Με την παρουσίαση διεθνών και τοπικών παραγωγών σύγχρονου χορού πραγματοποιείται το φετινό Open House International Dance Festival, ένα ετήσιο φεστιβάλ σύγχρονου χορού και περφόρμανς που πραγματοποιεί από το 2010 η Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού.
Η φετινή διοργάνωση πραγματοποιείται από τις 7 μέχρι τις 9 Οκτωβρίου σε διάφορους χώρους στη Λεμεσό παρουσιάζοντας τη δουλειά χορογράφων που ζουν και εργάζονται στην Κύπρο αλλά και στο εξωτερικό.
Η αρχή θα γίνει με τη νέα χορογραφική δουλειά του Φερνάντο Μπελφιόρε από την Ολλανδία, που θα δούμε στο Δημοτικό Πολιτιστικό Κέντρο Πάνος Σολομωνίδης, στη Λεμεσό.
20:30 (45’) Δημοτικό Πολιτιστικό Κέντρο ‘Πάνος Σολομωνίδης’
Χορογραφία και ερμηνεία: Fernando Belfiore
Το AL13FB<3 εξετάζει την ιδέα του σώματος-γλυπτού. Ο Φερνάντο δημιουργεί μια σχέση με διάφορα στοιχεία προκειμένου να κατασκευάσει φυσικές εμπειρίες, σωματικές καταστάσεις και να μεταφράσει συναισθήματα. Ενώ καθοδηγεί το κοινό μέσα από ποιητικούς και μελλοντολογικούς κόσμους, εξετάζει το δυναμικό της μεταμόρφωσης και αφήνει το σώμα να αποκαλύψει μια νέα υλική υπόσταση. Ο Belfiore σχηματοποιεί το περιβάλλον εξαρχής, σαν μια αλχημική σχέση αναδημιουργίας και ανανέωσης.
Ο Fernando Belfiore είναι χορογράφος, performer και καθηγητής με έδρα το Άμστερνταμ. Αποφοίτησε από το SNDO (School for New Dance Development – Amsterdam School of The Arts) το 2011. Πριν μετακομίσει στην Ευρώπη, σπούδασε Θέατρο στο Πανεπιστήμιο του Sao Paolo. Έχει συμμετάσχει σε projects των Deborah Hay, Jeremy Wade, Ann Liv Young, Ibrahim Quraishi και Miet Warlop. Σαν χορογράφος, ο Belfiore έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε φεστιβάλ και παραστάσεις σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, τη Βραζιλία και την Κίνα. Η διπλωματική του εργασία “The miserable thing”, ήταν υποψήφια για το ITS Festival Choreography Award και έλαβε το βραβείο Best Direction στο ACT Festival στην Ισπανία το 2012.
Είναι φιλοξενούμενος καλλιτέχνης στο Dansmakers Amsterdam από το 2011, όπου και έκανε το σόλο του “You Must” με τη δραματουργική συνεργασία του Ivo Dimchev, καθώς και το “.whatdofinallyshare.”, το οποίο επιλέχθηκε στο Aerowaves το 2013. Την ίδια χρονιά δημιούργησε το “supernatural” με την Florentina Holzinger, το οποίο παρουσιάστηκε στο Nuit Blanche/SSBA-Salon Stadschouwnburg. Εκτός από το τελευταίο του σόλο AL13FB<3, ο Fernando περιοδεύει και με το νέο του ομαδικό έργο D3US/X\M4CHIN4. Είναι τακτικός καθηγητής έρευνας της κίνησης στο SNDO και επισκέπτης καλλιτέχνης στο International Choreographic Art Centre (ICK). Η δουλειά του Fernando υποστηρίζεται και από το Work Space Brussel.
08/10/2016
Drained Anatomies:ΤΒΑ ΜΑΝ – Second Look, Παναγιώτης Τοφή-Κύπρος
Η έρευνα ξεκίνησε από τη μελέτη διαφημιστικής εκστρατείας γνωστού αθλητικού οίκου. Εξελίσσεται πλέον γύρω από την εξουθενωτική τάση απόκτησης υψηλών στόχων, όπως και κατ’ επέκταση μιας κινητικής πορείας/άθλου σε μια προσπάθεια αναζήτησης και ενσωμάτωσης του ιδανικού ανδρικού προτύπου.
