαν από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κατόπιν προτάσεων των Πολιτιστικών Υπηρεσιών και του ΚΚΔΙΘ αντίστοιχα: Ανθή Αντωνιάδου, ηθοποιός, αρχαιολόγος και Στέφανος Αθηαινίτης, σκηνογράφος.
Με τη σοφόκλεια Ηλέκτρα, την τραγωδία της απελευθέρωσης του ανθρώπου απέναντι στη μοίρα, σε παραγωγή του Σατιρικού Θεάτρου, ανοίγει η φετινή αυλαία του «Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος». Στην Ηλέκτρα, η οποία αντιπροσωπεύει την τελευταία και ωριμότερη δημιουργική περίοδο του Σοφοκλή, εξιστορείται το φονικό στο παλάτι των Ατρειδών, το οποίο κορυφώνεται με τη μητροκτονία του Ορέστη. Η Ηλέκτρα μένει μόνη για να φέρει στο τέλος την κάθαρση, η οποία συντελείται με το φόνο της Κλυταιμνήστρας και του Αιγίσθου. Είναι η τραγική ηρωίδα που, από την πρώτη στιγμή, προβάλλει το πάθος της για εκδίκηση.
Μέσω του λόγου, του απλού λόγου της μετάφρασης, η Ηλέκτρα του Σοφοκλή έρχεται να πραγματωθεί στο σήμερα, στη σημερινή κοινωνία, πιο σύγχρονη από ποτέ. Η τραγωδία τονίζει την ελευθερία που φέρνει η δικαίωση και την επιβολή της τάξης στην αταξία. Κανείς δεν τιμωρείται στο τέλος του έργου, δεν επεμβαίνουν ούτε οι Θεοί ούτε οι χθόνιες Ερινύες, μόνο οι θεατές είναι κριτές των πράξεων των δυο αδελφών.
Το Ρωσικό Θέατρο Mikhail Chekhov της Ρίγα, ένα από τα παλαιότερα ρωσικά θέατρα στον κόσμο εκτός Ρωσίας, που ιδρύθηκε το 1883, παρουσιάζει τη Μήδεια του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Βλάντισλάβ Ναστάβσιέβ, ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες και συνθέτες της Λετονίας.
Στην αριστουργηματική αυτή τραγωδία, η οποία πραγματεύεται την τελευταία πράξη της παθιασμένης σχέσης του Ιάσονα με τη Μήδεια, ο Ιάσονας αποφασίζει να εγκαταλείψει τη σύζυγό του για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα και η προδομένη Μήδεια τον εκδικείται με τον πιο σκληρό τρόπο: τη δολοφονία των παιδιών τους. Με την Μήδεια που αναμιγνύει ηθική ιδιαιτερότητα και ισχυρό πάθος, ο Ευριπίδης κατάφερε να δημιουργήσει όχι μόνο έναν από τους ισχυρότερους χαρακτήρες στην Ελληνική λογοτεχνία, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα τραγικά δράματα. Η γοητεία των φωτεινών, έντονων και παθιασμένων μύθων δεν ξεθωριάζει για περισσότερο από δύο χιλιάδες χρόνια.
To ΚΘΒΕ παρουσιάζει την αισχύλεια πολιτική τραγωδία, Επτά επί Θήβας, σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις και σε μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες του περσινού καλοκαιριού στην Ελλάδα.
Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας αφήνει το θρόνο στους δύο γιους του, οι οποίοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Όταν ήρθε, ωστόσο, η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Εξοργισμένος ο Πολυνείκης συμμάχησε με το βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί των δύο αντίπαλων στρατευμάτων παρατάχθηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης, με τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη αντιμέτωπους στην έβδομη πύλη. Κεντρικός ήρωας της τραγωδίας είναι ο Ετεοκλής˙ η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση σε μια μάχη καταδικασμένη, χωρίς πραγματικό νικητή.
Το Θέατρο Δέντρο συμμετέχει για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ και παρουσιάζει τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, το εμβληματικότερο ίσως δράμα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, στο επίκεντρο του οποίου τίθεται το άτομο σε σχέση με την προσωπική του ελευθερία, την εξουσία, την κοινωνία και τη θεϊκή βούληση.
