Γαλλικό «φιλί» στον Μ. Κακογιάννη

«Ποιος άλλος από αυτόν τον υπέροχο Ελληνοκύπριο σκηνοθέτη θα μπορούσε να υλοποιήσει μια τέτοια δημιουργία που ενσαρκώνεται από άτομα-φωτιά, όπως ο Άντονι Κουίν, η Ειρήνη Παπά και η Λίλα Κέντροβα» αναρωτιέται ο υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας, Φρεντερίκ Μιτεράν, στην ανακοίνωσή του για τον θάνατο του Μιχάλη Κακογιάννη.

«Κληρονόμος και ένθερμος συνεχιστής της ελληνικής μυθολογίας, ο Κακογιάννης δημιούργησε μια πολύ ωραία τριλογία τραγωδιών για τον κινηματογράφο που ανέδειξε τη μεγάλη ηθοποιό Ειρήνη Παπά. Ειδικά η “Ηλέκτρα” δέχθηκε το 1962 το βραβείο της καλύτερης προσαρμογής στον κινηματογράφο. Είναι όμως στο θέατρο που εστράφη τα τελευταία χρόνια, ως ακατανίκητη επιστροφή στο λίκνο όλων των τεχνών», συνεχίζει ο Γάλλος υπουργός.

«Έφυγε, αφού κατόρθωσε να δει την υλοποίηση του μεγάλου του ονείρου, που είναι το πολυπολιτιστικό κέντρο στην οδό Πειραιώς», γράφει στο ολοσέλιδο δημοσιεύμα της “Φιγκαρό”  η  συντάκτης, η οποία το παρουσιάζει ως «το όνειρό του, ως τίμιου ανθρώπου, είναι αυτό το μικρό “Beaubourg” που προσφέρει στην πατρίδα».

Στο κείμενο της αναφέρει τα ταξίδια της ζωής του Κακογιάννη, από την γέννησή του στην Κύπρο, τις σπουδές του στο Λονδίνο και στην τελική του εγκατάσταση στην Αθήνα, στα οποία «ως άλλος Οδυσσέας που ξαναβρήκε την Ιθάκη, αυτός ο Έλληνας της Κύπρου εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1953, όπου ξεκίνησε μια πολυδιάστατη καριέρα στο χώρο του κινηματογράφου».

Η “Φιγκαρό” σκιαγραφεί τον Μιχάλη Κακογιάννη ως έναν «ελεύθερο άνθρωπο εντυπωσιακής ευρυμάθειας», που αγαπούσε την τέχνη και τη ζωή, με αισθήματα και περιέργεια για τους συνανθρώπους του και με την ικανότητα να μιλάει απταίστως τουλάχιστον 4 γλώσσες.

Υπογραμμίζει την ικανότητα του να πετυχαίνει πολλά από την ερμηνεία των ηθοποιών του και το γεγονός πως δούλευε αποκλειστικά με ανθρώπους που αγαπούσε, θαύμαζε και σεβόταν, οι οποίοι άλλωστε τού το ανταπέδιδαν.

Στο σχετικό δημοσίευμα γίνεται ακόμα ευρεία αναφορά στην φιλμογραφία του, στις θεατρικές παραστάσεις και τραγωδίες και ιδιαίτερα την “Ηλέκτρα” και τις “Τρωάδες” του Ευριπίδη, που άφησαν εποχή τόσο στην Αβινιόν στη Γαλλίας, όσο και στη Νέα Υόρκη. Και βέβαια στην παγκόσμια δόξα που «ήλθε το 1964 με τον φανταστικό “Αλέξη Ζορμπά” και τον Άντονι Κουίν».

Στη φωτογραφία, ο Κακογιάννης με την Έλλη Παπά.

You May Also Like

Ψευδής Ρομαντισμός | Έκθεση του Δημήτρη Νεοκλέους

Fake: Είναι η ψευδής γνώση, η ψευδής πληροφορία, η ψευδής εμπειρία μέσα από ορισμένες ...

Πέθανε ο Ουλάι, το καλλιτεχνικό alter ego της Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Φρανκ Ούβε Λαϊζίπεν, ευρέως γνωστός ως Ουλάι, πρώην σύντροφος της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, άφησε την ...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ|Μέρα 47η

Γράφει ο Άντρος Ευσταθίου /Φωτογράφος, ιδιοκτήτης της Isnotgallery contemporary Σκέψεις 1.Πόσο εθελοτυφλούμε σχετικά με ...

Μάργκαρετ Άτγουντ και Μπερναντίν Εβαρίστο μοιράστηκαν το Βραβείο Booker 2019

Το βράδυ της Δευτέρας 14 Οκτωβρίου απονεμήθηκε το φετινό λογοτεχνικό βραβείο Booker 2019, στο ...

Μνημείο παγκόσμιας σημασίας το Μαρτινέγκο

Μηνύματα για τον κοινό πολιτισμό και τα οφέλη της συνεργασίας στα αναστηλωμένα τείχη της ...

Απεβίωσε ο Κώστας Βουτσάς σε ηλικία 88 ετών

Ο αγαπημένος ηθοποιός  τις τελευταίες εβδομάδες είχε εισαχθεί στην καρδιολογική κλινική του νοσοκομείου Αττικόν μετά ...

X