«Ομηρικό ταλέντο ο Τεό»

Ενώπιον του Αγγελόπουλου αποκοιμήθηκε παρακολουθώντας το «Τοπίο στην Ομίχλη, ωστόσο ο Χάρβεϊ Καϊτέλ είπε το «ναι» στη συμμετοχή του στην ταινία «Το βλέμμα του Οδυσσέα».

Ο περίφημος ηθοποιός και προσωπικός φίλος του άδικα χαμένου σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου, έκανε ταξίδι-αστραπή Νέα Υόρκη-Αθήνα για να παραστεί στην χθεσινοβραδινή εκδήλωση μνήμης στον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη.

Βαθύτατα συγκινημένος, ο Χάρβεϊ Καϊτέλ μίλησε για τη γνωριμία του με τον Τεό, για τα γυρίσματα της ταινίας στην οποία πρωταγωνίστησε αλλά και για τον άνθρωπο Θόδωρο Αγγελόπουλο, τον οποίο αποκάλεσε«σκληρό παλικάρι και ένα ομηρικό ταλέντο».

«Είναι βέβαιο ότι ο Όλυμπος δεν θα είναι πια ο ίδιος» είπε ακόμη ο Χάρβεϊ Καϊτέλ.

Για το «Βλέμμα του Οδυσσέα»

«Οι δυσκολότερες εμπειρίες της ζωής μου ήταν όταν υπηρέτησα τρία χρόνια στους πεζοναύτες και όταν έπαιξα στο ‘Βλέμμα του Οδυσσέα’» είπε χαρακτηριστικά ο Καϊτέλ, ο οποίος χρειάστηκε να περπατήσει ακόμη και σε περιοχές ναρκοπεδίων για τις ανάγκες της ταινίας. «Ένα απίστευτο ταξίδι στην Ελλάδα, την Αλβανία, την Κροατία και σε τόσα άλλα σημεία της πρώην Ανατολικής Ευρώπης».

Ο Καϊτέλ θυμήθηκε και τις στιγμές που ο Αγγελόπουλος τού ψιθύριζε στο αυτί τις ατάκες που έπρεπε να πει στα ελληνικά. «Μπορείς να μου τα λες όποτε θες, δεν πρόκειται να τα μάθω, του απαντούσα» είπε ο ηθοποιός.

Η πρώτη γνωριμία

«Ήρθε στο διαμέρισμά μου στη Νέα Υόρκη και παρόλο που είχα διαβάσει το σενάριο από το Βλέμμα του Οδυσσέα εκείνος επέμενε να δω το Τοπίο στην ομίχλη. Ο Τέο ξάπλωσε στον καναπέ, εγώ έβλεπα την ταινία και πρέπει να σας πω ότι με πήρε ο ύπνος. Με σκούντησε με μια αγκωνιά, μου χαμογέλασε κι εγώ του απάντησα ότι θα παίξω στην ταινία. Έτσι ξεκινήσαμε το ταξίδι του Οδυσσέα, που έγινε το ταξίδι της ζωής μου. Ο κινηματογράφος του είναι ονειρικός» είπε βαθιά συγκινημένος ο Καϊτέλ.

«Κάποτε μου είχε παρομοιάσει την Άννα Μανιάνι, την φοβερή αυτή ηθοποιό, με δέντρο. Ο ίδιος ο Τέο, ήταν δάσος».

Στο αφιέρωμα στον Θ. Αγγελόπουλο μίλησε επίσης ο Δημήτρης Μαρωνίτης λέγοντας πως «το έργο του Θ. Αγγελόπουλου μετακίνησε το κέντρο βάρους από το εγώ στο εμείς, από τον δημιουργό στο δημιούργημα, από τον εγωισμό στον αλτρουισμό».

Ο ιστορικός Αντώνης Λιάκος είπε πως «το βλέμμα του Αγγελόπουλου έβλεπε την Ελλάδα μέσα στον κόσμο. Και είναι κρίμα που δεν είδαμε την ματιά του για την κρίση, που ήταν το θέμα της ταινίας που γύριζε» είπε.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ειρήνη Στάθη αναφέρθηκε στην «ποίηση και λυρικότητα στο έργο του Θ.Αγγελόπουλου», το ίδιο και η φιλόλογος Αιμιλία Καραλή.

+ Εντός της ημέρας θα αναρτηθεί στο blod.gr μαγνητοσκοπημένη ολόκληρη η εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΠΕ|ΜΠΕ

You May Also Like

ΣΕ ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ | 5 προτάσεις για παιδιά

  1. Βιβλία ζωγραφικής με έργα τέχνης Η Europeana, η μεγαλύτερη βάση δεδομένων για ...

«Lacrimal» | Νέα χορογραφική δουλειά από τον Χάρη Κούσιο

Την καινούρια του χορογραφική δουλειά με τίτλο lacrimal παρουσιάζει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του ...

Συνάντηση Πρόδρομου Προδρόμου – Λίνας Μενδώνη στην Αθήνα

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στην Ελλάδα, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και ...

Εντυπωσιακό βίντεο: η Αμφίπολη από ψηλά

Τον γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες ένα βίντεο με εναέριες λήψεις που ...

Connect: H ετήσια έκθεση του Art and Design Society

Στον ισόγειο χώρο εκδηλώσεων της εφημερίδας Πολίτης, στην παλιά Λευκωσία, θα φιλοξενηθεί η ετήσια ...

Δημοτικό Ίδρυμα το Μουσείο Κώστα Τσόκλη στην Τήνο

Υπό τη μορφή του ως Δημοτικό Ίδρυμα εγκαινιάστηκε την 1η Ιουνίου στην Τήνο το ...

X