Σάρα Μαλιάν / Sarah Malian

Photo copyright: (c) Sarah Malian / CA

Τη Νοζενί τη φωτογράφησα στη φυλακή της Μαϊμάνα στο Βόρειο Αφγανιστάν. Ήταν 18 ετών κι είχε ήδη ολοκληρώσει δύο χρόνια της ποινής της όταν τη γνώρισα. Το έγκλημά της; Είχε απαχθεί για 52 μέρες και βιαστεί, αλλά αφού ήταν ανύπαντρη κατά τις επιθέσεις αυτές, κατηγορήθηκε για ‘εγκλήματα ηθικής’. Ο βιαστής της καταδικάστηκε σε 14 χρόνια, αλλά κατέβαλε δωροδοκία και ελευθερώθηκε μετά από μερικούς μήνες. Μου έκανε φοβερή εντύπωση το πνεύμα της. Γελούσε, έκανε αστεία με τη συγκρατούμενή της και μαζί έπαιζαν με μακιγιάζ που έκρυβαν από τους φρουρούς στα μαξιλάρια τους. Καθίσαμε μαζί στο κελί της και καθώς μας έκοβε πεπόνι μου είπε για τις ελπίδες της για το μέλλον και πως είχε καταφέρει να διδάξει στον εαυτό της να διαβάζει: “Όταν συνειδητοποίησα πως έχω τις δεξιότητες για να συντηρήσω το μέλλον μου ένιωσα περισσότερη αυτοπεποίθηση. Κάποτε όμως κλαίω τις νύχτες. Όταν έρχεται ο δικηγόρος μου τον ρωτάω πότε θα έχουν δικαιώματα οι γυναίκες. Όταν βγω από δω, θα επιστρέψω στο σπίτι του πατέρα μου και θα συνεχίσω τις σπουδές μου. Ο πατέρας μου θα αποφασίσει το μέλλον μου. Να ζήσω μια φυσιολογική ζωή και να παντρευτώ κάποιον που αγαπάω…”. Όπου κι αν ταξιδέψεις στον κόσμο, η επιθυμία των ανθρώπων για ελευθερία και τα δικαιώματά τους είναι πραγματικά ακλόνητη. Ευελπιστώ πως αυτή η εικόνα υποδεικνύει, ώς ένα σημείο, τον ατάραχο δυναμισμό της επιθυμίας αυτής.

Ημ. γέννησης: Κύπρος 1978

Σπουδές: MA Documentary Photography and Photojournalism, University of the Arts, London, UK

Eπιρροές: Paolo Pellegrin, Christopher Anderson, Taryn Simon, Shaul Schwarz, David Hogsholt

High point: Kάθε φορά που μου προσφέρεται η ευκαιρία να έχω πρόσβαση στις ζωές και στις ιστορίες των συνανθρώπων μου, μέσω της φωτογραφίας, είναι τεράστιο προνόμιο.

Low point: Όταν τα αρνητικά φωτογραφιών που είχα βγάλει κατά τη διάρκεια δύο μηνών καταστράφηκαν από δυνατές μηχανές ακτινοβολίας Χ, καθώς έφευγα από τη Λωρίδα της Γάζας.

Tip: Το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου μου σχετίζεται με περιοχές οι οποίες πλήττονται από συγκρούσεις και με άτομα τα οποία επηρεάζονται από την απώλεια και το πένθος. Το 90% της επαγγελματικής αυτής διαδικασίας ταυτίζεται με την προσπάθεια για πρόσβαση στις προσωπικές ζωές ατόμων, συχνά κάτω από ιδιαίτερα ευαίσθητες συνθήκες. Η προστασία της αξιοπρέπειας και της ακεραιότητας αυτών των ανθρώπων είναι άθραυστη προτεραιότητα, όπως και η γνώση τού πώς οι εικόνες που βγάζεις θα χρησιμοποιηθούν, πού θα εκδοθούν, οποιαδήποτε ζητήματα ασφάλειας και πάντα με σεβασμό προς την εμπιστοσύνη που σου προσφέρεται.

www.sarahmalian.com

You May Also Like

Ειρήνη Στυλιανού

“How to Disappear Completely [And never be found again]” Διάλεξα αυτή τη φωτογραφία επειδή ...

Άλεξ Μίτας

Ο σεΐχης Ναζίμ Κιμπρισί, ο σούφι μουσουλμάνος ηγέτης των Τουρκοκυπρίων, απεικονίζεται στο σπίτι του ...

Μάκης Οικονομίδης

Όπως, πιστεύω, συμβαίνει σε όλους που απολαμβάνουν τη χαρά της δημιουργίας μέσω της φωτογραφίας, ...

Μαίρη Σαββίδου

Τη συγκεκριμένη φωτογραφία την τράβηξα τον Γενάρη του 2011 μέσα σε ένα λεωφορείο στο ...

Γιάννης Ζούρης

Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε σε χώρο συνεύρεσης νεολαίας στην ευρύτερη περιοχή της Λευκωσίας το ...

Τάκης Δημητριάδης, AFIAP, ESFIAP

«Μολυβιά απόχρωση» Θεωρώ  ότι όταν βλέπεις φωτογραφίες θαλασσοταραχής ηρεμείς. Πάντα μου άρεσε να φωτογραφίζω ...

X