Η χορογράφος του Co(te)lette μιλά στο «Π»

Ενοχλητικό, σοκαριστικό, θαυμάσιο.

Το χορογραφικό έργο «Co(te)lette», το οποίο παρουσιάστηκε το βράδυ της Κυριακής, στο πλαίσιο του φετινού Open House Festival της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού, μπορεί να μην είχε πολλούς θεατές, ήταν όμως μία από τις καλύτερες παραστάσεις σύγχρονου χορού που θα μπορούσε να δει κανείς.

Τρεις εξαιρετικές περφόρμερ ερμήνευσαν με μοναδική ικανότητα το έργο της Ολλανδής χορογράφου Aν Βαν Ντεν Μπρουκ, το οποίο είναι ένα -ξεκάθαρο- μήνυμα για το γυναικείο σώμα, αλλά και για το πώς εκλαμβάνεται η -και πώς εκλαμβάνει η ίδια την- γυναικεία υπόσταση.

«Δεν θέλω να σοκάρω. Θέλω να αντιμετωπίσω τους θεατές. Να τους δώσω μία κραυγή αγωνίας και να τους προβληματίσω!» – Αν Βαν Ντεν Μπρουκ

Σώμα σαν ωμή σάρκα

«Σημείο εκκίνησης για τα έργα μου είμαι πάντα εγώ η ίδια», λέει η Αν Βαν Ντεν Μπρουκ στο «Π».

«Οι χορογραφίες μου έχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία, τα οποία έχουν να κάνουν με τα όσα παρατηρώ στον κόσμο και τον τρόπο με τον οποίο αυτά συνδέονται με την κοινωνία».

Κοιτάζοντας τις λαμπερές διαφημίσεις όμορφων γυναικών στους δρόμους, η χορογράφος παρατηρεί πως το γυναικείο σώμα αντιμετωπίζεται ως κρέας (εξ ου και ο τίτλος της παράστασης που στα ελληνικά σημαίνει μπριζόλα).

Η χορογράφος στήνει μία παράσταση «οδυνηρή» για τις ίδιες τις περφόρμερ, τα σώματα των οποίων ερμηνεύουν μία σειρά από ρόλους στη σκηνή: πότε είναι οι γυναίκες της λαγνείας, του αισθησιασμού, της ασέλγειας, της επιθυμίας χωρίς όρους και όρια. Άλλοτε είναι οι γυναίκες-θύματα: βίας, βιασμού, εκμετάλλευσης.

«Αν κοιτάξετε γύρω σας, θα δείτε πολλά γυναικεία αισθήματα, πολλές επιθυμίες και μία κοινωνία γεμάτη θύματα και κρέας, πολύ κρέας», σημειώνει η χορογράφος, η δουλειά της οποίας οπτικογραφήθηκε από τον «μέγα» Μάικ Φίγκις, σκηνοθέτη του «Leaving Las Vegas».

Η ταινία απέσπασε μία σειρά από βραβεία, όπως και η ίδια η χορογραφία. Ως ένα έργο που διακρίθηκε, άλλωστε, στα διεθνή φεστιβάλ, έφτασε και στην Κύπρο η «Co(te)lette».

Το τρέιλερ της ταινίας:

Διττή σημασία

Η Αν Βαν Ντεν Μπρουκ βρίσκει στις γυναίκες που ερμηνεύουν τη χορογραφία της τον τρόπο για να προβληματίσει τόσο τις γυναίκες όσο και τους άντρες θεατές.

«Όταν ξεκίνησα να αναπτύσσω το έργο, ήθελα -ξεκινώντας από τον εσωτερικό κόσμο των γυναικών- να φτάσω στη γενική αντίληψη των θεατών», λέει η χορογράφος.

Αντίληψη που καθ’ όλη την παράσταση διακατέχεται από ένα αίσθημα ενόχλησης και αμηχανίας: «Δεν θέλω να σοκάρω. Θέλω να αντιμετωπίσω τους θεατές. Να τους δώσω μία κραυγή αγωνίας και να τους προβληματίσω!».

Για το Open House

Όσο για τη συμμετοχή της στο Open House Festival, το οποίο ολοκληρώθηκε την Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Ριάλτο, η Ολλανδή χορογράφος την αξιολογεί ως ενθαρρυντική ως προς την επαφή με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και πολιτισμούς. «Είναι μία σημαντική διοργάνωση για τον σύγχρονο χορό στην Κύπρο», παρατηρεί, «αλλά και για τις συμμετέχουσες χώρες, γιατί εστιάζει στην έρευνα και στον προβληματισμό μέσα από τη χορευτική τέχνη».

ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

You May Also Like

«Πρώτη» για τον street artist Pejac στη Νέα Υόρκη

Ο Pejac περιδιαβαίνει τον πλανήτη προχωρώντας σε αστικές παρεμβάσεις, στις οποίες συχνά ενσωματώνει στοιχεία ...

27οι Παγκύπριοι σχολικοί αγώνες θεάτρου

Νιάτα, δημιουργικότητα, ταλέντο και μεράκι πλημμυρίζουν την Κύπρο από την 1η Μαρτίου με την ...

Right Here, Right Now: όταν ο Fatboy Slim «συνάντησε» τη Γκρέτα

Το κορυφαίο του κομμάτι Right Here, Right Now, από το 1999, με την περίφημη ...

memo | H ΜNHMH από εικαστική σκοπιά

«Σκέψου τον χρόνο σαν να έχει σχήμα, κάτι που μπορείς να δεις, σαν μια ...

Καταχειροκροτήθηκε «Το Τρίτο Στεφάνι» στην Αθήνα

Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε στο αθηναϊκό κοινό η παραγωγή του ΘΟΚ «Το Τρίτο Στεφάνι», η ...

Τα «αρνητικά» των BellaSTOCK

O Simon Jacquemin και o Antoine Aubnais, μέλη της αρχιτεκτονικής ομάδας Bellastock Architecture Experimentale ...

X