“…Σύμφωνα με τον αθλητικό προγραμματισμό, στα αγόρια προβάλλεται ότι ένας αληθινός άντρας είναι δυνατός, σκληρός, επιθετικός και πάνω απ’ όλα νικητής σε αυτό που ορίζεται σαν ανδρικός κόσμος. Για να θεωρηθεί νικητής, πρέπει να είναι πρόθυμος να διαπραγματευτεί τη μακροχρόνια υγεία του αψηφώντας τον κίνδυνο και αντιμετωπίζοντας άλλους άνδρες όταν χρειαστεί. Πρέπει να αποφύγει να είναι μαλθακός και πρέπει να είναι επιθετικός, τόσο στο πεδίο μάχης του αθλητισμού όπως και στις καταναλωτικές του επιλογές. Άσχετα με το αν αθλείται ή αν κάνει επιλογές προϊόντων προς κατανάλωση, η επιθετικότητά του θα τον βοηθήσει να κατακτήσει το υπέρτατο έπαθλο: την προσοχή των γυναικών και το θαυμασμό των υπόλοιπων ανδρών…”
‘Boys to Men’ Sports Media
Οι παρουσιάσεις του έργου τoυ φιλοξενούμενου χορογράφου της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού Παναγιώτη Τοφή, εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος καλλιτεχνικής ανάπτυξης Moving The New. Ο Παναγιώτης Τοφή, αρχικά πτυχιούχος Γραφικού και Διαφημιστικού Σχεδιασμού, αποφοίτησε το 2010 με Δίπλωμα Σπουδών Χορού από το Trinity Laban και το 2014 με Πτυχίο Σύγχρονου Χορού με διάκριση από το ίδιο κονσερβατόριο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του συνεργάστηκε σαν ερμηνευτής με τους χορογράφους Tony Thatcher, Lizzi Kew Ross, Lea Anderson, Fred Gehrig και Sonia Rafferty. Τα τελευταία χρόνια ζει στην Κύπρο όπου έχει συνεργαστεί σαν ερμηνευτής με τους Ασώματες Δυνάμεις, Echo Arts, Αλέξης Βασιλείου (Nothing to Declare), Αμφίδρομο Χοροθέατρο και .pelma.lia haraki. Εργάστηκε σαν υπεύθυνος κίνησης για τα θεατρικά έργα “Νίτσα” (Πάρη Ερωτοκρίτου), “Ένα Άλμπουμ Ιστορίες” (Μάριου Κακουλλή) και “Happy Mess” (Paravan Proactions). Από το 2014 ερευνά τόσο σε κίνηση όσο και σύνθεση τις πιθανότητες σωματικής αποκέντρωσης και χωρικής έντασης σε συνδυασμό με θέματα απόκρυψης, απόσυρσης και διαγραφής. Σε αυτή την ερευνητική πορεία έχει παρουσιάσει τρία χορογραφικά έργα: Turn Off Lights When Leaving (2015), Keep Hands Clear (2015) και Documenting Emptiness (2016).
Παρουσίαση του βιβλίου του Guy Cools‘In-Between Dance Cultures On the Migratory Artistic Identity of Sidi Larbi Cherkaoui and Akram Khan’.
Συνέντευξη και συζήτηση με τον συγγραφέα. Συνέντευξη και συντονισμός συζήτησης: Στεριανή Τσιντζιλώνη, σύμβουλος για το χορό στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
the more you dance the more you get, Εύη Δημητρίου- Κύπρος
20:30 (17’) Πολυχώρος Συνεργείο
Φωτογραφία: Παύλος Βρυωνίδης
The more I move the more I dream.
The more I dream the more I move.
The more I move the more I dance.
The more I dance the more I let go.
Το έργο ερευνά την εκβιαστική χρήση του σώματος ως εμπόρευμα έχοντας ως βασική αναφορά τη σεξουαλική εκμετάλλευση των γυναικών. Στη σκηνή, ένα ατόμο “χωρίς πρόσωπο” ειναι αναγκασμένο να εκθέσει και να “πουλήσει” το σώμα του ξανά και ξανά. Ερμηνευμένο με μια έντονη σωματική γλώσσα, το έργο επιτυγχάνει να συνδυάσει την οικειότητα με το χιούμορ, την κίνηση με τον ήχο, το ρίσκο με την έκπληξη.
Η Εύη Δημητρίου σπούδασε χορό στο Laban Centre, Λονδίνο και με υποτροφία στο Limon Institute Νέα Υόρκη. Είναι υπότροφος του Danceweb Scholarship Program 2004 και του Ε-motional Bodies & Cities 2011. Ήταν προσκεκλημένη καλλιτέχνης στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Act Your Age” 2012-14 μία συνεργασία Ολλανδίας, Ιταλίας και Κύπρου. Ως χορεύτρια συνεργάστηκε με τους χορογράφους Rosemary Lee, Αθηνά Βάχλα, Alain Buffard , Felix Ruckert και με πολλούς χορογράφους με βάση την Κύπρο. Η χορογραφική της δουλειά χαρακτηρίζεται απο ένα συνεχή πειραματισμό πάνω στις έννοιες «χορός-παράσταση-περφόρμερ-θεατής», όπου επιδιώκει να δημιουργήσει μικρά ανοίγματα επικοινωνίας, ως τόπους και χρόνους συνάντησης με το κοινό.
