Ένα από τα πιο διάσημα ναυάγια στον κόσμο, το Ernest Shackleton's "Endurance", ανακαλύφθηκε στα ανοικτά των ακτών της Ανταρκτικής, περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη βύθισή του, ανακοίνωσαν αρχαιολόγοι την Τετάρτη.
Το "Endurance" ανακαλύφθηκε σε βάθος 3.008 μέτρων (9.869 πόδια) στη
Θάλασσα Weddell, περίπου έξι χιλιόμετρα (τέσσερα μίλια) από όπου συνεθλίβη μετά από πρόσκρουση σε πάγο το 1915.
Ο Mensun Bound, διευθυντής εξερεύνησης της αποστολής δήλωσε ότι πρόκειται μακράν για το καλύτερο ξύλινο ναυάγιο που έχει δει ποτέ και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Η αποστολή, που οργανώθηκε από το Falklands Maritime Heritage Trust, αναχώρησε από το Κέιπ Τάουν στις 5 Φεβρουαρίου με ένα Νοτιοαφρικανικό παγοθραυστικό, ελπίζοντας να βρει το "Endurance" πριν από το τέλος του καλοκαιριού στο νότιο ημισφαίριο.
Ως μέρος της αυτοκρατορικής υπερανταρκτικής αποστολής του Shackleton μεταξύ 1914 και 1917, το Endurance επρόκειτο να κάνει την πρώτη χερσαία διάβαση της Ανταρκτικής, αλλά έπεσε «θύμα» θαλασσοταραχής.
Το ταξίδι έγινε θρυλικό λόγω της θαυματουργής απόδρασης που έκανε ο Shackleton και το πλήρωμά του με τα πόδια και με βάρκες. Το πλήρωμα κατάφερε να διαφύγει κατασκηνώνοντας στον θαλάσσιο πάγο μέχρι που έσπασε. Στη συνέχεια εκτόξευσαν σωσίβιες λέμβους προς το νησί Elephant και στη συνέχεια το νησί South Georgia, ένα βρετανικό υπερπόντιο έδαφος που βρίσκεται περίπου 1.400 χιλιόμετρα ανατολικά των Νήσων Φώκλαντ. Παρά τις δυσκολίες, όλο το πλήρωμα επέζησε.
Οι εξερευνητές χρησιμοποίησαν υποβρύχια drones για να βρουν και να κινηματογραφήσουν το ναυάγιο στην θάλασσα Weddell. Η περιοχή παραμένει ένα από τα πιο δύσκολα για πλοήγηση μέρη του ωκεανού. «Αυτό ήταν το πιο περίπλοκο υποθαλάσσιο έργο που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ», δήλωσε ο Νίκο Βίνσεντ, ο διευθυντής του υποθαλάσσιου έργου της αποστολής. Τα υποβρύχια drones παρήγαγαν εκπληκτικά καθαρές εικόνες του μήκους 144 ποδιών πλοίου. Παραδόξως, το τιμόνι έχει παραμείνει άθικτο μετά από περισσότερο από έναν αιώνα κάτω από το νερό, με τον εξοπλισμό του. Τα ξύλα του πλοίου, ενώ έχουν υποστεί ζημιά από τη συντριβή του πάγου, εξακολουθούν να συγκρατούνται. Οι θαλάσσιες ανεμώνες, τα σφουγγάρια και άλλες ζωές έφτιαξαν αποικίες στα συντρίμμια, αλλά δεν φάνηκε να τα έχουν καταστρέψει.
Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, το ναυάγιο προστατεύεται ως ιστορικός χώρος. Οι εξερευνητές είχαν τη δυνατότητα να κινηματογραφήσουν και να σαρώσουν το πλοίο, αλλά να μην το αγγίξουν καθόλου, που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται να επιστραφούν αντικείμενα τέχνης στην επιφάνεια. Η ομάδα χρησιμοποίησε drones υποβρύχιας έρευνας γνωστά ως Sabertooths, τα οποία βυθίζονται κάτω από τον πάγο στα πιο μακρινά βάθη της θάλασσας Weddell.
Φωτογραφία: Video YouTube @ Evening StandardKYΠΕ - Γαλλικό Πρακτορείο / ΚΧΡ / ΗΦ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.