Rebranding στο TikTok

Βάλια Καϊμάκη Δημοσιεύθηκε 17.1.2022

Κοιτάω την οθόνη του υπολογιστή και αναρωτιέμαι μήπως αν δεν κάνω rebranding θεωρηθώ παρωχημένη. Rebranding κάνουν οι εταιρείες όταν αλλάζουν όνομα ή λογότυπο (βλέπε τη Meta, πρώην Facebook), ή όταν προσπαθούν να αλλάξουν τα προϊόντα τους κ.λπ. Κάνουν οι πολιτικοί όταν θέλουν να ξεχαστούν γεγονότα του παρελθόντος ή/και να πλησιάσουν νέο κοινό. Κάνουν προσφάτως οι χώρες για να προσελκύσουν νέο ή διαφοροποιημένο τουρισμό. Γενικά rebranding χρειάζεσαι όταν έχεις ένα προϊόν και θέλεις να το λανσάρεις στην αγορά με κάποιο τρόπο βελτιωμένο ώστε να πουλήσει καλύτερα. Θα μπορούσα κι εγώ να φανταστώ ένα rebranding για μένα αν σταματούσα να γράφω για τεχνολογία και διεθνή επικαιρότητα και άρχιζα να γράφω για μόδα. Θεωρητικά θα μπορούσε να γίνει.


Το να κάνουν οι άνθρωποι rebranding τον εαυτό τους, προϋποθέτει να τον θεωρούν εμπορικό προϊόν, κάτι που πουλιέται και χρειάζεται… ένα λίφτινγκ όπως θα το λέγαμε παλιά, για να πουλήσει περισσότερο. Όμως, από τις τελευταίες ημέρες του 2021 -και πολύ περισσότερο από τις πρώτες του 2022- ένα από τα πιο hot topics (είδατε πως κάνω rebranding στην έκφρασή μου άμα θέλω;) στο TikTok είναι το personal rebranding, το οποίο έχει αποκτήσει την έννοια του να επανεφεύρεις τον εαυτό σου.

Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Μπαίνει το κοριτσάκι νωχελικά, κάθετε μπροστά στον καθρέφτη και σκέφτεται «πώς να κάνω rebranding». Και τι αποφασίζει; «[Τηλέφωνο] Θα σβήσω τα πάντα. Ναι, τα πάντα!!! Παλιές φωτογραφίες, παλιές αγάπες, άχρηστα screenshots και εφαρμογές. Θα αλλάξω φόντο και ήχο στο ξυπνητήρι. [Λίστα] θα περιέχει όλα τα πράγματα για την ομορφιά και την γκαρνταρόμπα που θέλω. Θα εξοικονομήσω χρήματα σταματώντας να περνάω τα βράδια μου με ανθρώπους που δεν με θέλουν. [Στόχοι] βάλε σε λίστα όλα όσα θέλεις να κάνεις, παράδειγμα να μακρύνω τα μαλλιά μου, να πάρω πετσέτα μικροϊνών. » Έχω βγάλει τα χίλια θαυμαστικά και δεν συνεχίζω γιατί βαρέθηκα. Μια άλλη κοπελίτσα σηκώνεται στις 5.30 το πρωί, κάνει γυμναστική να χτίσει κορμί, τρώει κάτι αηδίες για πρωινό και συνεχίζει στο επόμενο βίντεο. Και κάπως έτσι πάνε και τα υπόλοιπα βίντεο της σειράς που μαζεύουν εκατοντάδες χιλιάδες καρδούλες.

Εύκολο είναι να τα κοροϊδέψεις όλα αυτά, όχι γιατί η αισθητική τους είναι τραγική, αλλά κυρίως γιατί είναι σε εντελώς αντίθετο κλίμα από αυτό που ζούμε όλοι μας. Αναρωτιέται κανείς αν το πρόβλημά τους είναι τα δύο παραπανίσια κιλά ή το ότι σ’ αυτήν τη νεαρή ηλικία δεν μπορούν να ζήσουν μια ζωή όπως θα την ήθελαν, όπως τη ζήσαμε όλοι. Και δεν είναι μόνο ο κορωνοϊός, είναι τα οικονομικά αποτελέσματά του, είναι η ενεργειακή κρίση που σοβεί και αν ο πληθωρισμός που δημιουργεί δεν ελεγχθεί θα μας πάει κατευθείαν στα βράχια μιας παγκόσμιας ύφεσης.

Το TikTok αγκαλιάστηκε από τη νέα γενιά ακριβώς γιατί είχε πετάξει τα στερεότυπα του Instagram, και ειδικά αυτά που αφορούν τις γυναίκες, και έδειξε τους νέους όπως είναι. Είναι λοιπόν αυτό που δείχνει το #rebranding; Γυρίσαμε πίσω; Είναι τόσο ριζωμένη στην κοινωνία μας η εικόνα της γυναίκας-αντικείμενο; Και ποιες είναι αυτές που σφουγγαρίζουν, μαγειρεύουν και σιδερώνουν βρε κορίτσια όταν εσείς βάζετε την τέταρτη στρώση μάσκαρα;

Φυσικά και δεν είναι όλα έτσι, δεν ισοπεδώνω. Δείτε τον λογαριασμό του 20χρονου shanrizwan, ο οποίος γυρίζει στους δρόμους της Νέας Υόρκης και προσπαθεί να μαντέψει πόσο νοίκι πληρώνουν οι περαστικοί. Δεν χρειάζεται πολλά ούτε μεγαλόστομα για να στιγματίσεις κοινωνικά προβλήματα όπως η έλλειψη στέγης και τα υπέρογκα ενοίκια στις μεγαλουπόλεις.

Υπό αυτήν την έννοια, ναι, θα ήθελα να κάνω rebranding κι εγώ και να βρω μια ιδέα για βίντεο στο TikTok που να αλλάξει τον κόσμο και να τον κάνει λίγο καλύτερο. Γίνεται άραγε;

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