Παρουσίασε έργα της σε διεθνή φεστιβάλ στη Λετονία, Ρουμανία, Σουηδία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιρλανδία, Κροατία, Tουρκία, Ιταλία, Κένυα.
Complex Foreverafter, Αλέξανδρος Μιχαήλ- Κύπρος
21:00 (14’) Πολυχώρος Συνεργείο
Χορογράφος: Αλέξανδρος Μιχαήλ
Χορευτές: Αλέξανδρος Μιχαήλ και Dara Milovanovic-Michael
Φωτογραφία: Παύλος Βρυωνίδης
Το έργο αυτό προσπαθεί να αποκαλύψει την πολυπλοκότητα των σύγχρονων σχέσεων και της ζωής. Σε αυτόν τον χορό, ο χορογράφος επηρεασμένος από την προσωπική του εμπειρία, αναζητά να παρουσιάσει την ένταση ενός ζευγαριού που ζει μέσω της σωματικής αναπηρίας του ενός συντρόφου και τις συναισθηματικές και ψυχολογικές δοκιμασίες που συνδέονται με αυτό. Πρόκειται για μία ιστορία αγάπης, υποστήριξης, ταλαιπωρίας, απογοήτευσης και σεβασμού. Η χορογραφία αυτή επεκτείνεται πέρα από την πολυπλοκότητα των δύο ανθρώπων σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο σύστημα διαμοιρασμού δύναμης, αδυναμίας και στήριξης. Η χορογραφία έχει ως στόχο να εξετάσει και να παρουσιάσει τη συναισθηματική προοπτική των δύο συντρόφων.
Ο Αλέξανδρος Μιχαήλ ξεκίνησε την επίσημη εκπαίδευση του στο School of Toronto Dance Theatre, όπου γνώρισε την τεχνική της Martha Graham. Όταν ήταν ακόμα φοιτητής ο κος Μιχαήλ ξεκίνησε την καριέρα του χορεύοντας με τους καλύτερους χορογράφους του Καναδά όπως τον David Earle, Daryll Hoskins και την Patricia Beaty. Το 1997, ο Αλέξανδρος μετακόμισε στην Νέα Υόρκη για φοίτηση στην πασίγνωστη σχολή Martha Graham School of Contemporary Danceμε πλήρες υποτροφία. Πολύ σύντομα έγινε δεκτός στο Martha Graham Ensemble ως κύριος χορευτής και περιόδευσε τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. O κος Μιχαήλ χόρεψε με τη Λία Χαράκη, τον Χριστόδουλο Παναγιώτου, την Ομάδα Πέντε, την Αλεξάνδρα Waierstall και πολλούς άλλους. Από το 2008 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Ο κος Μιχαήλ κατέχει μεταπτυχιακό πρόγραμμα Dance Science από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton.
Το “Striptease” είναι ένα striptease στο θέατρο και στο βλέμμα του. Ένα striptease, μια παράσταση και μια σύσκεψη, η οποία, χιουμοριστικά και ειρωνικά, συγκρίνει το θεατρικό γεγονός με την τέχνη της έκδυσης.
Τι περιμένουμε να δούμε όταν πάμε στο θέατρο; Και όταν πάμε να δούμε ένα striptease; Και όταν πάμε να δούμε μια θεατρική παράσταση που ονομάζεται “striptease”;
Το “Striptease” μιλάει για αυτές τις προσδοκίες: για το μηχανισμό της επιθυμίας στις δύο αυτές συμβάσεις, για τη σχέση αποπλάνησης μεταξύ performer και θεατή. Ενός θεατή του οποίου το βλέμμα καταλήγει να είναι ο κύριος πρωταγωνιστής αυτού του striptease.
Ο Pere Faura αποφοίτησε από το School for New Dance Development του Amsterdam (SNDO) το 2006, η διπλωματική του εργασία βραβεύτηκε με το ITS Festival Award και είχε επιλεγεί για το dansclick tour στην Ολλανδία. Την ίδια χρονιά έγινε μόνιμος χορογράφος στο Frascati Theatre του Amsterdam, όπου δημιούργησε τα περισσότερα από τα πρώτα του έργα και τα παρουσίασε διεθνώς. Το 2009 έλαβε το σημαντικό βραβείο Charlotte Kohler.
