Μια από τις πιο αγαπημένες κινηματογραφικές συνήθειες του φθινοπώρου επιστρέφει στη Λεμεσό, και από τις 13 μέχρι τις 19 Οκτωβρίου η σινεφίλ γιορτή που έχει γίνει θεσμός, φέρνει κοντά μας μικρού μήκους κινηματογραφικές δημιουργίες που θα συναρπάσουν! Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου ανοίγει τις πόρτες του σε εικόνες του κόσμου, προβάλλοντας κυπριακές και διεθνείς ταινίες μικρούς μήκους, παράλληλα με ένα πλούσιο πρόγραμμα κινηματογραφικών εκδηλώσεων στο Θέατρο Ριάλτο, και σε επιλεγμένα σημεία στην πόλη της Λεμεσού.
Κάθε χρόνο και καλύτερα με την κυπριακή παραγωγή! Πάνω από 40 κυπριακές ταινίες υποβλήθηκαν φέτος στο εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα, αριθμός που ξεπερνά κάθε προηγούμενο για τα ποσοτικά δεδομένα του Φεστιβάλ. Με τις 19 από αυτές να έχουν επιλεγεί στον εθνικό διαγωνισμό, και με ένα σημαντικό αριθμό ξένων ταινιών στο πρόγραμμά του, το Φεστιβάλ επαναφέρει στο Θέατρο Ριάλτο τη μοναδική μαγεία της μικρής φόρμας κινηματογράφου. Νέοι Κύπριοι δημιουργοί, πρωτοεμφανιζόμενοι σκηνοθέτες, φοιτητές κινηματογράφου, Κύπριοι που διαμένουν στο εξωτερικό, και βραβευμένοι σκηνοθέτες του Κυπριακού σινεμά που επιστρέφουν στη μικρού μήκους ταινία, εμπιστεύονται το έργο τους στο isffc και το κάνουν περήφανο για την Κυπριακή παρουσία.
Τις ταινίες που θα διαγωνιστούν προεπέλεξε προκριματική επιτροπή που αποτελούνταν από τους
Nicolas Khabbaz, παραγωγό και επικεφαλής του Τμήματος Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Notre Dame (NDU) του Λιβάνου,
Άδωνι Φλωρίδη, σκηνοθέτη και
Δρα Μάριο Ψαρά, σκηνοθέτη - ακαδημαϊκό. Την επιλογή του διεθνούς προγράμματος καθώς και την καλλιτεχνική επιμέλεια ανέλαβαν και φέτος οι
Κύπριοι σκηνοθέτες Αλεξία Ρόιτερ και Ιωακείμ Μυλωνάς.Αποκορύφωμα των προβολών θα είναι η τελετή λήξης, και η ανακοίνωση των
βραβείων στις 19 Οκτωβρίου. Mια διεθνής κριτική επιτροπή, τα μέλη της οποίας θα ανακοινωθούν στη συνέχεια, θα απονείμει τα ακόλουθα βραβεία σε εθνικό και διεθνές διαγωνιστικό: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους, Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, 2
ο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, 1
ο Βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας, 2ο Βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας, Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και Βραβείο Φοιτητικής Επιτροπής για Καλύτερο Μουσικό Βίντεο.
Οι 20 Κυπριακές ταινίες που θα προβληθούν:Το κυπριακό μουσικό βίντεο
Sound of Vladivostok, σε σκηνοθεσία
Μάριου Ιωάννου Ηλία, θα προβληθεί στο πλαίσιο του διαγωνιστικού προγράμματος Amaze me, που θα βραβεύσει το καλύτερο δημιουργικό μουσικό βίντεο.
Στο εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα θα προβληθούν οι παρακάτω 19 ταινίες μικρού μήκους. Οι ταινίες αυτόματα συμπεριλαμβάνονται και στο διεθνές πρόγραμμα.
Ακολουθούν αλφαβητικά:30, Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος ΠατσαλίδηςΚύπρος, 1974. Η Μαρία προσπαθεί να μάθει νέα για τον γιο της που βρίσκεται στο μέτωπο. Ένα άσχημο παιχνίδι της μοίρας θα σημαδέψει ολόκληρη τη ζωή της.
Aria, Σκηνοθεσία: Μυρσίνη ΑριστείδουΑθήνα σήμερα. Η νεαρή Άρια, που εργάζεται στο σουβλατζίδικο του Τζίμη, περιμένει να πάει για μάθημα οδήγησης με τον πατέρα της. Όταν αυτός φτάνει, δεν είναι για να την πάρει στο μάθημα, αντιθέτως, της φορτώνει την επίβλεψη μιας νεαρής Κινέζας μετανάστριας, αδήλωτου επαγγέλματος, που δεν μιλάει ούτε Ελληνικά ούτε Αγγλικά.
