Σταύρος Ιωαννίδης

Η φωτογραφία τραβήχτηκε τον Ιούνιο του 2000 στο Λαύριο Αττικής. Και είναι μέρος της πτυχιακής εργασίας μου για τους πέτρινους Φάρους της Ελλάδας, που έγινε με τη συνεργασία του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τμήματος Αρχιτεκτονικής.

Είμαι της σχόλης που απεχθάνεται τις λεζάντες και τα κείμενα που καθοδηγούν τον θεατή σε συγκεκριμένα συμπεράσματα/απόψεις. Όλοι όσοι ασχολούνται με την τέχνη της εικόνας γνωρίζουν πολύ καλά πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσεις ψευδείς εντυπώσεις μόνο και μόνο βάζοντας δυο-τρεις λέξεις κάτω από μια εικόνα.

Η φωτογραφία [από τις λέξεις «φως» και «γράφω», άρα γράφω με το φως] είναι μια έκθεση ιδεών με πλήρη σύνταξη και νόημα, μια παγκόσμια «γλώσσα» που μας δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούμε πέρα από τις γλωσσικές ιδιομορφίες κάθε γεωγραφικής περιοχής.

Ημ. γέννησης: 29/03/13975

Σπουδές: πτυχίο: ΤΕΙ Αθήνας Σχόλη Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών Τμήμα Φωτογραφίας, Μεταπτυχιακό: ESCEM MBA in Marketing και Δίπλωμα Εσωτερικού Ελεγκτή, Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Eπιρροές: Ο άνθρωπος που με έβαλε στον κόσμο της εικόνας και επηρέασε την αισθητική μου, ο εικαστικός Νικόλας Κληρονόμος.

High point: Νομίζω ότι το αίσθημα που είχα όταν πρωτοεμφάνισα φωτογραφία στον σκοτεινό θάλαμο και έβλεπα πώς ένα λευκό χαρτί έπαιρνε τα σχήματα που είχα δει, δεν θα το ξεπεράσω τίποτα!

Low point: Το χαμηλότερο σημείο… Σίγουρα ήταν το 1998 όταν, ενώ ζούσα και εργαζόμουν στην Ελλάδα, τυχαία είδα δημοσιευμένες φωτογραφίες μου σε ένα πολύ γνωστό κυπριακό περιοδικό [κυκλοφορεί ακόμη] χωρίς, βεβαίως, να μου έχει ζητηθεί η άδεια χρήσης τους. Όταν επικοινώνησα με τον τότε συντάκτη του περιοδικού, στο οποίο δούλευα, εκείνος με διαβεβαίωσε ότι δεν είχε ιδέα και ότι δεν τις είχε παραχωρήσει το περιοδικό. Έτσι αποτάθηκα σε φίλους εκδότες στην Κύπρο, ζητώντας τη συμβουλή τους για το αν έπρεπε να ακολουθήσω τη δικαστική οδό, διεκδικώντας τα πνευματικά μου δικαιώματα. Η απάντησή τους ήταν αποστομωτική: «Έτσι κάνουμε όλοι στην Κύπρο… Άστο!!!» Μια πρακτική που, δυστυχώς, συνεχίζεται ακόμη και σήμερα…

Tip:

1. Ουκ εν τω πολλώ το ευ [ο HC Bresson το αποκαλούσε «οικονομία υλικών»].

2. Κοιτάξτε γύρω σας.

3. Μην αντιγράφετε κανέναν.

 

You May Also Like

Γιώργος Δουκανάρης

Αυτή η φωτογραφία είναι μέρος ενός μεγαλύτερου πρότζεκτ που ξεκίνησα το 2014 και ακόμα ...

Πάολα Ρεβενιώτη

Είναι μια από τις πρώτες φωτογραφίες που τράβηξα, το 1984, ένα αγόρι που συνάντησα ...

Ανδριάνα Μαλεκίδου EFIAP

Τον Αύγουστο του 2010 συμμετείχα στο συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας (FIAP) που ...

Iσμήνη Χαχολιάδου

Δεν έχω αγαπημένη φωτογραφία. Αυτή είναι από ένα ακόμη project που είναι σε εξέλιξη ...

Στέφανος Κουρατζής

Πρώτες μέρες Απριλίου 2012 και η μέρα ξεκινά νωρίς ενώ τα στοιχεία, φυσικά και ...

Θοδωρής Τζαλαβράς

Η φωτογραφία αυτή είναι μέρος ενός πρότζεκτ που τράβηξα την άνοιξη του 2012 και ...

X