Μετά το MA του στην Χορογραφία το 2011, επέστρεψε στη Βαρκελώνη όπου συνέχισε να αναπτύσσει τη δουλειά του σε διαφορετικά κέντρα τέχνης στην πόλη, καθώς και να συνεργάζεται με άλλους καλλιτέχνες όπως οι Iñaki Alvarez, Joan Escofet, Aggtelek και Desilence Studio. Η δουλειά του Pere Faura βασίζεται στην οικειοποίηση στοιχείων της pop κουλτούρας όπως το striptease, η disco, τα musicals ή το πορνό, με σκοπό να τα μετατρέψει σε μια νέα διεπιστημονική χορογραφία η οποία συνδυάζει όλα τα στοιχεία της θεατρικής σύμβασης. Ασχολείται επίσης με τον προγραμματισμό νέων πλαισίων καλλιτεχνικής έκθεσης ως μέλος της κολλεκτίβα ARTAS (artistas asociados a La Poderosa) και ως ιδρυτικό μέλος του G.R.U.A. (Grup de Recerca d’Universos Artístics).
09/10/2016
Πρώτη του Χρόνου, Μέρος Β’ – ΠΑΥΣΗ, Δημήτρης Χειμώνας - Κύπρος
Περφόρμανς μεγάλης διάρκειας
15:00-23:00. Ελεύθερη είσοδος.
H Πρώτη του Χρόνου, ΜΕΡΟΣ Α’ – ΓΙΟΡΤΗ θα παρουσιαστεί στις 6, 7 και 8 του Οκτώβρη (20:00) ως μέρος του The Yard Residency, στο Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, Λεμεσός.
Σύλληψη/Σκηνοθεσία/Ερμηνεία: Δημήτρης Χειμώνας
Εάν η πράξη της δημιουργίας είναι μια απόπειρα για την αθανασία, τότε η κάθε επέτειος που γιορτάζουμε είναι η επανάληψη της αποτυχίας μας να τη φτάσουμε. Έτσι η κάθε γιορτή δεν είναι δημιουργία, αλλά το αντιθετό της- μια άντι-δημιουργία. Γιορτάζουμε τη θνησιμότητα, αναθεωρούμε το παρελθόν και προβάλλουμε στο μέλλον.
Η «Πρώτη του Χρόνου» είναι μια συλλογική αντι-δημιουργία. To έργο θα δομήσει την πραγματική στιγμή μεταξύ του τώρα και του τώρα. Τη συνεχή στιγμή μετάβασης.
Ο περφόρμερ θα ξεκινήσει από την Πλατεία Ηρώων στις 15:00 και θα κινείται μέσα στην πόλη με τα πόδια. Τελικός προορισμός το “Σουσάμι” στις 23:00.
Εάν θέλετε να παρακολουθήσετε από κοντά τον καλλιτέχνη μπορείτε να εντοπίσετε την τοποθεσία στην οποία βρίσκετε μέσα από την σελίδα του φεστιβάλ στο Facebook (Open House International Festival) ή το λογαριασμό της Στέγης στο Instagram (dancehouselemesos). Μπορείτε επίσης να συμμετέχετε μέσω Instagram χρησιμοποιώντας το#postthepause.
Ο Δημήτρης Χειμώνας είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και performance artist. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή East15 του Λονδίνου, όπου ζει και εργάζεται. Τα θεατρικά έργα που σκηνοθέτησε ταξίδεψαν σε από το φεστιβάλ Edinburgh Fringe σε θέατρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Νέα Υόρκη. Έλαβε μέρος στο As One, τη μεγαλύτερη έκθεσης περφόρμανς στην Ευρώπη, με το έργο BIRTHDAY σε επιμέλεια της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Serge Le Borgne και Paula Garcia.
*Η παράσταση περιέχει γυμνό και είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 18 ετών.
Xορογράφος/σκηνοθέτης: Ανδρέας Κωνσταντίνου
Ερμηνευτές: Danni Garcia Mariblanca, Hilde Sandvold, Sofia Karlsson, Ida Frost
Το “womanhouse” παρακολουθεί τη μετάβαση τεσσάρων δυναμικών, αθλητικών γυναικών σε άνδρες. Δρώντας σαν τυπικοί μάγκες – με μούσια κλπ – προκαλούν καυγάδες και φρενίτιδα. Αμφισβητώντας την αρρενωπότητα σε θηλυκά σώματα, αποσυνθέτουν στερεότυπα γύρω από το τι είναι ένας άνδρας – και γύρω από το τι μπορούν να κάνουν γυναικεία σώματα. Τρυφερή, επιθετική, ερωτική, θολή – αυτή η παράσταση ξεπερνά όλες τις διαχωριστικές γραμμές.