Cyan Magenta Yellow, Σκηνοθεσία: Ήσα Αμαλία ΜιχαήλΤρία χρώματα. Τρία διαφορετικά εικονικά στοιχεία που προσπαθούν να συνυπάρξουν σε ένα ρυθμικό μυαλό. Τρεις προσωπικότητες παγιδευμένες σε μια ακούσια επανάληψη. Παρόλο που το καθένα βρίσκεται στο δικό του πλαίσιο, καταφέρνει να εισβάλει στα γειτονικά πεδία. Πώς ελέγχει ο εγκέφαλος τη χαοτική συμπεριφορά μιας διαταραγμένης ταυτότητας;
Grief (A place none of us know until we reach it), Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα ΜατθαίουΜια μητέρα με την κόρη της, βρίσκονται σ’ ένα ταξίδι στη Σικελία, αναζητώντας μια τοποθεσία για να σκορπίσουν την τέφρα του αγαπημένου τους συζύγου/πατέρα. Καθώς η μέρα προχωράει, οι δύο γυναίκες δεν καλούνται μόνο να διαχειριστούν την απώλεια, αλλά και το να αντέξουν η μια την άλλη.
Η τομή, Σκηνοθεσία: Βαγγελιώ ΣουμέληΗ Έλλη, χειρουργός, πιέζεται από τη Σοφία να κάνει μια παράνομη επέμβαση στη μικρή κόρη της. Αρχικά αρνείται να κάνει κάτι τόσο αντίθετο στα πιστεύω της, αλλά καθώς η Σοφία επιμένει, η Έλλη βρίσκεται σε δίλημμα και προσπαθεί να βρει μια συμβιβαστική λύση, προστατεύοντας το μικρό κορίτσι και όσους εμπλέκονται.
I was lost. Now I'm not. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος ΧρίστουΤα στοιχεία στην ταινία (σχήμα, χρώμα, κίνηση) αντιπροσωπεύουν τα άτομα που ήταν κοντά μου την περίοδο που σπούδαζα στο Plymouth. Όλοι ήμασταν από διαφορετικές χώρες, κουλτούρες και γνωρίζαμε διαφορετικές γλώσσες. Όμως μαζί, δημιουργήσαμε μια αρμονία, η οποία φαίνεται στην ταινία και αντικατοπτρίζεται στο πρώτο κομμάτι του τίτλου,
I was lost. Δεν ήξερα κανέναν και τίποτα στην πόλη, όπως υποδηλώνει το δεύτερο μέρος του τίτλου
Now I'm not. Μαζί με αυτά τα άτομα ανακαλύψαμε πώς να ζεις στο έπακρο τα φοιτητικά σου χρόνια.
Κάποτε ήμασταν αντάμα, Σκηνοθεσία: Ιωάννα ΝεοφύτουΜετά από 40 χρόνια όπου κάθε επαφή ήταν απαγορευμένη, τα χωριά Αγία Μαρίνα και Κοσσοβίτσα στα σύνορα Ελλάδας-Αλβανίας, αποκτούν ξανά δυνατότητα επικοινωνίας. Το ντοκιμαντέρ
Κάποτε ήμασταν αντάμα, μέσα από δύο παράλληλες προβολές, παρουσιάζει την παράδοξη ιστορία των δύο χωριών, που πριν τον B' Παγκόσμιο Πόλεμο αποτελούσαν ένα ενιαίο χωριό. Υπό το πρίσμα των πολυφωνικών τραγουδιών και πανηγυριών του Πωγωνίου, το ντοκιμαντέρ εξετάζει την καθημερινή επικοινωνία των δύο χωριών μέσα από την ενοποιητική λειτουργία της μουσικής και του χορού.
Lunch, Σκηνοθεσία: Κατιάνα Ζαχαρίου Μια γυναίκα εξηγεί τη σημασία του μεσημεριανού, καθώς ετοιμάζει φαγητό για τον άντρα της.
Πέρα από τ’ Αστέρια, Σκηνοθεσία: Στελάνα Κληρή Ένας νεαρός πρέπει να ενημερώσει την κοπέλα του ότι έχει γίνει δεκτός σε μια αποστολή χωρίς επιστροφή στον Άρη.
Preposition, Σκηνοθεσία: Rahme VezirogluΣτο βόρειο μέρος της Κύπρου, η βαρύτητα είναι χαμηλή και ο χρόνος κυλάει αργά επί καθημερινής βάσης. Μία ζώνη αντιθέσεων όπου κάθε εμπειρία είναι άγνωστη λόγω της πρόσκαιρης φύσης της, μα συνάμα οικεία λόγω της επαναλαμβανόμενης μορφής της. Όμηροι στον σταθμό ενός μέλλοντος που δεν έρχεται ποτέ, οι επιβάτες «υπνωτίζονται» από τη δυναμική του δρόμου.
