Στον Κώστα Σαχπάζη το βραβείο ΔΕΣΤΕ 2013

Στον Κώστα Σαχπάζη απονεμήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 9 Σεπτεμβρίου το βραβείο ΔΕΣΤΕ 2013.

Ο 36χρονος εικαστικός απέσπασε το όγδοο βραβείο ΔΕΣΤΕ για το «σύνθετο γλυπτικό του έργο, που ενσπείρει την αμφιβολία στο εσωτερικό όλων των στεγανών κατηγοριών της τέχνης και της ιστορίας της, ενώ επίμονα πραγματεύεται τις πολλαπλές εκφάνσεις μιας ιδέας διακριτικής αποσταθεροποίησης. 

Ο Σαχπάζης μοιάζει να δημιουργεί ζωγραφικούς πίνακες ενώ στην πραγματικότητα σωρεύει υλικά σε προσεκτικά ζυγιασμένες στοίβες ή συγκεντρώνει αντικείμενα που είναι και δεν είναι αυτό που προσποιούνται πως είναι. Στο έργο, το απολύτως συγκεκριμένο και το αφηρημένο συναντιούνται. Τα σχέδια εκτελούνται στον χώρο, αντικατοπτρίζοντας ενίοτε ‘παραστατικά’ στοιχεία, σαν μια παραπομπή ή ένα πορτρέτο της γύρω πραγματικότητας, και θολώνοντας το νόημά τους».

Η δουλειά του Κώστα Σαχπάζη βασίζεται στις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των υλικών, τόσο σαν φυσικές οντότητες όσο και σαν νοητικές δομές.

Τα υλικά που χρησιμοποιεί στα γλυπτικά αντικείμενα και ασεμπλάζ του, ορισμένα από τα οποία είναι επιτοίχια διατηρώντας έτσι χαρακτηριστικά που σχετίζονται κυρίως με τη ζωγραφική, κυμαίνονται από jesmοnite, ρητίνη, λατέξ, ξύλο, λάδι, ύφασμα σε δέρμα, χάλυβα, αλουμίνιο, χαλκό, κόκκινο πηλό.

Η μέθοδός του μπορεί να συνοψιστεί ως μια συνεχής μετατόπιση μιας αρχικής ιδέας. Οι έννοιες όλων των σταδίων της πραγματοποίησης του έργου αιωρούνται εντός και εκτός του προκύπτοντος αντικειμένου.

Ο Σαχπάζης γεννήθηκε στη Δράμα και πρωτοσυστήθηκε στο αθηναϊκό κοινό σε ομαδικές εκθέσεις της νέας γενιάς των Ελλήνων καλλιτεχνών. Πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική πριν ένα χρόνο, στη γκαλερί Melas Papadopoulos.

Φέτος επιλέχθηκε από τα Statements της κορυφαίας φουάρ Art Basel για ατομική έκθεση με την ίδια γκαλερί.

«Ακολουθώ τα υλικά μου κι εφαρμόζω σε αυτά αληθοφάνεια κι εκφραστικότητα, οργανωμένες με ένα χιτσκοκικό σασπένς. Η αφήγηση εμφανίζεται αποσπασματικά και προκύπτει με πλάγιο τρόπο κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους. Η διαδικασία αυτή οδηγεί στην περιγραφή μιας εσωτερικής συμπεριφοράς και στην κατάδειξη ενός συμβάντος έτσι όπως μένει μετά την απώλεια της εδαφικότητάς του», είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του σε αθηναϊκό έντυπο.

SAHPAZIS3Κώστας Σαχπάζης, Not Titled Yet, 2013
Ευγενική Παραχώρηση: Andreas Melas & Helena Papadopoulos, Αθήνα
Photo: Δημήτρης Τσουμπλέκας

To όνομα του Κώστα Σαχπάζη ανακοίνωσε εκ μέρους της εξαμελούς κριτικής επιτροπής η Bice Curiger, επισημαίνοντας πως «το αξιοπρόσεκτα υψηλό επίπεδο των φετινών υποψηφίων δυσκόλεψε την απόφαση», να επιλέξει τον Κώστα Σαχπάζη ανάμεσα στους συνυποψήφιούς του, Μαρία Θεοδωράκη, Αλέξανδρο Τζάννη, Μαριάννα Χριστοφίδου, Μιχαήλ Πυργέλη και Ηλία Παπαηλιάκη.

Την κριτική επιτροπή αποτελούσαν οι: Δάκης Ιωάννου – Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Πρόεδρος, John Bock – Καλλιτέχνης, Bice Curiger – Kunsthaus Zurich, Ζυρίχη  Επιμελήτρια, Daniel Birnbaum – Moderna Museet, Στοκχόλμη, Διευθυντής, Michael Ringier – Συλλέκτης, Beatrix Ruf – Kunsthalle Zurich, Ζυρίχη, Διευθύντρια και Επιμελήτρια.

+ Τα έργα και των έξι καλλιτεχνών που ξεχώρισαν και διεκδικούσαν το βραβείο ΔΕΣΤΕ παρουσιάζονται σε έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στην Αθήνα, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

You May Also Like

Κυπριακή ταινία στους φιναλίστ του Fantaspoa

Η ταινία του Αντρέα Splash Κυριάκου“Strain Roulette”, στους Φιναλίστ του Fantaspoa: το μεγαλύτερο φεστιβάλ ...

Echoes from Berlin στο 9ο φεστιβάλ X-Dream

Το Ίδρυμα ARTos σε συνεργασία με το Moving Silence και το Ινστιτούτο Γκαίτε, και ...

15o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού προχωρά στη φετινή 15η διοργάνωσή του, η οποία θα ...

Σειρά συναυλιών αφιερωμένη στον Jean Sibelius

«Μουσικές ενατενίσεις του Jean Sibelius» είναι ο τίτλος της νέας σειράς συναυλιών της Συμφωνικής ...

Κρατικό το Ριάλτο : Αλλάζει ο ιδιοκτήτης αλλά όχι το καθεστώς λειτουργίας του θεάτρου

Και επισήμως κρατικό είναι στη νέα του εποχή το Θέατρο Ριάλτο, μετά την προχθεσινή ...

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ξεσπαθώνει!

Κείμενο του Αλκίνοου Ιωαννίδη ως απάντηση σε έναν Άγγλο που του είπε πως οι ...

X