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου είναι χορογράφος, σκηνοθέτης και performance/live artist. Από το 2003, έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις του σε θέατρα, γκαλερί και φεστιβάλ στην Ευρώπη και την Ασία. Αρχικά σπούδασε χορό και performance στο Trinity Laban Conservatoire στο Λονδίνο, από όπου και αποφοίτησε το 2003. Μετά την αποφοίτησή του ο Ανδρέας δούλεψε και συνεργάστηκε με ομάδες και καλλιτέχνες όπως οι: Kitt Johnsons X-act, punchdrunk Theatrical Experiences, Αθηνά Βάχλα σε συνεργασία με τους Candoco Dance Company και Uniform.
Στις αρχές του 2003 ο Ανδρέας ίδρυσε το himherandit.productions. Μέχρι σήμερα έχουν παρουσιάσει ένα ευρύ φάσμα χοροθεατρικών και site specific performance installations ανά την Ευρώπη.
Ο Ανδρέας ήταν επικεφαλής του Contemporary Dance Division στο Klassiski Listdansskolinn, στο Reykjavik, Ισλανδία κατά την περίοδο 2006 – 2009 και έχει διδάξει στα Laban, The Place και Iceland’s Academy of the Arts. Ήταν επικεφαλής του Χορού στο Performers House, στη Δανία μεταξύ 2010 και 2013.
Η χορογράφος -σε συνεργασία με το μουσικό Γιώργο Κούλα- συνεχίζει την έρευνα της που αφορά στην παρουσίαση του ‘Happiness’ σε διάφορους δημόσιους χώρους.
Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη: “Η ευτυχία είναι το τέλος και ο σκοπός της ανθρώπινης ύπαρξης . Η ευτυχία δεν είναι απόλαυση αλλά ούτε και αρετή. Η ευτυχία είναι η άσκηση της αρετής. Η ευτυχία κερδίζετε παρά μόνο στο τέλος της ζωής κάποιου. Άρα είναι στόχος και όχι μια προσωρινή κατάσταση.”
Οι παρουσιάσεις του έργου της φιλοξενούμενης χορογράφου της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού Μιλένα Ugren Κούλας, εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος καλλιτεχνικής ανάπτυξης Moving The New.
Η χορεύτρια/χορογράφος Μιλένα Ugren Κούλας και ο μουσικός Γιώργος Κούλας συνεργάζονται για τα τελευταία 11 χρόνια. Αποφοίτησαν και οι δύο από το Codarts στην Ολλανδια. Έχουν παρουσιάσει τη δουλειά τους σε διάφορα φεστιβάλ στην Κύπρο και εξωτερικό (Κροατία, Τσεχία, Πολωνία, Ιταλία, Ελλάδα, Σουηδία, Γερμανία, Γαλλία, Σερβία, Λουξεμβούργο, Ισπανία).
Χορηγός: Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού του Κύπρου
Αμέσως μετά: πάρτυ λήξης στο ‘Σουσάμι’
4-8/10/2016
Εργαστήρι στη δραματουργία του χορού και τη δημιουργική διαδικασία
Καθοδηγητής: Guy Cools
10:00-14:00, Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού
Φωτογραφία: Luc Senecal
Το εργαστήρι θα προσφέρει στους συμμετέχοντες πρακτικά εργαλεία και ασκήσεις για συλλογισμό και αξιολόγηση, έτσι ώστε τελικά να μετατρέψουν και εξελίξουν τη δημιουργική τους διαδικασία.
Παρασκευή 07/10: 10 ευρώ (8* ευρώ) & Σάββατο 08/10: 10 ευρώ (8* ευρώ) για τις παραστάσεις “the more you dance the more you get” και “Complex Foreverafter”
€10 (€8*) για την παράσταση “Striptease”
€15 (€12*) για όλη την ημέρα
Κυριακή (09/10): 10 (8* ευρώ) – περιλαμβάνει ένα ποτό δωρεάν στο πάρτυ λήξης, στο “Σουσάμι”
Κάρτα φεστιβάλ – όλες οι παραστάσεις: €30 (€20*)
*μειωμένο για μαθητές, φοιτητές και επαγγελματίες χορού (απαραίτητη η επίδειξη/παρουσίαση ταυτότητας)
ΑΡΧΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: WOMANhouse, Φωτογραφία: Allan Hoegholm
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή
υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που
παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους.
Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του
περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες
μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε
οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.