Quidnunc, Σκηνοθεσία: Χάρης ΑγιώτηςΜια ψυχικά άρρωστη γυναίκα, η Mέλανη, αποφασίζει να τερματίσει τη ζωή της στο δωμάτιο ενός έρημου ξενοδοχείου. Ξαφνικά, μια κραυγή για βοήθεια από το διπλανό δωμάτιο την προτρέπει να διακόψει τη διαδικασία αυτοκτονίας της και να διερευνήσει τη διαταραχή. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, ο ψυχικός κόσμος της Mέλανης το καθιστά αδύνατο για εκείνη να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τη φαντασία.
Rearrangement, Σκηνοθεσία: Αιµίλιος ΑβραάµΌταν ο Λεωνίδας επιδιώκει ένα συμβόλαιο ανακαίνισης σπιτιού, ανακαλύπτει σύντομα ότι η πιθανή του πελάτισσα είναι πολύ επίμονη στο να γίνονται τα πράγματα σύμφωνα με τις απαιτήσεις της.
Soma & Lil, Σκηνοθεσία: Νικόλας Ιορδάνου, Σύλβια ΝικολαΐδηΈνα ποιητικό ντοκιμαντέρ για την τέχνη του αυτοσχεδιασμού. Oι
Soma & Lil, ένα μουσικό δίδυμο με έδρα τη Δανία, επανεξετάζει και αποσυνθέτει την παραδοσιακή γραπτή μουσική για βιολοντσέλο και αναπτύσσει έναν πιο προσωπικό τρόπο έκφρασης, δημιουργώντας ξεχωριστές συνθέσεις που είναι πάντα μοναδικές και πάντα μεταβαλλόμενες.
The Sound, Σκηνοθεσία: Antony PetrouΗ ζωή στην εξοχή κυλάει ήσυχα για την Beth και την οικογένειά της. Μέχρι που μια μέρα, η μητέρα της ακούει για πρώτη φορά έναν παράξενο ήχο από το γειτονικό δάσος. Τίποτα δεν θα ‘ναι πια όπως παλιά.
Τhe way things go, Σκηνοθεσία: Σοφία ΑναστασίουΗ καθημερινότητα της Μαρίνας περιστρέφεται γύρω από το χτίσιμο μιας μηχανής, η οποία ελπίζει ότι θα της αλλάξει τη ζωή. Μέσα από μια προσεκτικά κατασκευασμένη ρουτίνα, ξεδιπλώνονται οι περίπλοκες σχέσεις της με το στενό της περιβάλλον, μια βαθιά αίσθηση απομόνωσης και οι πιο σκοτεινές σκέψεις ενός ανήσυχου μυαλού.
Το Τέρας, Σκηνοθεσία: Ντάινα ΠαπαδάκηΒράδυ. Η μικρή Ζωή ξαπλώνει στο κρεβάτι της, αλλά δεν μπορεί να κοιμηθεί. Η μητέρα της βρίσκεται μαζί της. Η Ζωή της λέει ότι δεν θέλει να πάει σχολείο την επόμενη μέρα, γιατί οι συμμαθητές της κοροϊδεύουν την εμφάνισή της. Την αποκαλούν το Τέρας.
Transit, Σκηνοθεσία: Yana ChilovaΟ Sami και ο πατέρας του, πρόσφυγες από τη Συρία, αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν τη ματαιότητα της ύπαρξής τους σε έναν προσφυγικό καταυλισμό.
Two Strangers Who Meet Five Times, Σκηνοθεσία: Marcus Markou Ο Alistair και ο Samir έχουν συναντηθεί πέντε φορές, ωστόσο μόνο όταν θα ξαναβρεθούν, ηλικιωμένοι πια, θα μπορέσουν να αφήσουν στην άκρη τις προκαταλήψεις τους. Μια ταινία για το πώς η φιλία και η συμπόνια μπορούν να υπερνικήσουν την έχθρα και τη δυσπιστία.
Χ, Σκηνοθεσία: Χριστίνα Γεωργίου, David Hands
Ο Νίκος βρίσκει ένα δημιουργικό τρόπο να ξεπεράσει την κατάθλιψή του.
Η είσοδος στις προβολές και εκδηλώσεις είναι
δωρεάν. Το αναλυτικό πρόγραμμα θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην ιστοσελίδα
www.isffc.com.cy Διοργανωτές: Το Φεστιβάλ είναι μια συνδιοργάνωση των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπ.Π.Π. και του Θεάτρου Ριάλτο.
Υπότιτλοι: Όλες οι ταινίες θα προβάλλονται στους αυθεντικούς τους διαλόγους με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.
Facebook:
@Int’l Short Film Festival of Cyprus Twitter: #RialtoTheatreCy /#isffc18
Είσοδος ελεύθερη (Απαραίτητη η εξασφάλιση θέσεων από το ταμείο του θεάτρου, την ιστοσελίδα του, ή την εφαρμογή Rialto Theatre App)
Πληροφορίες: Θέατρο ΡΙΑΛΤΟ 77 77 77 45- www.isffc.com.cy / www.rialto.com.cy
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.