Ο χρησμός του Απόλλωνα προβλέπει πως η πόλη των Θηβών θα σωθεί από το λοιμό, μόλις βρεθεί ο υπαίτιος για το θάνατο του βασιλιά Λάιου και αποβληθεί από αυτήν. Έτσι, ο Οιδίποδας ξεκινά την έρευνα, που όσο πιο βαθιά πηγαίνει τόσο πιο κοντά τον φέρνει στην αλήθεια. Τρία στάδια, τρεις Οιδίποδες μέσα στο χρόνο, που φθείρονται από αυτόν και την ίδια στιγμή τους υπενθυμίζει την ύπαρξη του θανάτου. Ο ίδιος που έσωσε τη Θήβα από τη μάστιγα της Σφίγγας, ο ίδιος τώρα τη μολύνει με τις πράξεις του. Η αλήθεια γίνεται διαχρονική, ξεπερνάει το χρόνο μιας ανθρώπινης ζωής, ξεπερνάει το θάνατο. Ο Οιδίποδας γίνεται ένας από μας, κι εμείς γινόμαστε αυτός.
Ο βραβευμένος ισραηλινός σκηνοθέτης Γαΐρ Σιέρμαν παρουσιάζει τις Βάκχες του Ευριπίδη, σε μια σύγχρονη ανάγνωση του έργου, μια συναρπαστική σκηνοθετική προσέγγιση κι ένα υψηλής αισθητικής καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, την παραγωγή που του χάρισε το βραβείο «Golden Porcupine – Σκηνοθέτης της χρονιάς» για το 2016.
Στις Βάκχες, ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα και αινιγματικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, ο Διόνυσος πρωταγωνιστεί ως ανθρωποποιημένος θεός, εισχωρώντας ως μια νέα δύναμη για να επιβάλει τη δική του λατρεία. Σε ένα παιχνίδι συζεύξεων και μεταμορφώσεων, ο μύθος και η ιστορία συναντιόνται με υπόβαθρο την ποιητική αναγωγή, ενώ με τρόπο απρόσμενο συνυπάρχουν το τραγικό, το δραματικό και το θεατρικό στοιχείο. Ο θεός Διόνυσος καταργεί τα σύνορα που υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων, της κοινωνικής τάξης, του φύλου, της ηλικίας, ακόμα και τη διαφορά ανάμεσα στην ανθρώπινη και θεία ιδιότητα. Η πόλη που αρνείται την ύπαρξή του θα γνωρίσει τη δύναμη και την κυριαρχία του θεού, μέσα από έναν μυστηριακό, σκοτεινό και αιματηρό εφιάλτη.
Όλες οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21:00. Προσέλευση μέχρι τις 20:45. Εισιτήρια προς 10 ευρώ και 5 ευρώ (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι). Δωρεάν είσοδος για τα Μέλη του ΚΚΔΙΘ με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2017 και για ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο.
Πώληση εισιτηρίων: Περίπτερα SOEASY παγκύπρια Musical Paradise Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι και ηλεκτρονικά www.SoldoutTickets.com.cy
Έναρξη προπώλησης εισιτηρίων στις 12 Ιουνίου 2017
Οι ελληνόφωνες παραστάσεις θα συνοδεύονται από αγγλικούς υπέρτιτλους, ενώ οι παραστάσεις εκτός Κύπρου και Ελλάδας θα συνοδεύονται από ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Για τη διευκόλυνση του κοινού από τη Λευκωσία, θα προσφερθεί δωρεάν μεταφορά με λεωφορεία για την παρακολούθηση των δύο παραστάσεων της παραγωγής του Κ.Θ.Β.Ε., Επτά επί Θήβας, στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου στις 12 και 13 Ιουλίου.
▪ Ώρα αναχώρησης 18:30 (χώρος στάθμευσης απέναντι από το Κέντρο Χειροτεχνίας στη λεωφόρο Αθαλάσσας) ▪ Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 7000 2414 μέχρι τις 7 Ιουλίου 2017.
________________________________________________ Το κοινό που θα παρακολουθήσει παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου προτρέπεται να μεταβεί στον χώρο τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης. Η στάθμευση αυτοκινήτων θα γίνεται στον Άγιο Ερμογένη, απ’ όπου το κοινό θα μεταφέρεται με λεωφορεία στο χώρο του θεάτρου. Τελευταία διαδρομή λεωφορείου για τη μεταφορά των θεατών από τον χώρο στάθμευσης στον χώρο του θεάτρου στις 20:45.
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή
υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που
παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους.
Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του
περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες
μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε
οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.