Έκθεση έργων του Σωτήρη Σόρογκα στη Λευκωσία

«Σκουριές και πέτρες» είναι ο τίτλος της έκθεσης έργων του Έλληνα ζωγράφου Σωτήρη Σόρογκα, η οποία φιλοξενείται στη Λευκωσία από τις 16 και μέχρι τις 24 Ιουνίου.

Την έκθεση παρουσιάζει ο Δήμος Έγκωμης, μετά από πρόταση του αδελφού Δήμου Εορδαίας [Πτολεμαΐδας], στον εκθεσιακό χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου [πρώην Cyprus College].

Η έκθεση του καταξιωμένου καλλιτέχνη και πανεπιστημιακού δάσκαλου Σωτήρη Σόρογκα εγκαινιάζεται το Σάββατο 16 Ιουνίου 2012 στις 6:00 μ.μ.

Η αυστηρή λιτότητα και οικονομία των μέσων έκφρασης, η χρήση του εκτυφλωτικού άσπρου φωτός, η επιλογή σημαινόντων όπως γκρεμισμένα σπίτια, άδεια πηγάδια, πέτρες, παλιά σκουριασμένα μηχανήματα, παλιά ξύλα, στόμια πηγαδιών, καλούν τον κοινωνό των έργων του Σόρογκα σε ένα διαρκές, σιωπηρό ταξίδι μνήμης και ενδοσκόπησης. Η φθορά και η απώλεια όπως αποτυπώνονται στον ζωγραφικό καμβά του καλλιτέχνη, υπενθυμίζουν τη δύναμη του χρόνου, μια δύναμη πρωτίστως φθοροποιό, η οποία κατισχύει έναντι των ανθρώπινων δημιουργημάτων, σχέσεων και εν τέλει των ίδιων των εαυτών. Στα έργα του, τα οποία είναι έμπλεα νοσταλγίας και στοχασμού για τα παρελθόντα, υπονοείται η πρότερη παρουσία και ενέργεια του ανθρώπου, του οποίου όμως η ολοκληρωτική, απεικονιστική απουσία είναι δηλωτική του πόνου, της ωριμότητας και του θανάτου που νομοτελειακά επέρχεται.

Ποιος είναι

Ο Σωτήρης Σόρογκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1936. Σπούδασε με κρατική υποτροφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, στο εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη, απ’ όπου αποφοίτησε το 1961. Το 1972 έλαβε ετήσια προσωπική χορηγία του ιδρύματος Φορντ. Έχει πλήθος ατομικών και ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και σε διεθνείς εκδηλώσεις οργανωμένες από το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εθνική Πινακοθήκη, την Πινακοθήκη Πιερίδη και ιδιωτικές αίθουσες τέχνης (Τόκιο, Βρυξέλλες, Δουβλίνο, Σάο Πάολο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Ρώμη, Βασιλεία κ.α.).

Δίδαξε σχέδιο και χρώμα στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου από το 1964 έως το 2003. Σήμερα είναι ομότιμος καθηγητής. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Σύγχρονης Τέχνης, μέλος της «Ομάδας για την επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» και μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού θεωρίας της τέχνης Σπείρα. Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας, στις Πινακοθήκες Πτολεμαΐδας, Πιερίδη, Βορρέ και Μοσχανδρέου, στο Τελόγλειο Μουσείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Μουσείο Γουλανδρή στην Άνδρο, στα Υπουργεία Πολιτισμού και Εξωτερικών, σε δήμους, κοινότητες, τράπεζες, οργανισμούς και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2004 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο της καλλιτεχνικής του προσφοράς και στις αρχές του 2012 παρουσίασε τη μεγάλη αναδρομική έκθεσή του «Σόρογκας. 50 χρόνια ζωγραφική» στο Μουσείο Μπενάκη.

+ Η έκθεση, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του πρέσβη της Ελλάδος στην Κύπρο, Βασίλη Παπαϊωάννου, εγκαινιάζεται στον εκθεσιακό χώρο του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου στις 16 Ιουνίου, στις 18:00. Θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 24 Ιουνίου 2012.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://tsalapetinos.blogspot.com

 

You May Also Like

Ταυτόχρονες προβολές από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης στο Frederick

Ένα μέρος του προγράμματος του  14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Εικόνες του 21ου αιώνα» θα ...

Σταύρος Αντωνόπουλος στην γκαλερί Μορφή

Έργα μικρών διαστάσεων αλλά και ψηλόλιγνες κολώνες περιλαμβάνονται στη νέα έκθεση του εικαστικού και ...

Ταινίες από 15 ευρωπαϊκά φεστιβάλ στο ARTος

Το περιβάλλον των ταινιών μικρού μήκους της Ευρώπης χαρτογραφούν οι προβολές της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας ...

Το theYard.Residency.19 επιστρέφει στο Παλιό Ξυδάδικο

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ παρουσιάζει το καλλιτεχνικό πρόγραμμα φιλοξενίας, theYard.Residency.19, που θα πραγματοποιηθεί ...

Αρχιτεκτονική Made in Germany

Γράφει η Χριστίνα Λάμπρου Νέες αρχιτεκτονικές προτάσεις από τη Γερμανία παρουσιάζει η έκθεση με ...

Πανίκκος Χατζηδάκης: Στόχος μου η συμβολή στην εικαστική καταγραφή της κυπριακής ιστορίας

Το σύνηθες είναι η καταγραφή της ιστορίας να αποτυπώνεται μέσω του γραπτού λόγου. Εδώ ...

X