Η πουά τέχνη της Γιαγόι Κουσάμα, στον κόσμο της μόδας

Επιλέγοντας να ζει σε ψυχιατρική κλινική από τη δεκαετία του ’70, η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης Γιαγόι Κουσάμα είναι πια αναγνωρισμένη ως μια μεγάλη μορφή στον χώρο των εικαστικών τεχνών διεθνώς.

Στην πιο πάνω φωτογραφία απεικονίζεται το αποτέλεσμα της πρόσφατης συνεργασίας της με τον οίκο Louis Vuitton, στη Σιγκαπούρη. Οι αναγνωρίσιμες κουκίδες που κατακλύζουν τα έργα της έχουν κατακτήσει, έτσι, και τον χώρο της μόδας.

Η 83χρονη σήμερα Κουσάμα, το στούντιο της οποίας βρίσκεται μερικά μέτρα μακριά από την κλινική όπου διαμένει από το 1977, απασχολεί αυτή την εποχή όχι μόνο τον κόσμο της μόδας αλλά και των τεχνών, παρουσιάζοντας μια σειρά από αναδρομικές εκθέσεις στο Pompidou Centre στο Παρίσι, στην Tate Modern στο Λονδίνο και από τις 12 Ιουλίου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου στο Whitney Museum στην Νέα Υόρκη.

Η Γιαγόι Κουσάμα έζησε μια ενδιαφέρουσα αλλά και τραγική ζωή. Από μικρή είχε παραισθήσεις και εμμονές, με τάσεις αυτοκτονίας. Η ίδια αναφέρει πως μικρή κακοποιήθηκε από την μητέρα της.

Το πρώτο της έργο όπου εμφανίζονται κουκκίδες δημιουργήθηκε όταν ήταν 10 ετών.

Εγκατέλειψε το Τόκυο στην ηλικία των 27 ετών και βρέθηκε στη Νέα Υόρκη όπου σύντομα βρέθηκε στην κοινότητα των avant-garde καλλιτεχνών. Τις χρονιές 1967-69 έκανε περφόρμανς κατά τις οποίες έβαφε κουκκίδες στο σώμα των περφόρμερ της.

Το 1973 επέστρεψε στην Ιαπωνία, καθώς ήταν πολύ άρρωστη. Εντάχθηκε σε πρόγραμμα παρακολούθησης σε ψυχιατρική κλινική όπου οικειοθελώς παραμένει έκτοτε. Συχνά λέει πως «αν δεν έκανα τέχνη, θα είχα αυτοκτονήσει εδώ και καιρό».

H Γιαπωνέζα καλλιτέχνης κάθεται δίπλα στην Κολοκύθα της, μια από τις πιο γνωστές εγκαταστάσεις της, το 1998.

Ένα σκάκι από κολοκύθες με βούλες βρέθηκε να δημοπρατείται το 2009 στο Χονγκ Κονγκ με τιμή εκτίμησης 123-168 χιλιάδες δολάρια.

1η Αυγούστου 2012: στη διάρκεια μιας συνέντευξης στο στούντιό της, η Γιαγόι Κουσάμα φορά μια φωτεινή κόκκινη περούκα [που συνηθίζει να φοράει σε κάθε της εμφάνιση] και μια εσάρπα με κουκκίδες, της Louis Vuitton.

Φωτογραφημένη ανάμεσα στην εγκατάστασή της με τίτλο «Hi, Konnichiwa (hello)», το 2004, στο πλαίσιο της ατομικής έκθεσης “KUSAMA TRIX” στο Mori Art Museum του Τόκιο.

Εκεί απ’ όπου όλα ξεκίνησαν: η Γιαγόι Κουσάμα ποζάρει με ένα άλογο στη διάρκεια του χάπενινγκ «Horse Play» στο Γούντστοκ, το 1967.

ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ARTDAILY.ORG | ΑSSOCIATED PRESS 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: © Yayoi Kusama Studio Inc

You May Also Like

Η «Απολογία του Σωκράτη» στην Οδησσό

Στο Ακαδημαϊκό Ρωσικό Δραματικό Θέατρο της Οδησσού ανεβαίνει στις 10 Νοεμβρίου η «Η Απολογία ...

Μουσείο Παραμυθιού: Ελπίδα μέσω ΥΠΠΑΝ και Δήμου Λευκωσίας

Το ενδεχόμενο να κλείσει οριστικά τις πόρτες του ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας το ...

Διέκοψε την έκθεσή του στη Δανία ο Ai Weiwei

Την έκθεσή του στο Μουσείο Faurschou στην Κοπεγχάγη διέκοψε ο Κινέζος εικαστικός και ακτιβιστής ...

Ο Σπάικ Λι θα είναι πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Είκοσι τέσσερις ώρες μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ και τις επικρίσεις ...

Σεμινάριο «Οικοδομώντας μια ανοιχτή κοινωνία» στο Τεχνόπολις 20

Ο Δήμος Γεροσκήπου και οι εταίροι του προγράμματος ένταξης «Μαζί! Ανοιχτή Κοινωνία» διοργανώνουν το σεμινάριο ...

Εκατό χρόνια μετά, ανακάλυψαν ότι πίνακας του Μποτιτσέλι είναι αυθεντικός

Αυθεντικός και όχι αντίγραφο, είναι ένας πίνακας του Μποτιτσέλι, που αποτελεί εδώ και 100 ...

X