«Ελληνικό ανέκδοτο η δημοκρατία», λέει ο Ρομέν Γαβράς

«Η δημοκρατία είναι ένα ελληνικό ανέκδοτο», δήλωσε ο Ρομέν Γαβράς μεταξύ άλλων στο πλαίσιο συζήτησης στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα.

Ο Γάλλος σκηνοθέτης, γιος του επίσης σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, ήταν φιλοξενούμενος στον κύκλο συζητήσεων «Ελεύθεροι Σκοπευτές» και συζήτησε με τον δημοσιογράφο Γιώργο Αρχιμανδρίτη.

«Είναι περίεργο να βλέπεις τη Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα, που υιοθετεί γερμανικές ιδεολογίες, ενώ η Γερμανία βιάζει και καταπατάει την Ελλάδα»

δήλωσε ο σκηνοθέτης Ρομέν Γαβράς, που επισκέπτεται την Ελλάδα, η οποία αυτή την εποχή αποτελεί και μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα θέματα που τον απασχολούν.

«Δεν έχω ψηφίσει ποτέ στη ζωή μου. Πιστεύω ότι η δημοκρατία είναι ένα ελληνικό ανέκδοτο. Ακόμη και στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν 10.000 Αθηναίοι και 50.000 δούλοι. Σήμερα αν έχεις χρήματα μπορείς να αγοράσεις ΜΜΕ που χειραγωγούν τους πολίτες. Δεν είναι αυτό δημοκρατία, είναι απάτη και εγώ δεν μπορώ να συμβιβαστώ με το λιγότερο κακό»

είπε ο ανατρεπτικός νέος σκηνοθέτης, ο οποίος συχνά έχει επικριθεί για την υπέρμετρη βία στα βίντεοκλιπ που σκηνοθετεί.

«Η βία είναι θέμα ορισμού και αντίληψης και βία είναι πολλές εικόνες της κοινωνίας στην οποία ζούμε»

τόνισε στη συζήτηση που είχε με τον δημοσιογράφο Γιώργο Αρχιμανδρίτη.

Ο Ρομέν Γαβράς αποτυπώνει στα έργα του με απόλυτο ρεαλισμό τη σύγχυση και τη βία που επικρατεί στα σύγχρονα αστικά κέντρα και τη σχέση του πολίτη με την εξουσία.

Στο πρόσφατο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου πραγματοποιήθηκε ένα αφιέρωμα σε δουλειές του Ρομέν Γαβράς, ο οποίος μάλιστα προσκλήθηκε να έρθει στην Κύπρο, αλλά απέρριψε την πρόσκληση λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Το βίντεοκλιπ Sress, των Justice, προκάλεσε έντονες συζητήσεις όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά. Γυρίστηκε στα προάστεια του Παρισιού όπου βρίσκονται εργατικές κατοικίες και αναπτύσσονται νεανικές συμμορίες. Εκεί, η βία είναι καθημερινή πρακτική.

Πάντα με ντοκουμενταρίστικο ύφος, ώστε τα όρια της μυθοπλασίας και του ρεαλισμού να θολώνουν, ο Ρομέν Γαβράς καταγράφει ως ρεπόρτερ την δράση και την αντίδραση στο αστικό τοπίο και γι’ αυτό αποδεικνύεται δεινός κινηματογραφιστής.

Η πιο πρόσφατη -εξαιρετική- δουλειά του που απέσπασε πολλά σχόλια, είναι το βίντεοκλιπ του No Church In The Wild, των Jay-Z & Kanye West.

Και εδώ η «επική εκδοχή» του βίντεο:

«Προσπαθώ να δουλέψω με πράγματα τα οποία δεν αντιλαμβάνομαι και δεν κατανοώ πλήρως και τα οποία ταυτόχρονα με συναρπάζουν», δήλωσε σε πρόσφατή του συνέντευξη στο Βήμα ο Ρομέν Γαβράς.

«Το τι πιστεύω εγώ δεν είναι σημαντικό, δεν έχει σημασία. Προσωπικά, δεν μου αρέσει καθόλου όταν μπορώ να καταλάβω τις προθέσεις του καλλιτέχνη σε μια ταινία, σε ένα βιβλίο ή όταν βλέπω έναν πίνακα. Αυτό σημαίνει ότι έχεις ξεφύγει από το πεδίο της τέχνης και έχεις μπει σε εκείνο του διδακτισμού, σαν να είσαι στο σχολείο. Ας αποφασίσει κάποιος από μόνος του τι του λέει ένα έργο».

 

ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

You May Also Like

Οι παράλληλες εκδηλώσεις του φετινού ISFFC

Για ακόμη μία χρονιά, το 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου, επιφυλάσσει μεγάλες ...

Νέο χαρτονόμισμα των 50 λιρών στη Βρετανία με το πρόσωπο του μαθηματικού Αλαν Τούρινγκ

Η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE) παρουσίασε χθες το νέο χαρτονόμισμα των 50 βρετανικών λιρών, ...

Εντυπωσιακό άγαλμα βρέθηκε στην Επίδαυρο

Mέρος ενός μαρμάρινου αγάλματος βρέθηκε κατά τις εργασίες ανάδειξης του περιβάλλοντος χώρου του Μικρού ...

Εργαστήρι με τον σκηνοθέτη Θεόδωρο Τερζόπουλο / Πάφος2017

Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Πάφος2017, προετοιμάζοντας την θεατρική παραγωγή της πολυεθνικής, πολύγλωσσης ...

X